Урок.Додаванняі віднімання круглих трицифрових чисел.

Про матеріал

Інтегрований урок при сьогоднішніх змінах в освіті є одним із важливих і актуальних, бо об'єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня, що дає змогу пізнавати певне явище різнобічно, досягати цілісності знань.

Перегляд файлу

Тема. Додаванняі віднімання круглих трицифрових чисел

Мета. Вдосконалювати навички додавання і віднімання круглих

             трицифрових чисел; вміння розвязувати задачі та рівняння;

             розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності дітей;

             виховувати любов до рідного краю, почуття відповідальності,

            охайність;                  

            поглиблювати інтерес до математики через дидактичні ігри та

            логічні  завдання.

Тип уроку: повторення і закріплення знань,  умінь та навичок.

Обладнання: плакати з коротким записом задач, фото за темою

             «Сім  чудес Романково»,  предметні малюнки,

Методи і прийоми: робота в парах, робота в групах, рольова гра.

Форми: індивідуальна, парна, групова, диференційована.

 

Девіз уроку .«Виростай, дитино, й пам’ятай:

                       Батьківщина – то найкращий край.» (Д.Павличко)

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку                                    

                   – Раді вас в нашій оселі вітати!

                  Щастя, здоров’я, добра побажати!

ІІ. Перевірка домашнього завдання . 

Робота в парах із сигнальними картками

ІІІ. Хвилинка каліграфії

 1)Запис дати і виду роботи

 Діти: Зошити свої ми відкриваєм і під нахилом тримаєм!

                Сидимо рівненько,  працюєм уважненько!

Вчитель: А  я подивлюся, як ви стараєтесь.

11 листопада

К  л  а с  н  а            р о б о т а

 

2) Коментування  правильного письма цифри   7.

(Цифра 7 складається  з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої лінії, та            короткої горизонтальної лінії).

Вчитель. Запишіть всі варіанти круглих чисел із 7 і 0. Цифри можна переставляти і повторювати.

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

 Повідомлення теми і мети уроку.        

Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо збирати оберіг, подорожувати. А подорожуючи будемо обчислювати приклади, розвязувати задачі на додавання та віднімання трицифрових чисел.  А допомагатимуть нам дослідники, народознавці, історики та поети.

Історик 1.Стародавній фінікійський письменник Антіпатр склав путівник, який назвав «Сім чудес світу». Ці сім чудес славляться і сьогодні.

Вчитель. Якщо вже пішла по світу подібна мода, яка охопила багато міст  нашої країни, то чому б нам не пошукати якусь дивину в нашому рідному Романково.

Поет 1.Якщо такий є інтерес,
           Назвемо ми зараз сім чудес, 
           Що наше Романково  прославляють, 
           І хай наші гості про це теж знають! 
ФОТО 1(додається)

Дослідник 1.Ми провели  соцопитування  і визначилися, що першим чудом Романково для кожного жителя є домівка, бо ми тут вперше зявились на світ, а дитина –це найбільше багатство  для родини.

Народознавець1.А оберегом багатства в народознавстві є мішечок , в який ми будемо збирати все, що траплятиметься у нас на шляху.

ФОТО 2(додається)

Дослідник 2. Другим чудом стала школа – це початок шляху кожного, який приведе до здійснення всіх бажань в майбутньому.

 Народознавець 2.Добавимо і мак до нашого оберега , бо в народознавстві  це символ здійснення бажань.

V. Актуалізація опорних знань,  умінь і навичок

1)Математична розминка «Квітуча галявина»

Вчитель.  А чи знаєте ви скільки учнів навчається в нашій школі? Щоб про це дізнатися, треба  додати  всі числа  записані у макових квіточках. А для зручності обчислень обєднаємо  числа попарно і утворимо круглі числа. То ж до роботи!(21, 18, 31, 25, 24, 22, 28, 29, 22, 32, 28, 25,16)     

 31+29=60         22+28=50       24+16=40                                       

25+25=50         32+28 =60       18+22=40       

40+60+50+40+50+60 +21= 321

Описание: G:\tcveti+maki+60037363539.jpg

ФОТО 3(додається)

 

Дослідник 1. Третє  чудо  нашого краю є шкільній музей. В цьому  році йому  виповнилось  10 років. Саме тут ми вперше дізналися як виникла назва нашого селища.

 

Історик 1. Романкове походить саме від назви Романового острова. Цим старожитнім шляхом, рухалися численні торгові каравани, військові човни. На островах традиційно зупинялася „сила-силенна рибалок”, від імені одного з них він і отримав свою назву.

 

Народознавець1. Лавровими листочками доповнимо наш оберіг, бо це символ слави та довголіття, а це потрібно не тільки нашому музею,а й кожному

 

Народознавець2.Візьмемо і ці соснові шишки до нашого оберега, бо вони символи працьовитості, що відкриває шлях до досягнення будь-якої мети.

Описание: G:\120406153756.jpg

2) Індивідуальна робота біля дошки (2 учні).

 

 - Числа, що  записані на листочках і шишках  показуть рейтинг музею за часи його існування. Записати числа, що  на лаврових листочках,  у порядку зростання  а ті ,що на шишках у порядку спадання .

(Перевірка  сигнальними картами)

 

3) Колективна робота .

-Скільки  сотень у кожному числі, що на листочках? (236,303,469,548,697).

 

-Скільки всього десятків у кожному  числі, що на шишках?(728, 661, 544, 417, 310).

-Яке найбільше  з цих чисел?728 - саме стільки  було відвідвачів у 2014 році .

ФОТО 4.(додається)

Вчитель.Нещодавно до славної дати народження музею учнями 3-А класу було посаджено калинову алею.

Поет 2. Посадили ми калину біля  школи,

                Щоб на всеньке, на життя

                Стане кожен ранок свято

                 Дітям буде вороття!

Дослідник 2.  Думаю, що калинова алея  може стати четвертим дивом Романково, бо буде красою нашого двору.

Історик 2.Відомо,що коли козака  проводжали в дорогу  давали калинову гілочку і напували калиновим чаєм,щоб він не забував рідний куточок і повертався.

Народознавець2. Візьмемо калину до нашого оберегу, бо це  символ  краси і вороття.

3)Роз’язування  задач за коротким записом.

 

Вчитель.Розв’язавши задачу,  дізнаємось про перших  жителів Романково .

а) В Романково налічувалося 187 сімей, з них колишніх  козаків – 88, решта-польські піддані.Скільки сімей польських підданих жило на той час в селищі?

 

Вчитель.Розв’язати задачу біля дошки складанням виразу.

б)Щоб посадити калинову алею учні набрали 8 відер води по 10л і каструлю місткістю 30 літрів.Скільки літрів  води використано?(10х8+30=110(л))

 

 VІ. Повторення і закріплення знань, вмінь і навичок

 

ФОТО 5(додається)

Дослідник 1. Пяте чудо Романково - ярмарка.

Історик 1. .Звичай ярмаркувати прийшов до нас саме від старожилів. Ми відновили традицію і вже декілька років як справжнім дивом Романково стала ярмарка.

Народознавець1. Візьмемо і сонях до нашого оберега, бо він приводить у домівку гарних людей

 

Поет 3. На доброму ярмарку ми побували,
             Одні продавали — інші купували,

             Правильно швидко усе рахували,
             Бо на уроках,  у каруселі  правил катаємось -

             Тож  при обчисленнях – не помиляємось.

 

1) « Карусель» правил

 

                        

 

 

Робота за підручником

2) Гра «Найкращий рахівник». Робота в групах за методом 4-4-5.

Завдання №371.

-Перевіримо, хто з героїв казки навчився накраще рахувати.

ФОТО 6(додається)

 

Історик 2. Недалеко від школи  побудовано  храм Свято-Покровського жіночого монастиря. На цьому кургані стоїть зараз Романково.

 

Дослідник 2. З багатьма невідомими виявилось для нас це  шосте чудо  Романково. Навіть прийшлось   багато нового дізнатись,  дещо навіть  не памятають наші прабабусі…

 

Народознавець2.Так завдання з перцем . Це нам  теж потрібно до оберега, бо перець та часник берігає домівку від злого.

 

 

 Вчитель 1. Наступне наше завдання  теж з невідомим.Тож до роботи!

 3)Робота по рядах  в парах .

 Рівняння №370

 

ФОТО 7(додається)

 

Дослідник 1. А ще  до  нас часто приїздять  жителі  із всіх куточків України, бо у нашому  Романково є мальовничі куточки, де можна відпочити, полікуватись і загартуватись.Саме  сьомим чудом Романково є будинок відпочинку «Дніпровський»

Вчитель.  Нам теж пора відпочити, щоб потім легко виконати завдання самостійної роботи.

 

Народознавець1. А до оберега треба взяти ще насіння кукурудзи, бо це символ здоровя і порозуміння.

 

 

 

Поет 4.Гостей  всіх просимо ласкаво!

             Завітати  ще до нас!

             Будем раді бачить вас!

             Час уроку майже збіг

             Прийміть на згадку оберіг!

  4)Фізкультхвилинка під  музичний супровід.

 

V. Самостійна робота

1)Математичный диктант .№367

2)Задача. №372

3)Для сильніших додатково:

Задача №374

 

VІ.Домашнє завдання з коментарем.№376, №377.

VІІ.Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок? Чим?

-Які завдання були складними?

- Що нам з вами допомагає досягати вершин знань,  мати гарний настрій?

-Який же у вас настрій?

-Дякую всім за роботу. Ви були розумничками!

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку