Урок "Множення на 100. Розв'язування простих задач способом складання рівнянь.

Про матеріал

Ознайомлення учнів зі способом множення на 100;

розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу,

кмітливість, активність, уміння розв'язувати прості задачі способом рівняння.

Виховувати позитивне ставлення до предмета, працелюбність, охайність.
Перегляд файлу

Урок: математика

Тема. Множення на 100. Розв'язування простих задач способом складання

            рівнянь.

Мета: ознайомити учнів зі способом множення на 100;

            розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу,

            кмітливість, активність, уміння розв'язувати прості задачі способом рівняння;

            виховувати позитивне ставлення до предмета, працелюбність, охайність.

Обладнання. Таблиця "Множення на 100", схеми виразів, картинки героїв із

                         мультфільмів, записи на дошці, магнітофон, картки, кружечки, картинка

                         екрану.

Тип уроку: комбінований.

                                                            Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного настрою на уроці.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий -

Добрі гості до нас завітали.

 

Повернімося обличчям до гостей

І скажімо щиро: «Добрий день!»

 

Девіз уроку:

На уроці не куняй ─

Математику вивчай! (На дошці) Читаємо хором

Гра "Мікрофон"  Очікую від уроку …   Закінчи речення.

-  (Відповіді дітей: нових знань; зустрічей із новим, цікавим)

Щоб усі ваші сподівання збулися,

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці:

Діти, всі ви молодці!

 Розгорніть зошити та запишіть дату, слова «Класна робота»   (Запис на дошці)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати разом з героями із мультфільмів.

1. Каліграфічна вправа.           Чебурашка

40    28    32    36    44    48    24       (На дошці записані числа)

 

-   Запишіть числа в порядку спадання.

(48, 44, 40, 36, 32, 28, 24)

Самоперевірка, один учень читає вголос.

-   Що ви помітили в даному ряді чисел? (Числа зменшуються на 4.)

-   Які це числа? (Парні, тому що діляться на 2.)

-   Дайте характеристику числу 24.

(Попереднє - 23, наступне - 25; складається з двох цифр - 2 і 4; число можна записати сумою розрядних доданків 20 і 4; в цьому числі 2 десятки і 4 одиниці, або 24 одиниці.)

-   Яке число відрізняється від інших  в ряді чисел? Чому? (40 - кругле.)

-   Назвіть найменше кругле двоцифрове число, трицифрове число. (10, 100)

-   Наведіть приклади круглих чисел.

2. Усний рахунок. Крокодил Гена

а) Гра "Естафета" (На окремих аркушах)

І команда                                      ІІ команда                                    ІІІ команда

 ∙ 1 = 14 ∙ 1 = 12 ∙ 1 = 10

               : 2 = 7 : 2 = 6  : 2 = 5

               ∙ 0 = 0 ∙ 0 = 0 ∙ 0 = 0

               : 5 = 0 : 4 = 0 : 6 = 0

               + 3 = 3 + 5 = 5 + 4 = 4

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

           - Сьогодні на уроці ми навчимося множити число на 100, будемо обчислювати вирази на вивчені випадки множення і ділення, розв'язувати задачі способом складання рівняння.

 

ІV. Сприймання нового матеріалу. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра "Учень в ролі вчителя" Папуга Кеша

а) - Розгляньте записи і поясніть, як виконати множення. Проблемна ситуація.

3∙100 =

5∙100 =

Отже,   3∙100 = 300             5∙100=500

Висновок. Щоб помножити число на 100, потрібно до нього справа приписати два нулі.

б) Робота з підручником. Ознайомлення з правилом на с.94. Вивчення правила напам'ять.(Колективно)

Тепер ми перевіримо, чи ви зрозуміли, як треба множити число на 100.

2. Завдання № 591 на с.95   Віні-Пух

Гра "Ланцюжок" І, ІІ стовпчики            - Який закон множення застосуємо при обчислені виразів в

                                                                    ІІ стовпчику? (Переставний закон множення.)

Коментоване письмо ІІІ стовпчик           

ІV. Фізкультхвилинка. П'ятачок

1, 2 - всі присіли, потім вгору підлетіли.

3, 4 - нахилились, із струмочка гарно вмились.

5, 6 - всі веселі крутимось на каруселі.

7, 8 -  в поїзд сіли, ніжками затупотіли.

9, 10 - відпочили і за парти тихо сіли.

V. Закріплення вивченого матеріалу. Кіт Леопольд

   - Діти, пригадайте з  яких частин складається задача?

Вправа "Асоціативний кущ"

              Умова розв'язання

 Задача

               запитання відповідь

- А як називається задача, якщо вона розв'язується однією дією? (Проста)

1. Розв'язування задач способом складання рівняння.     

       -  Сьогодні ми пригадаємо, як розв'язуються прості задачі способом складання рівнянь.

Але спочатку пригадаємо:

            - Що таке рівняння? (Рівність зі змінною)  

            - Хто бажає розв'язати задачу біля дошки?

    а)  Задача № 593 на с. 95 Фронтально. Учень біля дошки.

 

40 : х = 10               - Як називаються компоненти при дії ділення? (Ділене, дільник, частка)Таблиця

х = 40 : 10               - Як знайти невідомий дільник? (Ділене поділити на частку)

х = 4(р.)

40 : 4 = 10

     10 = 10

Відповідь: число 40 зменшили в 4 рази.

 

 

 

б) Завдання № 594 на с. 95 ( Додаткове завдання. Самостійно)                             Мишенята

у : 100 = 8

у = 8 ∙ 100

у = 800

800 : 100 = 8

             8 = 8

Відповідь: невідоме число - 800.

VІ. Валеологічна хвилинка. Лікар Айболить

- Яка зараз пора року? (Зима)

- Підберіть до слова зима антонім. (Літо)

- Закрийте очі і уявіть, що ви сидите на галявині, де літають над квітами красиві метелики. (Музичний супровід)

 

VІІ. Розвиток математичних знань.

   - Діти, продовжуємо працювати. Зараз пригадаємо разом з Буратіно

1. Обчислення виразу з буквеними даними. 

Завдання  № 592 на с. 95.

Робота по варіантах. Два учні біля дошки.

І в.  якщо а=10

ІІ в. якщо а=100

Індивідуальні картки для учнів з високим рівнем знань.

2. Порівняйте значення виразів. (Додаткове завдання)            Маша

80 ∙ 10  8 ∙ 100                     700 : 10  7 ∙ 100

 

VІІІ. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.   Мальвіна

Незабаром продзвенить дзвінок –

Підіб’ємо підсумок.

Учні відповідають на питання.

- Чи справдилися ваші очікування від нашого уроку?

- Чи задоволені ви результатами своєї праці?

- Чого ви навчилися?

2. Вербальне оцінювання роботи учнів на уроці.

-​ Любі діти! Сьогодні ви продемонстрували найкращі знання з математики, були активними, уважними, зосередженими.

Діти, всі ви молодці!

3. Вправа "Екран настрою".

       На партах у вас лежать …(кружечки). Перетворіть їх на смайлики з посмішкою, якщо вам сподобався урок і без посмішки, якщо не сподобався. За бажанням можете прикріпити свій смайлик на дошці (картинка екрану).

ІХ. Домашнє завдання. Михасик

Диференційовано:

Для всіх учнів 

С. 95, № 597, с. 94, правило.

х : 100 = 5

х = 5 ∙ 100

х = 500

500 : 100 = 5

             5 = 5

Відповідь: невідоме число - 500.

Для учнів з високим рівнем знань № 598, за бажанням.

360 - у =274

 

у = 360 - 274

 

у = 86(л) 

 

360 - 86 = 274

 

    274 = 274

 

Відповідь:86 л бензину використали.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
2506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку