Тема: Додавання і віднімання раціональних дробів із різними знаменниками
Мета: удосконалювати вміння виконувати додавання і віднімання дробів з різними знаменниками; сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі розвязування вправ; розвивати обчислювальні навички, математичну мову; виховувати культуру математичного мовлення, відповідальність, вміння працювати в командіі.
Тип уроку: відпрацювання вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал, конспект уроку.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Перевіряю готовність учнів до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання
Задля економії часу домашнє завдання учні перевіряють відповіді за допомогою взаємоперевірки (правильні відповіді записані за дошкою).
III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомляю учням мету та завдання уроку.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
1) Давайте нагадаємо алгоритм додавання та відніманя дробів із різними знаменниками.
1) Знаменники дробів розкласти на множники;
2) Знайти найменший спільний знаменник дробів;
3) Звести дроби до спільного знаменника;
4) Додати або відняти отриманідроби;
5) Спростити результат, якщо це можливо.
2) Закінчіть виконання дій:
а) ;
б) .
в)
V. Відпрацювання вмінь та навичок
Однією із найпопулярніших командрих ігор є футбол. Знаю, що ви теж не залишаєтесь осторонь цієї гри і полюбляєте «поганяти мʼяча» у будь-яку вільну хвилинку. І математика теж присутня в цій грі. І під час нашого уроку, хочу вас ознайомити із деякими цікавими фактами. Наприклад, придивіться до мяча – він виготовлений із чорних пʼятикутників та білих шестикутників.
Вправа 1.
Робота в парах
Прошу обєднатися в пари. Вам потрібно спростити вираз та встановити відповідність між результатом та відповіддю.
|
; |
|
|
|
|
к |
|
; |
|
|
|
|
т |
|
; |
|
|
|
|
т |
|
; |
|
|
|
|
м |
|
; |
|
|
|
|
и |
|
; |
|
|
|
|
а |
|
. |
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
а |
Інформаційна хвилинка
Коли у 1863 році в Англії було узгоджено перші футбольні правила, то тодішні ігри проходили на дуже низькому рівні. З 11 гравців, які були в команді лише воротар і 1 захисник обороняли власні ворота, інші 9 гравців скупчувались біля воріт суперника і намагалися забити гол. Такий нерівномірний поділ був програшним - нападники повністю контролювали більшість поля. Тому почали використовувати різні «тактичні схеми». А тут без математики не обійтись. Ось існуютьс такі точки дотику: швидкість, час, відстань, логіка, розрахунок.
Точки дотику |
Спорт |
Математика |
Швидкість |
Швидкість бігу Швидкість прийняття рішень |
Швидкість виконання дій Швидкість в усному рахунку |
Час |
Час виконання розминки Час тайму Відмітка секундоміра |
Час виконання тактичної/стратегічної задачі |
Відстань |
Довжина траекторії польоту мяча Розміри стадіону |
Перенесення знань на нові ситуації Оцінка геометричних параметрів поля Просторова уява |
Логіка |
Швидкість мислення, просторова уява, вміння аналізувати ситуацію, приймати рішення |
Вміння абстрагувати, виконати логічні операції, робити умовиводи. |
Математика присутня різних компонентах цієї гри – від будови мяча до спортивних рейтенгів.
Фізкультхвилинка
Вправа 2. «Забий гол!»
Пршу обєднатися в дві команди. Завдання для кожної команди спростити вираз. Якщо учасник виконує правильно завдання, то забиває гол у ворота противника, якщо – не правильно, то забиває автогол. Виграє та команда, у якої менше у воротях мʼячів.
Завдання для команд
І команда |
ІІ команда |
; |
; |
; |
; |
; |
|
; |
|
|
|
Цікавим є те, що своєрідним рекордсменом є грав у середині 60-х років за італійський клуб «Брешіа». На 38-й секунді зустрічі з командою «Мантова» він забив м'яч у свої ворота, створивши найшвидший автогол.
А самий більший рахунок в історії був зафіксований на Чемпіонаті Мадагачкара з футболу. Клуб AS Adema виграв в матчі у команди супенників з рахунком 149:0. Справа в тому, що гравці однієї команди образилися на несправедливе, на їхню думку, рішення арбітра і в знак протесту розпочали забивати мяч в свої ворота. І до кінця гри забили 149 автоголів.
Вправа 27 (1-2) варіант 1
Індивідуальне завдання
1) Доведіть, що при будь-яких допустимих значеннях змінної значення виразу:
а) є додатним числом;
б) є від'ємним числом.
2) Подайте у вигляді дробу: а) ; б) .
VI. Підсумки уроку
Перед вами лежить картка. Поставте «+» поряд з тим висловом, який для вас є істинним.
1. Дана тема мені зрозуміла.
2. Я знаю, як знайти спільний знаменник для дробів.
3. Я умію знаходити додаткові множники.
4. Мені було легко розвязувати завдання в парі.
5. Я задоволений своєю роботою на уроці.
Картки здають вчителеві.
VIII. Домашнє завдання
Виконати вправи №26, 27 в. 3.