Математика - 1 клас
Тема: Додавання і віднімання в межах 10. Задачі. Порівняння виразів.
Мета: продовжити формувати поняття «задача», учити доповнювати числові дані задачі, формувати вміння розв’язувати прості задачі, удосконалювати обчислювальні навички, формувати вміння порівнювати числа та числа з виразом, креслити відрізки; розвивати в учнів мовлення та логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати бажання берегти своє здоров’я.
Обладнання:презентація до уроку, картки для групової та парної роботи, опорні схеми задач, конструктор LEGO, завдання по «Rozumnyky Edugames».
Тип уроку :комбінований
Освітні галузі: математична, здоров’язбережувальна.
Хід уроку
І. Всупна частина
1. Організація класу
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати?
Числа й вирази рівняти?
Вчасно руку піднімати?
2. Мотивація навчальної діяльності
-- У нас на уроці буде гість. А хто він, дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар…(Айболить).
--Айболить перевірить, чи добре ви почуваєтесь у школі, вмієте вчитися і відпочивати.
3.Усні обчислення
1) Числова галявина ( робота в групах)
-- У вас на партах квіти, на пелюстках яких написані вирази. Розв’яжіть їх, а результат запишіть у серединку квітки. На стеблі квітки є буква. І коли ми викладемо числа від найменшого результату до найбільшого, дізнаємось, що найголовніше для людини. (Відповідь: здоров’я).
2) Гра «Математичні пазли» (парна робота)
-- На парті – розрізані картинки . Складіть числа у порядку зростання і зможете за ілюстрацією, яка у вас вийде, сказати, що потрібно для збереження здоров’я. (Відпочинок на свіжому повітрі, вживання овочів, фруктів, дотримання режиму дня).
3) Каліграфічна хвилинка. Гра «Лабіринт»
-- Порахуйте, скільки букв у слові «здоров’я» (7). Проведіть помічницю лікаря собаку Авву по лабіринту, зафарбовуючи цифру 7.
-- Напишіть цифру 7.
-- Назвіть сусідів числа, склад числа 7.
4) Фізкультхвилинка
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як коники, скоки-скоки.
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
ІІ. Основна частина
1. Актуалізація знань про задачу
1) Усне опитування. Повторення за схемою
-- З яких частин складається задача?
-- Що міститься в умові задачі?
-- Чи може бути задача без питання?
2) Гра «Справжня задача»
-- Якщо задача справжня, плескайте в долоні, а якщо ні – сидите тихо.
* Мавпочці прописали 8 пігулок.
* Один айчик згриз 5 морквин, а другий – 2 морквини. Скільки всього морквин згризли звірята ?
* Скільки птахів сиділо на гілці?
* У вулику було 10 бджілок. За медком полетіло 6 бджілок. Скільки бджілок залишилося у вулику?
3) Розв’язуванн задач (конструктор LEGO . Шифр-колір – на дошці)
** Мишеня ліском йшло пішки,
Несло друзям 3 горішки.
Та в дорозі не втерпіло –
Непомітно 2 з них з’їло.
Сіра мишка в нас питає:
--Скільки мишеня горішків має? (1)
** Три веселі киці
Грались у травиці.
Рижик теж до них прибіг…
Скільки кошенят усіх? (4)
** Шість веселих рогачів
В труби вигравали.
Ще два з трубами прибігли.
Скільки разом стало? (8)
** На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (5)
** Ось родина їжаків –
Мама й двоє малюків.
Скільки з мамою малих?
Порахуй скоріш усіх! (3)
** Два сіреньких кажани
Сплять в печері до весни.
Сім забралися на кручу.
Скільки вуханів летючих? (9).
4) Порівняння числа і виразів ( «Розумники»)
5) Креслення відрізка
-- Айболить лікував вужа довжиною 3 см. Після одужання вуж став на 4 см довший. Якої довжини став вуж? Накресліть відрізок такої довжини.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія
Вправа «Мікрофон»
Я – молодець!
Ти – молодець!
Ми – молодці!