Урок "Додавання і віднімання в межах 10. Розв’язування рівнянь та оберненої задачі."

Про матеріал
Для повторення і закріплення вміння додавати й віднімати в межах 10,поглиблювати вміння розв’язувати рівняння, розв’язувати та складати обернені задачі; порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей учнів, виховувати, товариськість, бажання допомогти другові.
Перегляд файлу

Математика

Тема . Додавання і віднімання в межах 10. Розв’язування  рівнянь та оберненої    задачі.

Мета : повторити і закріпити вміння додавати й віднімати в межах 10,поглиблювати вміння розв’язувати рівняння, розв’язувати та складати  обернені задачі; порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей  учнів, виховувати, товариськість, бажання допомогти другові.

 

І Організація учнів до уроку                                                                ( слайд 1)

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

- Діти, а ви любите казки?

- От і сьогодні до нас завітала казка, до того ж незвичайна , а математична.

- Жили були дід і баба, у них не було дітей. Вирішили вони подивитися в  інтернеті, що потрібно зробити, за порадою перемішали літери з цифрами. Поставили все це в піч, а хто в них вийшов ви дізнаєтесь коли поставите числа в порядку спадання. Молодці! Колобок.                                  ( слайд 2)

- На шляху героя нашої казки будуть випробування, ми маємо йому допомогти. Вам потрібно буде показати вміння думати, рахувати, писати, а головне бути уважними та старанними.

Усний рахунок

- Наш Колобок вирішив пізнати світ, на його шляху зустрівся Зайчик, але не їсти він зібрався, а дати йому математичні завдання.                          ( слайд3)

1.- Прочитайте числа у порядку зростання

          5 7 8 6 9 3 10 4                                                                                 ( слайд 4)

          3 4 5 6 7 8 9 10

- Назвіть сусідів числа 5?

- Назвіть попереднє число числу 9?

- Назвіть наступне число числу 6?

- Молодці, с цим завданням справились, давайте далі допоможемо Колобку.

2. Числовий відрізок ( слайд 5)

- Подивимось на числовий відрізок. Назвемо предмети, які бачимо на ньому. Допоможемо герою порівняти та поставити потрібні знаки (‹ , ›, =). Звертаємо увагу, що знак носить назву предмета, який стоїть першим.

- Молодці, правильно розставили знаки, дали їм назву.

ІІІ Робота над  рівняннями

- Колобок рушив далі. Аж раптом йому на зустріч Вовк. Потрібна наша допомога і не проста, розв’язати рівняння.                                           (слайд 6)

- Розгорнемо зошити запишемо слово "Рівняння". Для цього згадаємо, як потрібно покласти зошити, як тримати ручку.

- Давайте прочитаємо рівняння

     Х + 7 = 8

- Яка дія у рівнянні?

- Згадаємо, як називаються числа при додаванні?

- Що невідоме?

- А доданок - це ціле чи частина?

- Як ми знаходимо частину?

- Який вираз можемо скласти?

- Запишемо рівняння в зошит :

    Х = 8 - 7

    Х = 1

- Зачитаємо друге рівняння

   Х - 5 = 1

- Яка дія у нашого рівняння?

- Як називаються числа при відніманні?

- Що у нас невідоме?

- А зменшуване - це ціле чи частина?

- Як ми знаходимо ціле?

- Який вираз ми можемо скласти?

- Запишемо рівняння

   Х = 5 + 1

   Х = 6

- Які ми молодці. Наші частинки в рівнянні дружньо допомогли Колобкові рушити далі. А ми показали, як ми знаходимо невідомий доданок, невідоме зменшуване. Герой втомився, тому разом з ним відпочинемо.

Фізкультхвилинка                                                                ( слайд 7 – 9 )

А тепер всі дружньо встали

Потягнулись стільки раз

Скільки дірочок у нас

Нахиляємось тепер стільки

Скільки в нас дерев

Разом зірочки рахуємо

І стрибаємо - Молодці, тепер сідаємо

ІY Робота над задачами

- Не помітив Колобок, що на його шляху Ведмідь з діжкою, в якій задача.

- Давайте запишемо слово "Задача" в зошитах. Відступимо 10 клітинок з великої літери.

1. Проблемне питання до задачі    ( слайд 10 )

- Я прочитаю , ви уважно слухаєте і відповісте про кого йде мова в задачі.

- Ось і вона, слухаємо уважно.

- Про кого задача?

- Тепер ви прочитаєте уважно задачу.

  На галявині грало 7 лисенят, 2 побігло додому. Скільки лисенят залишилось?

- Скільки лисенят грало?

- Скільки лисенят побігло додому?

- Прочитайте запитання до задачі?

- Давайте схематично складемо цю задачу.

- Що у нас ціле ?

- Чим буде побігло 2 лисенят?

 Ми можемо скласти вираз ?

- Запишемо його та розв’яжемо

   7 - 2 = 5 ( л.  )

- Не забуваємо, як  ми оформлюємо задачу в зошиті.

- Молодці, ми повторили з вами що в задачі ціле, що частина, але ведмедик просить, щоб ми склали та розв’язали обернену задачу.

- Давайте згадаємо, що таке обернена задача.

- Нам потрібно скласти задачу так , щоб невідомим стало ціле.

- Давайте покажемо це на відрізку

- Яке ж число стане невідомим?

- Що стане відомим ?

- Як буде звучати задача?

- Як ми можемо розв’язати задачу, коли відомі дві частини?

- Ми можемо скласти вираз до задачі?

- Запишемо його та розв’яжемо

   5 + 2 = 7 ( л. )

- Не забуваємо записати відповідь.

- Чудово, ви справились. Показали як вмієте розбирати задачу, знаєте як знайти частину і ціле. Вмієте складати обернену задачу.

Зорова фізкультхвилинка  ( слайд 11)

- Сіли рівненько, поклали ручки. Давайте разом з Колобком послідкуємо оченятами за метеликом.

Y Завдання  на логіку                                                                                  

- Граючись  з метеликом наш герой не помітив, що з’явилась  лисиця, а вона діти хитра, тому і завдання її з хитринкою.

- Давайте допоможемо герою. Приготували свою увагу, спостережливість.

1. Квадрати з геометричними фігурами                                                ( слайд 12)

а)- Розглянемо квадрати, які фігури ви бачите?

- Якого вони кольору?

- Який трикутник нам потрібен?

б) - Розглянемо наступні квадрати ( слайд 13)

- Які фігури ви бачите?

- Яку фігуру вставимо?

в) - Розглянемо квадрати ( слайд 14)

- Які фігури бачите?

- Яку фігуру вставимо?

- Розумники, згадали назви геометричних фігур, вірно вставили потрібну у квадрат.

2. Числовий відрізок ( слайд 15)

- Розглянемо числовий відрізок, предмети нам вже знайомі. Але лисичка хоче, щоб Колобок розв’язав приклади. Ми допоможемо.

YІ Підсумок уроку

- Які ви розумнички.

- Пригадайте, які завдання допомагали виконати Колобку?

- Які завдання для вас були складними?

- Завдяки Вам, вашій дружній допомозі, активності, увазі, вмінню розв’язувати задачі, рівняння наш герой пройшов всі випробування. Наш герой хоче вам подякувати віршиком:                                ( слайд 16)                                               

Ось нашій казочці кінець

Хто працював той молодець

А хто не хтів, а лиш сидів,

Той лиш лиха наробив

А вдома Колобок вас просить дуже

Побільш завдань розв’язуй друже.

 

doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку