Урок "Зима Чарівниця"

Про матеріал
поглибити знання учнів про особливості погоди взимку, їх уявлення про ознаки зими, узагальнити спостереження дітей про зміни в природі з приходом зими
Перегляд файлу

                              Комунальний заклад

 «Харківська спеціальна школа

                                     ім. В. Г. Короленка»

Харківської обласної ради

Картина за номерами Origami Пейзаж: річка взимку LW 3096 40*50 Україна –  фото, відгуки, характеристики в інтернет-магазині ROZETKA від продавця:  Simula | Купити в Україні: Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львові

Вчитель початкових класів

Соляник

Людмила Дмитрівна

         Тема уроку. ЧАРІВНИЦЯ ЗИМА

 

Мета уроку:  поглибити знання учнів про особливості погоди взимку, їх уявлення про ознаки зими, узагальнити спостереження дітей про зміни в природі з приходом зими, провести бесіду про безпеку підчас прогулянок та розваг; за допомогою художніх засобів, розвивати мовлення, уважність, спостережливість, мислення, збагачувати словниковий запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в групі; виховувати поважливе ставлення та любов до природи. - Отже, сьогодні вирушимо назустріч зимовій красі.

Обладнання:   малюнки: зимового пейзажу, рослини та тварини взимку, дитячі розваги, різновидності сніжинок, аудіо запис музики П.І. Чайковського «Пори року. Зима»

                                 Хід уроку

  1. Організація уроку
  2. Створення позитивного настрою

Дзвоник пролунав веселий,

Пропоную я для вас.

Посідаємо тихенько,

Спинки підтягли рівненько,

Один одному всміхнулись

І до мене повернулись.

 

  1. Актуалізація знань учнів

Хвилинка календаря. Гра «Синоптики»

-Який у нас зараз місяць?

-Яке сьогодні число?

-А який сьогодні день тижня?

-Сьогодні тепло чи холодно?

- Який стан неба?

-Чи були сьогодні опади?

Так, сьогодні на вулиці холодно, іде дощ, сильні пориви вітру, пізня осінь.

  1. Вивчення нового матеріалу

Тема та мета уроку

  1. Відгадййте  загадку – це і буде наша тема уроку

                                      Загадка

    Все пухнастим снігом вкрила 

Луки, річку, гай, дома... 

Білий ліс і поле біле — 

Значить, вже прийшла ...  (Зима)

Вчитель.

- Так, це зима. До нас завітала дивовижна художниця – чарівниця ЗИМА. Ви вже напевно здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку – ЧАРІВНИЦЯ ЗИМА

-  Сьогодні вирушимо назустріч зимовій красі.

- Ми пригадаємо все що знаємо про зиму.

- Які зміни в природі відбуваються з приходом зими?

Учень.

Стали дні короткі,

Сонце світить мало,

      Ось прийшли морози,

І зима настала.

 

2. Асоціативний кущ.

- З чим асоціюєте слово «зима»?

- Яка буває зима ?(добір прикметників)  Холодна , морозяна , сердита і тріскуча , хуртовинна , заметільна ,сніжна ,затишна і ніжна )

-         А що робить зима? (добір дієслів ) Крутить, морозить, щипає, лютує, дме, січе, мете, сипле).

-         А які зимові явища  принесла із собою зима? Завірюху,замітіль, хуртовину, сніг, снігопад, мороз, відлигу, іній, бурульки.

 

Розумова гімнастика.

-         Як сказати одним словом?

-          Сильна заметіль (завірюха, віхола, хурделиця, метелиця).

-          Замерзла вода (лід).

-          Падає сніг (снігопад).

-          Що росте догори коренем? (Бурулька).

-          Що взимку їсть жаба? (Нічого, вона спить).

-          Я – вода і на воді плаваю? (Лід).

-          Якщо іде сніг то обов’язково це зима? (Ні)

 

-         Зима дуже красива, завжди у білому одязі, з чудовою короною на голові і в блискучій срібній накидці.

 

3. Гра «Зимові місяці»

-         А які зимові місяці ви знаєте? (грудень, січень, лютий )

-         Хто знає чому вони так називаються?

1 – учень. ( з табличкою Грудень)

 Перший місяць зими є останнім місяцем року. Це «ворота зими ». Із настанням морозів дорога перетворюється на груддя, тому люди й називають його -  ГРУДЕНЬ. А ще СТУДЕНЬ, ТРУСЕНЬ.

У народі кажуть – Грудень рік кінчає, а зиму починає.

Як розумієте народне прислів’я?

-Робота в групах (поділити речення на слова, прочитати відновлений текст, відгадати загадку)

Розсипаєзнебасніг
Білимкилимомдоніг.
Миколайчикиприносить,
Новийрікугостіпросить.
(Грудень)

2 – учень.  ( з табличкою Січень)

Другий місяць січе зиму на дві половини. Він року початок, зимі –

середина. У цьому місяці сонце повертається на літо, а зима – на мороз.  Так – це СІчень.

У народі кажуть – Січень холодом пече, снігом, вітром, січе.

Як розумієте народне прислів’я?

ВеселийДідМорозвруках
Несенамподарунки.
Іназасніженихшибках
Малюєвізерунки.
Абощейносаобпече
Дохолодунезвичним.
Тому,щоскрізьморозсіче –
Цеймісяцьзветься…
(Січнем)

-         Робота в групах (поділити речення на слова, прочитати відновлений текст, відгадати загадку)

-         Настала холодна зима. Засипала все навкруг снігом, замела доріжки, запорошила сад, морозом розмалювала. вікна

-         3 – учень. ( з табличкою Лютий )

 Третій місяць МЕЖЕНЬ, тобто межа між зимою і весною. Але він

злий, і морози його дуже дошкульні . Називають його ще СНІЖЕНЬ, КРУТЕНЬ,БОКОГРІЙ.

У народі кажуть – Лютий лютує, бо красну весну чує.

Як розумієте народне прислів’я?

Морозізавірюха –
Замерзлищічкийвуха.
Хтозмісяцівлютує,
Узимкубешкетує?
(Лютий)

-Робота в групах (поділити речення на слова, прочитати відновлений текст, відгадати загадку)

4. Фізкультхвилинка для очей.
Очі вгору, очі вниз — і на двері подивись.
Очі вгору, очі вниз — у віконце подивись.
Очі вгору, очі вниз — вчителеві посміхнись.

5.Наукова лабораторія

Вчитель.

 Зима́ — одна з чотирьох пір року між осінню та весною, кліматичний сезон з найнижчими для нашоїої території температурами повітря. Календарна зима  розпочинається 1 грудня і закінчується 28 (29 — у високосний рік) лютого

Узимку рослини перебувають в стані спокою. Вони живі, але не ростуть, бо немає тепла. Придивіться до дерев і кущів: вони стоять без листя, але не зовсім голі. На їх гілочках є бруньки, залишилися й плоди. (малюнки з зимовою природою)

У наших лісах взимку можна побачити багато зелених рослин. Це – численні трав'янисті і напівкущові рослини: брусниця, грушанка, копитняк, верес та інші, які зеленіють під снігом.

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\4682C86C.tmp Вечнозеленый лес под снегом. | Это интересно | Дзен Верес: посадка і догляд у відкритому грунті, види і сорти з фото

зима 18зима 11зима 10зима 9Тяжко пташкам взимку. У мороз і заметіль птахи замовкають. Вони ховаються у затишні місця і настовбурчують пір’я від цього їм стає  тепліше. Довгу зимову ніч пташки проводять по – різному.  Ворони і галки ночують невеликими зграями у парках, садах, на деревах. Дятли, повзики, синиці – гаїчки ховаються у дуплах, горобці і синиці великі – під дахами, на горищах, біля опалювальних труб. Особливої допомоги птахи потребують узимку, коли сніг та лід вкриває усе.  Їм  стає важко здобувати поживу, і найбільше пташок гине не від холоду, а від голод. Тому потрібно їх підгодовувати зерном та крихтами.                                        

6. Студія науковців

Складіть текст про зиму.

Придумайте і запишіть речення про зиму:

Настала …, … зима.

Випав …, … сніг.

Покрив землю … … .

Дує ... вітер.

Дерева одяглися у … …. .

Зима …. …. …. !

7. Дитячі розваги

Зима  щедра на веселі ігри та розваги для дітей. Неможливо встояти перед цими спокусами. Коли випадає багато снігу, всидіти вдома неможливо. Відразу хочеться пограти в сніжки, зліпити сніговика або побудувати снігову фортецю. А як утриматися від того, щоб не залити ковзанку та не покататися на ковзанах?! А скільки радості дітворі приносить катання на санках з гірки! 

А ну скоріше одягаймо теплий одяг, беремо рукавички і на подвір’я!!

Зимові розваги на максимум: вибираємо санки для незабутнього дозвілля -  khmelnytsky.com.ua Ковзанка Ескімос в ТРЦ Подоляни | Діти в місті Тернопіль Діти дочекалися снігу | Поради при виборі лиж, санок і ковзанів для дітей.

8. Правила безпеки під час катання на ковзанах, на санчатах, на лижах.

- Як треба поводитися під час прогулянки взимку?

9. До нас завітав Поштар і приніс кросворд щоб ви його разгадали:

                                     Кросворд

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сильна хуртовмна … (заметіль)
  2. Зимуючий птах … (синиця)
  3. Дуже холодно … (мороз)
  4. Віз без коліс …(санки)

10. Музична студія

 Слухання музики П.І. Чайковського «Пори року. Зима»

- Давайте відпочинемо.

 Сядьте зручно, закрийте очі і уявіть собі картину яку передав композитор. (учні розповідають що вони уявляли)

Вчитель:

Зимовий вечір, за вікном - заметіль. А в кімнаті тепло і затишно. Ви підійшли до вікна і дивитесь на вулицю. Завивання вітру, танок сніжинок поступово вас захоплюють. I ви вже уявляєте собі, що ви - легкі немов сніжинки, що вітер підхоплює вас, вам приємно кружляти у вальсі сніжинок. Ось ви з поривами вітру піднімаєтесь вище і вище, кружляєте швидше і швидше.

Сніжинки народжуються у великій хмарці. Завдяки сонячному промінню вода випаровується із землі. У повітрі знаходяться крихітні часточки пилу. Водяна пара осідає на них і перетворюється на маленькі краплини, такі маленькі, що кожну окремо неозброєним оком не побачиш. Вони й утворюють хмари. Маленькі краплини зливаються одна з одною, ростуть. На хмарах, які піднімаються вище, де панує сильний холод, краплини замерзають, утворюються крихітні крижинки-кристалики. Це сніжинки, якіи падають на землю, вони ще дуже малі Але шестикутний кристалик весь час росте, збільшується і, нарешті, стає дивовижною зірочкою, повільно опускаючись на землю.

11. Художня майстерня

    - А зараз ми подивимось, які бувають сніжинки на малюнках і за бажанням: намалюєте або виріжите сніжинки.

  Учень:

- Жодна сніжинка не схожа на свою сусідку. Вчені спостерігаючи за

сніжинками виявили, що тільки за одну годину снігопаду випадає 40 різноманітних форм сніжинок. Найчастіше вони бувають у формі зірочок, пелюсток, стрілочок.

12. Самостійна робота

13. Виставка робіт

 (Учні представляють свої роботи і читають вірші про зиму)

14. Студія « Театральна»

Зима – це… прекрасна пора року, трошки сумна, але дуже красива! 

Про зиму написано багато віршів

1 – учень

Прийшла зима біловолоса…

Неначе білим полотном,

Блискучим снігом одяглося

Село і поле за селом.

2 – учень

Над полем синьою дугою

Широке небо простяглось…

І мов сльозою золотою,

Блискуче сонце налилось.

3 – учень

Не так і дивиться, як літом,

Не так і високо стоїть,

І не таким блискучим світом

Його вінок ясний горить.

4 – учень

Замовкла річка під горою :

На зиму стала одпочить

Укрилась ковдрою скляною.

І верболіз не шелестить.

5 – учень

Дрімають стоячи тополі,

І очерет сухий дріма…

Усе заснуло поневолі,

Зачарувала все зима.

V. Підсумок уроку

 Гра «Незакінчені речення».

 Я починаю речення, а ви продовжуєте:

 - Сьогодні на уроці ми зрозуміли…

 - Більше за все нам сподобалося…

- Урок дав нам для життя … 

-Який настрій панував на сьогоднішньому уроці? 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку