Урок "Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням"

Про матеріал
Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням
Перегляд файлу

Клас 9

Дата ___________

 

Тема: Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Мета: Навчитися сприймати текст публіцистичного стилю, уважно слухати, вміти відтворити прочитане; розвивати память, увагу, логічне мислення; виховувати любов до рідного краю та людей, які внесли неоціненний внесок у культуру і творчість українського народу.

Обладнання: Портрети Катерини Білокур, Марусі Чурай, Марії Приймаченко.

Тип уроку: Урок формування вмінь та навичок.

 

Хід уроку:

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання з учнями. Перевірка готовності до уроку.

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Випереджувальне завдання:  Доповіді про видатних українців

Бесіда:

  • Яких талановитих людей України ви знаєте?
  • Що означає «талановита людина від Бога»?
  • Які стилі мовлення ви знаєте?
  • Назвіть ознаки публіцистичного стилю?

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

         На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо писати докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. Навчимося сприймати текст публіцистичного стилю, уважно слухати, вміти відтворити прочитане; розвивати память, увагу, логічне мислення; виховувати любов до рідного краю та людей, які внесли неоціненний внесок у культуру і творчість українського народу.

А говорити ми будемо саме про видатних людей нашої країни, які вирости з великим даром від Бога.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

(Учні слухають текст)

 

Україна… Мій рідний край, моя земля... Країна добрих, щедрих, гостинних і свободолюбивих людей -  талановитих людей... Адже чого тільки наші люди не вміють робити! В чому їх талант?

Я люблю свій народ! У нього прекрасна і чиста душа. Він вміє бачити і творити красу. Це люди з неоціненним даром, винятковими природними якостями, особливими здібностями...

Нашому народові здавна притаманні неаби які кебета.

Як не згадати видатну Катерину Білокур? Своїми творами вона ніби розповідає всьому світові, який талановитий український народ, як розвинуте в ньому від природи естетичне відчуття, яка сприйнятлива його душа до всього прекрасного.

Маруся Чурай... Хто її не знає? Своїми піснями вона зачарувала увесь світ. Її співанки досі живуть у народі й користуються великою любов'ю і популярністю.

А Марія Приймаченко? Свої неповторні полотна, майстриня увіковічила у культуру нашого народу.

Талановитих людей у нашій країні незлічити! Як не захоплюватися ними?

Кажуть, що кожна людина народжується із зерном в руці, тільки треба знайти своє поле. Я переконаний, що кожен із нас народжується з особливим, притаманним тільки йому обдаруванням, і якщо ви  зумієте реалізувати свої здібності, то відчуєте задоволення від життя і праці, на благо собі і своїй країні!

 

  • Учні добирають назву до тексту.
  • Робота над постатями, про яких згадано у переказі.
  • Складання плану до тексту.
  • Інструктаж до виконання творчого завдання: Дописати переказ, виклавши власне ставлення до людей із творчим даром.

(Вчитель читає текст вдруге)

 

- Написання письмового переказу.

- Збір зошитів.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Написати міні-твір на тему: «Людина, якою я пишаюся»

 

doc
Додав(-ла)
ПІКАЛОВА ВІТА
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
17 травня 2021
Переглядів
16519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку