6 клас математика
Тема: Розв’язування задач і вправ з теми «Додавання і віднімання раціональних чисел»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, закріпити навички виконання відповідних дій раціональними способами, вдосконалити вміння використовувати арифметичні дії з раціональними числами;
розвивати мислення, увагу, творчі здібності учнів;
виховувати старанність, наполегливість, бажання до самоосвіти.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: таблиці, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчання
Учитель. Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Червоної книги. Охорона довкілля – це захист нашого світу і його дикої природи. Найчарівніші творіння природи виявляються найбільш крихкими ланками живого світу. За останні роки більше двадцяти видів рослин перейшли до розряду рідкісних і зникаючих. Такі види рослин заносять до Червоної книги, яка була створена за ідеєю відомого англійського зоолога, професора Пітера Скотта в 1663 році.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Метод «Чарівна скринька»
В скриньці знаходяться карточки з завданнями, які потрібно розв’язати усно або дати відповіді на запитання.
ІV. Розв’язування задач і вправ
Учитель. В Україні також є Червона книга, що складається з двох томів. У перший том внесено 544 види рослин, а в другий – 382 види тварин, яким загрожує небезпека. Рік її затвердження ви дізнаєтеся, виконавши всі завдання із записом відповідей. (біля дошки)
4.Обчислити: -5,6 +7 + 5,6 + (-5). (2)
Отже, в Україні 29 жовтня 1992р. Постановою Верховної Ради України затверджено Червону книгу, а 7 лютого 2002р. було прийнято закон України «Про Червону книгу України».
Учитель. Природа потребує нашої допомоги. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про рослини, які потребують вашого захисту та порятунку.
Давайте поглянемо у вікно. Ще біліє сніг, з відлигами чергуються морози, а під сніговою ковдрою вже пробуджується нове життя. І з’являються посланці зеленоокої весни. Щоб дізнатися хто вони необхідно розв’язати рівняння, розмістити корені даних рівнянь у порядку зростання і кожне число замінити відповідним складом.
а) (х + 7) - 11 = -8; б) 14 - (х + 9) = -21; в) (х + 7,2) - 14 = 2,3;
г) -9 + (14,7 - х) = 1,3;
9,1 |
- 4 |
26 |
4,4 |
ни |
під |
ки |
сніж |
Так. Першими провісниками весни є «сніжні квіти» - підсніжники. Саме вони мужньо змагаються з холодною зимою, з’являючись серед снігу.
Повідомлення учня.
У перекладі з давньогрецької підсніжник означає молочно-квітковий, оскільки має білі квіти. Усього у світі є близько 18 видів підсніжників. Цікаво, що англійці називають цю квітку сніговою конвалією. У світі спостерігається зменшення кількості підсніжників, що пов’язано з масовим зриванням квітів на букети, викопуванням цибулин. Тому ця квітка й потрапила до Червоної книги України.
Учитель. А ось інші посланці зеленоокої весни. Про які квіти ми будемо говорити далі? Для цього розв’яжіть приклади, і результат кожного з них поставте у відповідність букві з таблиці.
- |
- |
- |
- |
|
КИ |
О |
ПР |
С |
ЛІ |
Повідомлення учня.
Проліски – провісники тепла. У народі їх називають квітами надії. Завдяки своїй красі і тому, що вони одні з перших відкривають весняний карнавал цвітіння, проліски майже повністю винищені. Вони занесені до Червоної книги і потребують охорони.
4. Привал на квітковій галявині
Кожна група отримує квітку з завданнями. На пелюстках написано завдання. Їх потрібно виконати з числом записаним в середині квітки.
V. Підсумок уроку
Учитель. Ознайомлення зі сторінками Червоної книги ви продовжите на уроках біології та географії. Охороняйте природу, бо всі види тварин і рослин потрібні. Нехай природа тішить людське око своєю красою.
А зараз інтерактивна вправа «Результат». Потрібно закінчити речення:
- Сьогодні на уроці я повторив…
- Сьогодні на уроці я дізнався…
- Найбільше мені сподобалось на уроці…
VІ. Домашнє завдання
Повторити § 30 – 31.
Розв’язати № 1055; 1061.
Завдання до методу «Чарівна скринька»
Яке із двох від’ємних чисел більше?
Як додати два від’ємні числа?
Як називаються компоненти дії віднімання?
Як розкрити дужки перед якими стоїть знак «+»?
Як розкрити дужки перед якими стоїть знак « - »?
Як від одного раціонального числа відняти друге?
Як додати два числа з різними знаками?
1) (*5) + (*7) = +2; 2) (*9) + (*4) = -5;
3) (*8) + (*...) = -12.
-20 + 60; -100 + 500; 27 + (-19);
10 + (-10);
20 + (-8); 620 + (-700); -32 + 18;
-30 + (-18);
30 + (-50); -400 + 800; -18 + 18; -100 + 0.
Виконати дії:
Розв’язати рівняння: 5,4 – х = - 3,6.
Розв’язати рівняння: 1,2 – х = - 7,8.
Обчислити: -5,6 +7 + 5,6 + (-5).
а) (х + 7) - 11 = -8;
б) 14 - (х + 9) = -21;
в) (х + 7,2) - 14 = 2,3;
г) -9 + (14,7 - х) = 1,3;
а) (х + 7) - 11 = -8;
б) 14 - (х + 9) = -21;
в) (х + 7,2) - 14 = 2,3;
г) -9 + (14,7 - х) = 1,3;
а) (х + 7) - 11 = -8;
б) 14 - (х + 9) = -21;
в) (х + 7,2) - 14 = 2,3;
г) -9 + (14,7 - х) = 1,3;
5)
5)
5)