Урок "Додавання і віднімання одноцифрового числа від двоцифрового з переходом через розряд"

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі на закріплення матеріалу.

Тема.Додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Розв'язування задач різними способами

Мета:

Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рослинного світу.

Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Розв'язування задач різними способами

Мета: 

Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рослинного світу.

Обладнання: кленові листочки з прикладами, картки із зображенням частин рослини, мультимедійна презентація, картки з домашнім завданням.

Тип уроку: узагальнення знань, інтегрований: математика і природознавство.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день»

 

ІІ Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Наш урок сьогодні буде незвичний, ми з вами будемо виконувати і математичні завдання, і завдання з природознавства.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:

Думати швидко,

Виконувати чітко,

Точно працювати

Каліграфічно писати!

Завдання уроку такі:

  • Закріпити вміння виконувати дії додавання та віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд.
  • Розв’язувати задачі на 2 дії різними способами.
  • Повторити знання про рослини як частину живої природи.

Вправа «Мікрофон»

  • Що ви очікуєте від цього уроку?

 

У ці осінні дні холодні

Нам всім так хочеться тепла.

Давайте ж вирушим у подорож,

Ну що, готові, дітвора?

(відповіді дітей)

ІІІ Хвилинка каліграфії.

Сядьте рівненько –

напишете гарненько

Уважно дивіться,

 щоб не помилиться. 

  • Осінній ліс прошепотів мені ось яку історію. Слухайте уважно і запишіть всі числа, що почуєте.

Біжить лісом їжачок, несе на голках 5 листочків кленових, 7 листочків дубових і 9 вербових. Це він гніздечко на зиму мостить. А ось білочка назбирала 86 горішків, насушила 64 грибочка і сховала все це в різні дупла. Ох і хитрунка! А криклива сорока скрекотала цілих 25 хвилин! Про що це вона? А, побачила вужа довжиною 4 дм 8 см.

(перевірка на екрані)

ІV Актуалізація та корекція опорних знань.

1. Усний рахунок «Чарівний листопад»

На дошці записані приклади на окремих листочках:

12 + 8 =20                         0 + 88 = 88

20 – 9 = 11                        56 – 10 = 46

38 + 30 = 68                      9 + 8 = 17

7 + 6 = 13                           48 – 9 = 39

V Розвиток математичних знань.

1. Гра «Збери рослину». Якщо ви правильно розв’яжете всі приклади, то зможемо повторити будову рослини.

На екрані – приклади і кодовий номер. Розв’язавши приклад учень бере малюнок під кодовим номером і закріплює на дошці поступово «будується» рослина.

43 – 8 = 35  1                         65 -8 = 57     5

36 + 6 = 42  2                         37 + 5 = 42   6

64 – 6 = 58   3                         81 – 6 = 75   7

12 + 9 = 21   4                         43 + 8 = 51   8

 

2. Гра «До якої групи належить рослина?»

Учні розв’язують приклад - з’являється зображення рослини. Учні називають її і відносять до «дерев», «кущів», «трав’янистих рослин».

  • На які три групи діляться всі рослини? (дерева, кущі, трави)
  • Чим відрізняються дерева від кущів?
  • Чому ромашка – це трав’яниста рослина?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Осінь тупотить ногами,

І вимахує руками

Як дмухне на листя –

Всі дерева лисі.

Руки в боки узяла.

І крутитись почала.

Притомилася, присіла

Піднялася й полетіла!

 

VІ Робота над задачею

Відгадайте загадки щоб дізнатися про які рослини ми розв’яжемо задачі.

 

Сидить Марушка в семи кожушках,                                                  
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

 

 Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)

  • Скажіть, цибуля однорічна чи дворічна рослина? (однорічна)
  • До яких рослин належить морква? (дворічна)

В шкільну їдальню завезли 24 кг цибулі та 9 кг моркви. Для приготування обіду використали 6 кг  цибулі. Скільки овочів залишилося в їдальні?

  • Складання плану розв’язання.
  • Робота біля дошки: розв’язання двома способами.

І спосіб

(24 + 9)  - 6 = 27 (кг) – овочів

ІІ спосіб

(24 – 6) + 9 = 27 (кг)    овочів 

Відповідь: 27 кг овочів залишилося в їдальні.

    VІІ Підсумок уроку

  • Скажіть, чи справдились ваші очікування?
  • Що ви сьогодні повторили про рослини?
  • Мої очікування справдились,бо ви добре,злагоджено працювали.

VІІІ Домашнє завдання – диференційовано (за картками)

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
3451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку