Дата: ___/___/___ Клас: 6 Предмет: математика
Тема. Додавання і віднімання раціональних чисел
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: картки з індивідуальним завданням, зображення зірок.
Хід уроку
Перевірка готовності до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання
Гра «Загублені відповіді»
Відповіді до завдань (разом із неправильними) заздалегідь записані на картках і прикріплені на дошці. Вчитель повідомляє учням, що всі відповіді були правильними, але випадково хтось переплутав картки і вивісив їх в довільному порядку. Треба поновити правильний порядок і знайти серед запропонованих карток ті, що відповідають домашнім вправам.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Без математики ми нині як без рук. А саме із нею з казки дійсність творять люди. Скажіть, будь ласка, для чого нам потрібні раціональні числа? (Учні наводять приклади використання раціональних чисел: температура, висота предмета над рівнем моря, майно і борг, майбутній та минулий час, тощо)
ІV. Актуалізація опорних знань
У давнім Римі вміння в небі прочитати знак звали Чарівним Даром Прометея.
А давайте ми перевіримо, чи є цей дар у нас.
(З’єднайте приклад із правильною відповіддю – Додаток 1)
V. Застосування знань і вмінь
Робота з підручником
№№ 964, 966
Робота в зошиті (завдання на партах у учнів)
№1 Виконати додавання, обираючи зручний порядок обчислень:
а) 7,29 + (- 5,126) + (- 6,29) + 5,126;
б) - 3 + 9,84 + 1 + (-20,84);
в) - + + (- ) + .
№2 Спростити вираз і знайти його значення:
7,44 + а + (- 3,5) + (- 5,44) + (- 12,5) + b, якщо а = 9,6; b = - 5,6;
Відповідь: - 5,1
VІ. Підсумок уроку
«Математика-гімнастика розуму»,- сказав великий полководець О.В.Суворов. Саме такою гімнастикою займемося й ми, Розгадавши шифрограму, ви прочитаєте прізвище вченого-математика праці якого сприяли визнанню від’ємних чисел.
1)12+ (-26) 2) -4,3+(-9,8)
3) 4,23+ (-5,23) 4)-5,9+(-3,7)
5)-45,3+(-24,7) 6) -2,4+(-3,8)
-70 |
-9,6 |
-14 |
-1 |
-6,2 |
-14,1 |
Р |
А |
Д |
К |
Т |
Е |
Рене Декарт - французький математик. Він запропонував геометричне визначення додатніх та від’ємних чисел.
VІІ. Домашнє завдання
№ 965,
Додаткове завдання: У записі числа 3 728 954 106 закресліть такі три
цифри, щоб цифри, які залишилися, у тому самому
порядку утворили найменше з можливих чисел.