Урок " Додавання та віднімання багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Конспект уроку з математики: Додавання та віднімання багатоцифрових чисел в межах. Підсумковий урок з теми
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з математики в 9 класі спеціальної школи

Тема: Додавання та віднімання багатоцифрових чисел

 

Мета:                  Закріпити прийоми письмового додавання та

                     віднімання багатоцифрових  чисел  .

                     Розвивати вміння застосувати  отримані    

                     математичні знання з даної теми під час

                      вирішення практичних завдань.

                     Розвивати мислення, кмітливість, зв'язне

                      мовлення, обчислювальні навички, вміння   

                      коментувати.

                      Виховувати  інтерес до математичних знань

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Доброго дня! Шановні гості,

Математика у нас

Й ми запрошуємо Вас

Будем добре працювати ,

Щоб Вас, друзі, здивувати.

                               А Вам, я любі діти!

Хочу побажати  гарного уроку,

Щоб було цікаво всім,

Щоб хотіли дуже всі відповідати,

Щоб допомагало вам вміння міркувати

І гарні оцінки легко заробляти.

 

А щоб все це  вдалося нам потрібна, на мою думку,    в класі творча атмосфера, взаємодопомога та взаєморозуміння і звичайно гарний настрій. А ще впевненість в свої сили. Я хочу відкрити вам секрет , я сьогодні в гарному настрої, я впевнена  в своїх силах, а саме головне – я сьогодні вірю в вас. І свою впевненість я хочу передати кожному із вас  і отримати підтримку від вас. І зробимо це за допомогою синхронного, тобто одночасного плескання в долоні  по черзі один з одним.

 Молодці. Тепер вже час розпочинати урок.

_ Пригадайте, яку тему ми розглядали на минулих уроках?

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

А сьогодні ми підведемо підсумковий урок з даної теми.

І мета нашого уроку:

                  Закріпити прийоми письмового додавання та

                     віднімання багатоцифрових  чисел  .

                     Розвивати вміння застосувати  отримані    

                     математичні знання з даної теми під час

                      вирішення практичних завдань.

                     Розвивати мислення, кмітливість, зв'язне

                      мовлення, обчислювальні навички, вміння   

                      коментувати.

                      Виховувати  інтерес до математичних знань

 

І епіграфом до нашого уроку я хочу взяти такі слова:

Математика безмежно різноманітна

І міститься в усьому.

 

Не раз доводилось чути фразу про те, що математика – країна без меж.   Математика в житті людини займає особливе місце. Ми настільки з’єдналися з нею, що навіть не помічаємо її.

І наше з вами завдання не лише оволодіти   програмовим матеріалом, а й вміти застосувати  його в своєму житті:  під час вибору майбутньої  професії , а також у подальшій  професійній діяльності. Тому я пропоную здійснити сьогодні віртуальну подорож  під назвою « Математика крокує країною професій» і впевнетись які математичні навички, вміння , отримані на уроках математики вам знадобляться в тій чи іншій  професії. . Та наприкінці уроку дати  відповідь на запитання: Чи потрібно вчити в школі математику для свого майбутнього життя чи не потрібно?

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Перша наша зупинка « Домашня робота». Щоб дізнатися про яку професію я хочу вам першою розповісти  ви повинні мене впевнити , що гарно справилися з ним.

Розгорніть зошити.

  • Що вам було задано додому?

Зараз під домашнім завданням випишіть результати прикладів в порядку зростання.

Увага на дошку. Звірте правильність свого запису з дошкою. Підніміть руки в кого отри мався такий результат. 

Молодці. Більш детально я перевірю домашнє завдання , зібравши зошити. А зараз я хочу наголосити, що виконання домашнього завдання є дуже важливим. Тому, що воно розвиває такі риси, як  самостійність, впевненість в своїх діях. А головне вміння використати отриманні знання самостійно на практиці- всі ці якості притаманні будь якій професії, а особливо в будівельній справі. Професія будівельник існувала багато років і буде існувати. Адже в домівках люди мають потребу завжди. Підтвердженням того є результати розкопок, які установили, що Система теплих підлог існувала навіть у будинках у стародавніх римлян. «Гіпокауста» - так називалася ця опалювальна система, при якій раби нагрівали простір під підлогою за допомогою вогню, а дим виходив по повітроводу, розташованим в стіні.

Професія будівельник має безліч спеціальностей – це і штукатур, маляр, Лицювальник-плиточник, покрівельник, паркетник.

ІV. Усний рахунок

Наступна наша зупинка усний рахунок . Проведемо його за допомогою вправи

 « Карусель».

Учні утворюють зовнішнє та внутрішнє коло. Учасники внутрішнього кола складають приклади на знаходження суми та різниці  в межах 100. За правильну відповідь учасники зовнішнього кола отримують стікер. По сигналу вчителя змінюємо пару.

В кінці підбиваємо підсумки: скільки хто отримав . Розпочали.

Молоді. Діти ми недаремно кожного уроку проводимо різноманітні усні рахунки. Адже усний рахунок активізує розумову діяльність ,при його виконанні активізується, розвиваються пам'ять, мова, увага, здатність сприймати сказане на слух, швидкість реакції., вміння виконувати швидкі обчислення. Всі ці якості притаманні людям, які оволоділи професією Взуттьовик з ремонту взуття іншими словами  майстер по ремонту взуття.

Попит на цю професію зростає з кожним днем. В чому ж полягає робота даного майстра?

Робота взуттьовика з ремонту взуття полягає в наступному:

  •  Прийом взуття від замовника в ремонт- ( потрібно вміти спілкуватися з замовниками
  •  Проведення профілактичного огляду взуття; ( увага)
  •  Виявлення пошкоджених частин взуття ( швидкість реакції)
  • Підбір і розрахунок  необхідних матеріалів; (вміння виконувати швидкі обчислення)
  •                   Виконання ремонту.
  •                   Цікава  інформація  :   В стародавні часи не було різниці між чоловічим взуттям і жіночім, зимовим та літнім. Найстародавніше взуття- сандалії-це була дощечка, яка прив‘язувалася до стопи ремінцями.

Що ж рухаємося далі.

V. Закріплення матеріалу

Наступна зупинка :Зупинка  відповідей та запитань.

Проведемо її за допомогою вправи «Наповни ємність»

За кожну правильну відповідь, наповнюємо нашу ємність ( фігурками з пенопласту)

Завдання просте: якомога більше заповнити ……

Запитання:

  1. Які класи чисел ми вивчили?
  2. Які розряди входять до класу одиниць?
  3. Наведіть приклад чисел, які відносяться до класу одиниць
  4. Які розряди входять до класу тисяч?
  5. Наведіть приклади?
  6. Як називаються компоненти при додаванні?
  7. Наведіть приклади
  8. Як називаються компоненти при відніманні?
  9. Наведіть приклади?
  10. Які числа називаються парними?

Молодці.

А тепер  проявіть кмітливість і скажіть: Мої дії  нагадують рухи людини , якої професії?

Дійсно кухаря.

І так математика в професії кухаря

Не варто недооцінювати цю професію. Кухар - це не просто людина, яка може швидко зробити суші або пельмені (залежно від запиту). Він творець, здатний з купки найпростіших продуктів створити шедевр. Отже, деякі з його обов'язків:

-     Калькуляція страви. Простіше кажучи, розписаний до грама рецепт. Звичний метод "на око" в подібних випадках не діє: всі позиції задокументовані і завірені. Це необхідно для ведення фінансової частини точки громадського харчування.

-     Облік втрати ваги продуктів в процесі обробки. Наприклад, 250 грам яловичини і 250 грам готового стейка - це різні речі, так як при обсмажуванні м'ясо втрачає відсоток ваги.

Підрахунок продуктів і порцій, необхідних для банкету, в залежності від того, яка кількість гостей планується.

Запитання : Скажіть будь ласка на яких уроках в школі ви оволодіваєте первинними навичками даної професії?

Наступна зупинка: Математичні обчислювання

Вправа: Математичний куб.

На гранях кубу записані приклади. Кидаємо куб, записуємо і розв’язуємо.

Розгорнули зошити, записали число, класна робота

 

       

 

  917                        2 094                     37 435

+ 24  834                   +18  305       -          526

   2 5  751                     20 399             3 6 9 0 9

     69 529                            29 416               23 345

-         601                          7 984         +    21427

   6 8   928                          2 2  43 2               44  7 62

 

         

Підсумки вправи: Дана вправа вчить нас проводити точні розрахунки, оперувати числами. Всі ці навички необхідні для тих хто вибере професію столяра.

 

Столярство є досить широкою галуззю. Професія "Столяр" є корисною , цікавою, творчою і потрібною людям. Робочі місця та  домівка прикрашені, забезпечені столярними виробами. Книжкова полиця, письмовий стіл, віконні рами, двері та багато інших необхідних та цікавих столярних речей, без яких неможливо обійтися, знаходяться в нашому помешкані.

Запитання : Скажіть будь ласка на яких уроках в школі ви оволодіваєте первинними навичками даної професії?

  • Як потрібно берегти шкільні меблі?…….

Молодці. Ви добре попрацювали. Попереду нас чекає робота над задачею.

А тепер час трохи відпочити.

Встали. Розім’яли м’язи. А тепер мають право сісти ті, які назвуть математичні терміни, які звучали у нас на уроці.

І так зупинка « Задача»

Розгорнули підручники на сторінці 15 №57

Про яку професію йде мова в задачі?

Про професію швеї ви знаєте вже багато. Тому  наведу лише цікавий факт: справжню революцію у виробництві одягу зробив винахід в 1830 р. швейної машини: Бартелемі Тимоньє отримав патент на швейну машину і відкрив першу у світі автоматизовану швейну фабрику.

Запитання : Скажіть будь ласка на яких уроках в школі ви оволодіваєте первинними навичками даної професії?

Сьогодні я хочу познайоми вас ще з одною професією, яка на ринку праці з’явилася зовсім недавно. Але і вона потребує вміння математичних обчислень.

Це Монтажник систем утеплення будівель.

Сьогодні все більше і більше людей утепляють свої квартири, користуючись такими послугами, як: утеплення  стін, утеплення балконів і утеплення фасадів будівель. Це обумовлено тим, що втрати тепла в наших квартирах і будинках доходять до 60 %.

 

В  літню жару утеплення фасаду знижує нагрівання стін  дома , тим самим підтримує в будинку прохолодну, комфортну температуру, а  в холодну пору року утеплення зовнішніх стін - це захист  від промерзання, конденсату і вогкості.

Монтажник систем утеплення будівель повинен: 

1.      Підготувати робоче місце для роботи на висоті

2.      Провести огляд будівлі в якій буде виконано утеплення.

3.      Визначити спосіб та систему утеплення.

4.      Підготувати та заґрунтувати поверхні будівлі.

5.      Закріпити утеплювач спеціальними дюбелями.

Але ще повинен вміти розрахувати скільки і якого матеріалу потрібно для виконання робіт і скільки буде коштувати даний фронт робіт.

Зараз за допомогою вправи « Утепли будинок» і роботи в групі пропоную випробувати себе в ролі монтажника систем утеплення будівель.

Завдання за допомогою математичного пенопласту  утеплити ось таки гарненький будиночок.

Якість своєї роботи ви побачите на наступному уроці.

V І. Підсумок уроку

 Наш урок добігає до кінця.

  • Тож яка тема була нашого уроку?
  • Що саме вам сподобалось на уроці?
  • Що нового ви дізналися?
  • Кому математика після сьогоднішнього уроку стала цікавішою і чому»

І давайте дамо відповідь на запитання: Чи потрібно вчити в школі математику для свого майбутнього життя чи не потрібно?

Оцінка вчителя роботи дітей. Потім вчитель пропонує за допомогою смайликів оцінити свою роботу на уроці.

 

 

doc
Додав(-ла)
Зелена Тетяна
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку