Урок математики ( 3 клас )
Тема: «Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел»
Дидактичні і розвивальні цілі:
головні: вдосконалювати навичку усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; вправлятися у розв'язанні складених задач ; вчити учнів розв’язувати задачі; супровідні: розвивати вміння виконувати усні математичні обрахунки; розв’язувати практичні проблеми; застосовувати математичні техніки, правила, закони.
Обладнання: цеглинки LEGO, таблиці, ілюстрації, електронна презентація.
Хід уроку
- Працюємо у розділі «Нумерація чисел у концентрі «Тисяча». Прийоми усного додавання і віднімання у межах 1000». На уроці будемо обчислювати приклади, вправлятися у розв’язанні задач
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усний рахунок.
Презентація «Я чекаю Миколая»
Підсумок етапу уроку. - Вправлялися в усних обрахунках, знаходили значення виразів зі змінною, пригадали, які числа називаємо круглими.
3. Робота в зошитах.
* Формуємо політкультурну математичну компетентність: вчимося передавати інформацію, повідомлення у письмовій формі, дотримуємося культури оформлення письмових робіт.
2.Математичний диктант. Презентація
- Як називаються числа, що закінчуються нулями?
- Каліграфічна вправа (Нагадати учням правила гігієни письма та культури оформлення письмових робіт).
* Формуємо логічну компетентність: розв'язуємо практичні проблеми, застосовуємо математичні техніки, правила, закони.
5. Розкласти на розрядні доданки числа.
6. Обчислити, застосовуючи переставний і сполучний закони .
200 + 60 + 400 + 10 =
800 + 40 + 10 + 100 =
300 + 20 + 500 + 30 =
Підсумок етапу уроку. - Виконали завдання, які підготували нас до вивчення нової теми.
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Тема сьогоднішнього уроку: «Усне додавання круглих трицифрових чисел». На уроці будемо вправлятися у розв'язанні прикладів, щоб навчитися усно додавати числа в межах 1000.
IV. Розвиток математичних знань.
1. Пояснення нового матеріалу вчителем.
- Щоб знайти суму чисел 240 і 430, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім до сотень додаємо сотні (200 + 400 = 600), а до десятків додаємо десятки (40 + 30 = 70). Знайдені результати додаємо (600 + 70 = 670).
Висновок. Сотні додаємо до сотень, десятки до десятків. А знайдені результати додають.
3. Первинне закріплення матеріалу
- Обчислити приклади з усним поясненням:
150 + 140 = 290 530 + 430 = 970
310 + 220 = 530 610 + 260 = 870
- Яке правило застосовували? – Як виконати додавання круглих чисел?
V. Фізкультпауза
*Сучасний школярик тренує увагу, координацію.
-Виконаємо вправу «Заборонений рух» (нейробіка)
VІ. Розвиток математичних знань.
* Формуємо пізнавальну компетентність: розв’язуємо задачі, прикладаємо зусилля і досягаємо мети.
1. Розв'язання задачі.
- Складіть та розв'яжить задачу за коротким записом і малюнком.
2. Первинне сприйняття задачі.
- Про що розповідається в задачі? Зміст задачі.
3. Вторинне сприйняття задачі.
-Скільки коштують штани? ( 350грн.)
- Скільки коштує куртка?( Незнаємо,)
-Яке питання у задачи?
- Яке головне питання?
5. Розв'язання задачі виразом.
Відповідь: всього 640 грн.
Підсумок етапу уроку. Ми прикладали зусилля і досягли мети: розв’язали задачу.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
*Формуємо соціальну компетентність: вчимося самостійно працювати, спираємося на отримані знання.
Робота з картками. Самостійна робота
630 + 330 = 200 + (160 + 410) =
180 + 710 = 420 + (930 - 600) =
240 + 420 = 510 + (140 + 10) =
420 + 110 = 540 + 140 - 300 =
VІІІ. Підсумок уроку
- Сьогодні на уроці ми вчилися додавати круглі трицифрові числа, вправлялися у розв’язанні задачі, вдосконалювали обчислювальні навички, успішно крокували у розділі "Тисяча", оволоділи ще однією навичкою усного обрахунку.
* На уроках математики формуємо компетентність самоаналізу: вчимося управляти собою: адекватно оцінюємо себе, демонструємо самоконтроль.
- Яке правило застосовували, щоб додавати круглі числа?
- Хто, на Вашу думку, був активним на уроці?
- Як Ви вважаєте, а хто був старанним?
- Сьогодні на уроці ми навчилися …
- Тепер я вмію …
- Знання мені знадобляться, щоб …
- Мені сподобалось …
• Інструктаж домашнього завдання.)
Дякую за роботу!
ТРЕНАЖЕР « СОТНІ ДЕСЯТКИ ОДИНИЦІ»