Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі на закріплення матеріалу.
Тема.Додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Розв'язування задач різними способами
Мета:
Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рослинного світу.
Тема. Додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Розв'язування задач різними способами
Мета:
Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рослинного світу.
Обладнання: кленові листочки з прикладами, картки із зображенням частин рослини, мультимедійна презентація, картки з домашнім завданням.
Тип уроку: узагальнення знань, інтегрований: математика і природознавство.
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим «Добрий день»
ІІ Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Наш урок сьогодні буде незвичний, ми з вами будемо виконувати і математичні завдання, і завдання з природознавства.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:
Думати швидко,
Виконувати чітко,
Точно працювати
Каліграфічно писати!
Завдання уроку такі:
Вправа «Мікрофон»
У ці осінні дні холодні
Нам всім так хочеться тепла.
Давайте ж вирушим у подорож,
Ну що, готові, дітвора?
(відповіді дітей)
ІІІ Хвилинка каліграфії.
Сядьте рівненько –
напишете гарненько
Уважно дивіться,
щоб не помилиться.
Біжить лісом їжачок, несе на голках 5 листочків кленових, 7 листочків дубових і 9 вербових. Це він гніздечко на зиму мостить. А ось білочка назбирала 86 горішків, насушила 64 грибочка і сховала все це в різні дупла. Ох і хитрунка! А криклива сорока скрекотала цілих 25 хвилин! Про що це вона? А, побачила вужа довжиною 4 дм 8 см.
(перевірка на екрані)
ІV Актуалізація та корекція опорних знань.
1. Усний рахунок «Чарівний листопад»
На дошці записані приклади на окремих листочках:
12 + 8 =20 0 + 88 = 88
20 – 9 = 11 56 – 10 = 46
38 + 30 = 68 9 + 8 = 17
7 + 6 = 13 48 – 9 = 39
V Розвиток математичних знань.
1. Гра «Збери рослину». Якщо ви правильно розв’яжете всі приклади, то зможемо повторити будову рослини.
На екрані – приклади і кодовий номер. Розв’язавши приклад учень бере малюнок під кодовим номером і закріплює на дошці поступово «будується» рослина.
43 – 8 = 35 1 65 -8 = 57 5
36 + 6 = 42 2 37 + 5 = 42 6
64 – 6 = 58 3 81 – 6 = 75 7
12 + 9 = 21 4 43 + 8 = 51 8
2. Гра «До якої групи належить рослина?»
Учні розв’язують приклад - з’являється зображення рослини. Учні називають її і відносять до «дерев», «кущів», «трав’янистих рослин».
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Осінь тупотить ногами,
І вимахує руками
Як дмухне на листя –
Всі дерева лисі.
Руки в боки узяла.
І крутитись почала.
Притомилася, присіла
Піднялася й полетіла!
VІ Робота над задачею
Відгадайте загадки щоб дізнатися про які рослини ми розв’яжемо задачі.
Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
В шкільну їдальню завезли 24 кг цибулі та 9 кг моркви. Для приготування обіду використали 6 кг цибулі. Скільки овочів залишилося в їдальні?
І спосіб
(24 + 9) - 6 = 27 (кг) – овочів
ІІ спосіб
(24 – 6) + 9 = 27 (кг) – овочів
Відповідь: 27 кг овочів залишилося в їдальні.
VІІ Підсумок уроку
VІІІ Домашнє завдання – диференційовано (за картками)