Урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
В даній роботі представлено урок математики з елементами патріотичного виховання. Виконуючи різноманітні завдання з теми "Додавання і віднімання раціональних чисел, учні знайомляться з пам'ятками архітектури, які увійшли до сімки Чудес Харкова.
Перегляд файлу

               Урок                                                                                                Математика 6 клас

 

Тема.  Додавання і віднімання раціональних чисел.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел», формувати вміння додавати і віднімати числа з однаковими і різними  знаками, розкривати дужки, перед якими стоїть знак «+» або «-», застосовувати ці вміння при спрощенні виразів та розв’язуванні рівнянь, познайомити учнів з пам’ятними місцями м.Харкова, які увійшли до сімки чудес Харкова, виховуючи почуття любові до рідного краю та його історії.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І сурова і соловїна Математики країна.

Праця тут іде завзята.  Вмій лиш справно рахувати:
І ділити й віднімати,  Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,  Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає,  Руку швидко піднімаєм.
Вирушаймо всі у путь - Нас цікаві речі ждуть.

 

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього завдання

Якщо в учнів виникли запитання по домашньому завданню, дати на них відповіді.

IIІ. Узагальнення та систематизація знань

Додавання і віднімання раціональних чисел

  1. Як додати два від'ємних числа?    Приклад:  -2+(-4)= -6

2. Як додати два числа з різними знаками?       Приклад:   -7+5=-2            Приклад:  -11+16=5

3. Якою дією можна замінити  віднімання?     Приклад: 4 - 6=4+(-6)=-2   Приклад: 4- (-6)= 4+6=10

        У 2008 році прходив конкурс «Сім чудес Харкова». Скульптурні макети переможців повинні були прикрасити площу Архітекторів, що будувалася в той час. І вже 23 серпня на день міста площа урочисто була відкрита, а в листопаді  її прикрасили скульптурні макети переможців.

Усні вправи

1. Серед виразів знайдіть  рівні:    1).  a – b;            2).  a - (-b);      3).  a + (-b);     

                                                                 4).  -a - (-b);       5).  -a + b;        6).  -a - b.

2. Серед виразів знайдіть рівні:

1).  a – b - (),     2).  a + b + c;      3).  a + (-b) + (-c);  4).  a + (-b) + c,   5).  а - (-b) - (-с).

1.  Будівля Держпрому

         Символом Харкова, пам’ятником архітектури конструктивізму прийнято вважати Будинок Державної промисловості, зведений всього за три роки (1926-1928), який став першим хмарочосом колишнього Радянського Союзу. Зведений суцільний залізобетонний моноліт зметнувся увись на 63 метри. Пізніше, після того як в 1955 році на будівлі встановили першу телевежу, загальна висота становила 108 метрів. Надзвичайна міцність цього масиву із залізобетону була підтверджена, коли німецькі окупанти намагалися його підірвати, проте монолітні конструкції не дали навіть тріщинки. Варто відзначити, що до проведення у 2003 році реконструкції, будівля Держпрому відносилося до світових пам’ятників архітектури під захистом ЮНЕСКО.

 

3. Обчисліть: -9+(-3);   -4,8+(-1,8);   -9-(-3);  -19+(-5);  -4,8 –(-1,8);  4,8-(-1,2);  -4,8+(-4,8); -11,8+(-4,8);  -2,2-8,2;   -2,1-(-5,2);  -12,3-7;  -8,4-0,4;   -1,11-8,29

 

2. Собор Успіння Пресвятої Богородиці  є найдревнішим з усіх православних соборів Харкова. Його звели на честь Успіння Діви Марії. Розташовується храм на березі невеликої річки Лопані в центрі міста (Університетська гірка). Спочатку храм був збудований з дерева в 1650 році. Він був з паперовими іконами і без багатої богослужебної літератури. Через ветхість Успенський собор в 1685-1687 роках замінили кам'яним храмом хрестоподібної форми, його верхівки прикрашали п'ять куполів. На честь Олександра I, армія якого перемогла наполеонівські війська, на території Успенського собору звели високу дзвіницю. На той час її висота перевищувала висоту дзвіниці Івана Великого в столиці Російської імперії

4. Замініть зірочки знаками «+» або «-» так, щоб утворились правильні рівності:

а) 7,4 * (-5,3) = 12,7;     б) 3,2 * 8,6 = -5,4;     в) -6,6 *(-2,3)* 4,3 =0

 

5. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності:

а) -13 – 12 = 5 - □;      б) □ – 7 = 20 - □;      в) □ + □ = -10;     г) □ - □ = -30.

 

3. Памятник Тарасу Григоровичу Шевченко розміщений при входе на центральную алею центрального парку Харькова — Сада імені Т. Г. Шевченко, зі сторони вулиці Сумської. Висота всього монумента більше 16 метрів, самого Тараса — 4,5 метра. Над монументом працювали скульптор Матвей Манизер и архітектор Иосиф Лангбард. Урочисте відкриття  памятника відбулося 24 березня 1935 року.

           Самостійна робота

4. Кафедральний Благовіщенський собор

         Благовіщенський собор вже існував у 1655 році у вигляді деревяного храму Благовіщення Присятої Богородиці. В 1789-1794 роках його замінили на камяний. В 1888-1901 роках його було реставровано, був зведений величний собор, а старі будівлі знесені. Зовні він являє собою величне та гармонійне поєднання пятиголового храму у візантійському стилі. Хрест головного купола піднімається на висоту більше 60 метрів. , а висота дзвінниці разом з хрестом сягає 80 метрів висоти. Яскравість собору придає поєднання червоної цегли з білою штукатуркою, будівля наче виложена фресками. Храм величний не лише зовні, а й всередині. Він може розмістити 4000 чоловік.

 

       2) Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:

              -3 + 7 + 3 + (-12);            -3 + 7 + 5 + (-12);             -3 + 13 + 12 + (-2).

 

       3) Знайдіть значення виразу:    а) -12 + 15 -6 + 12;           б) 16 -20 + 14 -10;

                                                                    в) 7 -9 + -17 + 29;             г) -0,25 -0,7- 0,3-1,75

5. Комплекс «Дзеркальна струя»

      Споруда була збудована у 1947 році архітекторами В. Корж, А. Касьянов та А.Маяк. , на честь перемоги радянського народу у Великій вітчизняній війні. На місці сучасного скверу раніше було кладовище, пізніше була збудована Мироносицька церква у 1701 році. Але по мірі того, як росло й розвивалося місто, кладовище знесли, церкву  зруйновали. Щоб заповнити одне з центральних місць Харкова, було вирішено закласти сквер і фонтан. І тепер жителів та гостей міста зустрічає незвичайна будівля, чи то часовня, чи то башня зі шпилем. А підійшовши ближче, видно, як вода з підніжжя фонтана  ллється  рівно, внаслідок чого фонтан і отримав таку назву. Ввечері підсвітка змінює колір води кожні кілька секунд, тому здається, що вода грає усіма кольорами веселки.

      Розкриття дужок

1)  Заповніть пропуски ... відповідними знаками («+» або «-»), щоб роз­криття дужок було виконано правильно:

a) a ... (b + c) = a + b + c;

                                                       б) a ... (b + c) = a – b – c;

2)  Заповніть пропуски ... відповідними знаками («+» або «-»), щоб роз­криття дужок було виконано правильно:

а) -3 - (m + n) = ... 3 ... m ... n;  

б) 5 + (-a + b - c)=... 5 ...a...b... с;

в) 7 - (-k + р - t)=... 7... k ... p ... t.

3)  Розкрийте дужки і спростіть вираз:

                              а) 0,7 - (а + 3,7);       б) -(4 – а + 0,2)- 11,8;      в)-(а + 5,1)- (-а - 4,9).

4) Розкрийте дужки і знайдіть значення виразу (самостійно):

                              а) - 32 - (58 - 70);      б) 40 - (- 15 + 75);             в) - 12 + (- 32 + 24)

6. Будинок зі шпилем

      В 1954 году була збудована  основна  7- поверхова частина  будинку  з 11-этажною башней, увінченою  шпилем.

      В 1967 році  було завершено будівництво 9-поверхового крила будівлі  по Армянскому провулку з поштовим відділенням. Займає  цілий квартал на вуглу площі Конституции і двома провулками — Короленко та Армянським. В радянські часи він називався будинком  ХТГЗ, расшифровується як  Харьковский турбогенераторный завод – так в ті часи  називався Турбоатом.

5)  Розв'яжіть рівняння:

І ряд:      -3 - (х - 7)=6;        ІІ ряд:     3+ (- 15 + х)=-14;        ІІІ ряд:   (х- 12) -24=-38

7.  Покровський собор

     Збудували храм козаки, що проживали на північно-західній честині біля берегів річки Лопань. У 1724 році церва налічувала лише 87 прихожан з родинами та була бідною. Імена засновників храму не встановлено, але, те, що її будували справжні мастри українського зотчества, очевидно. Загальна висота храму в його центральній частині 48 метрів. У 1726 році храм став чоловічим монастирем. В 1732 році на дзвінниці встановили колокол вагою 1,6 тонни. В 1920 році його повністю закрили і лише у 1992 році було повернено Українській православній церкві та реконструйовано.

6)  Розв'яжіть рівняння:

І ряд:      | х-18 | = 5.           ІІ ряд:      | х+8 | = 5.                 ІІІ ряд:     | 11-х | = 5.

Письмові вправи (виконують по рядах)

 

 

 

 

7) Знайти значення виразу: 

 

IV. Підсумки уроку

  1. Як додати два від'ємних числа? 
  2. Як додати два числа з різними знаками?      
  3. Якою дією можна замінити  віднімання? 

  

V. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи: повторити § 38-42;  Стор. 209, №1-11

 

    


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 серпня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку