Урок-дослід "Природознавство"

Про матеріал
Навчальна: розширити уявлення про значення води в природі , про три стани води і властивості води, формувати елементарні поняття , що вода – речовина, розчинник , учити робити розчини; Розвивальна:розвивати вміння самостійно робити досліди ,узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів , використовуючи свій життєвий досвід, робити висновки; Виховна: виховувати пізнавальний інтерес , самостійність, організованість, відповідальність , бережне ставлення до води.
Перегляд файлу

 

 

 

ВІДКРИТИЙ   УРОК-ДОСЛІД  З  ПРИРОДОЗНАВСТВА

У  3  КЛАСІ

«Без води немає життя.Властивості води.Вода – розчинник»

 

 

Вчитель 1 категорії

«Старший вчитель»

Горделі Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 / 2014 Н. Р.

ТЕМА: «Без води немає життя. Властивості води- рідини.Вода – розчинник.

МЕТА: навчальна: розширити уявлення про значення води в природі , про три стани води і властивості води, формувати елементарні поняття , що вода – речовина, розчинник , учити робити розчини;

Розвивальна:розвивати вміння самостійно робити  досліди ,узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів , використовуючи свій життєвий досвід, робити висновки;

Виховна: виховувати пізнавальний інтерес , самостійність, організованість, відповідальність , бережне ставлення до води.

Обладнання : склянки з водою на кожну парту , монета , цукор , сіль , пісок , глобус , вата , мультимедійне обладнання , магнітофон , грамзапис «хвилі моря»

                                                ХІД УРОКУ

  1. Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Роботу швидко починаймо.

  1. Перевірка домашнього завдання

-Перевіримо якість знань з теми «Повітря»

- Учні 1варіанту задають питання учням 2 варіанту (своєму сусіду)

1ряд –« Властивості повітря».

2 ряд – «З чого складається повітря».

3 ряд –«Збережемо чистим повітря».

-Працюємо 3 хвилини у парах.

(Опитую 3-4 пари, оцінюю).

  1. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності

1.Поетична хвилинка ( звучить аудіо запис плескіт хвиль)

Читаю вірш Т.Г. Шевченка «Тече вода з- під явора»

Тече вода з – під явора

Яром на долину

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють…

-Хто автор цих рядків?

-Що ви собі уявили слухаючи ці рядки ?

(Слайд № 2)

-Як ви думаєте, чому на слайді і у вірші змальовано таку гарну зелень?

2. Розгадування загадок

- Мене частенько просять ,ждуть,

А тільки покажусь – ховатися почнуть.( Дощ)

  • Білим килимом все поле вкрило .( Сніг )
  • Ніжна зірка сніжно-біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди ,

Стала краплею води.( Сніжинка )

-Я вода і на воді плаваю .(Лід)

- Вночі спить на землі , а вранці висихає . (Роса)

- Діти , а як одним словом можна назвати всі ці відгадки?

- А тепер давайте визначим тему уроку.

- Хто здогадався , про що йтиме мова на сьогоднішнім уроці?

(Оголошується тема уроку) (Слайд № 1 )

  1. Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1.Інтерактивний метод «Шести мислячих капелюхів»

-Щоб робота на уроці була цікавою,плідною , творчою , веселою ми одягнемо на голови чарівні мислячі капелюхи.

Кожна пара «чарівних капелюхів» готувалась самостійно дома по отриманим запитанням .

Першими матимуть слово «Білі капелюхи» , вони нам повідомлять все , що їм відомо про воду

-«Білі капелюхи» , вам слово .

- Де на землі є вода ?(Слайди № 3, 4, 5 , 6 , 7 , 8 )

-Вода це предмет якої природи ? Чому?

- Які вам відомі властивості води (при нагріванні , при охолодженні ) ?

- У яких станах буває вода ?

- Молодці , а зараз ми всі станемо дослідниками . Ви будете дос –

ліджувати воду в міні – лабораторіях , визначим , які ще властивості має вода.

2 . Робота у парах .

-Ви маєте воду на партах і проводите ті досліди , опис яких є у вас на папірцях , потім робите висновок .

1 – пара

Вкиньте у склянку з водою монету . Чи бачите ви її ? Чи має вода колір ? Яка вона ? ( біла , сіра , голуба , прозора)

2 – пара

-Візьміть склянку з водою у руки :

- Понюхайте воду . Чи має вона запах ?

- Випийте трішки води . Чи має вода смак ?

3 – пара

-Налийте воду у 3 склянки .

-Чи має вода форму посудини ?

4 – пара

-Насипте у склянку з водою цукор , розмішайте . Що помітили ?

5 – пара

-Насипте у склянку з водою пісок , розмішайте . Що помітили ?

6 – пара

-Переляйте воду з однієї склянки в іншу . Про що це говорить ?

3 . Інтерактивний метод «Гронування»

( Висновки пар . Учні по черзі викладають на дошці картки із сло-

вами ) .

ВОДА:

  • Прозора
  • Без запаху
  • Без смаку
  • Не має форми
  • Розчиняє речовини
  • Текуча.

4.Фізхвилинка «Струмочок»

Діти стають парами .Беруться за руки і підіймають вгору .Той , хто без пари , рухається «коридором» , який утворили пари .Бере когось за руку і разом з ним стає першою парою .Той , хто залишився без пари , біжить в кінець «струмка», рухається до початку , вибирає собі одного з гравців і т. д .

5 . Робота з підручником .(Самостійне опрацювання статті «Вода – розчинник» ст. 93 )

6 . Гра «Закінчи речення»

-Речовини , які розчиняються …

-Речовини , які не розчиняються …

- Вода для розчинних речовин є …

- Вода з розчиненою в ній …

( На дошці викладаю слова:розчинними , нерозчинними , розчинник , розчином )

  1. Закріплення та осмислення знань

1 . – А зараз знову слово нашим чарівним «Червоним капелю-

хам».

  • Чому вода це багатство Землі ?
  • Чи багато на Землі прісної води ?

2 . «Жовті капелюхи» повідають нам про магічні сили води .

  • Які вам відомі свята , обряди пов’язані з водою ?

(Слайд № 11 , 12 )

  • Як розумієте прислів’я «Чиста вода для хвороби біда» ?

3 . Але від води може бути і біда .

  • Яка вода небезпечна і яка небезпека може бути від води нам розкажуть «Чорні капелюхи»
  • Яка небезпека від води ?

(Слайд № 13 , 14 )

  • Як розумієш вислів «У мутній воді рибу не ловити» ?

4 . А «Зелені капелюхи» нагадають нам про ставлення до води

  • Як запобігти забрудненню води в природі ?
  • Як розумієте вислів «Закрути міцніше кран , щоб не витік океан» ?

5 . «Сині капелюхи» прокоментують все почуте , зроблять висновок

  • Чому воду треба берегти , економити ?
  • Чи існуватиме на Землі життя без води ?
  1. Релаксаційна пауза
  • Діти , ви спостерігали коли – небудь за хмарами на небі , чистому , блакитному ?

Хмарки мають самі різні форми , іноді дуже кумедні .А з чого утворюються хмари ?

Ми з вами сьогодні чарівники , у нас же чарівні капелюхи . Тож ви можете теж зробити хмарку , але не з краплинок води ,а з вати . ( Діти роблять з вати хмарки )

  • Тепер заплющіть очі і уявіть , що ви сіли на свою хмарку і попливли над землею . Ось під вами річечка , золоті бані  церкви , зелені смужечки полів , а ось пташка помахала крилом вам , пролетів поряд літак і залишив білу смугу – слід .

Ой , а це що , та це наша школа , пора повертатись на урок . Прощавай , хмарко , у нас справи . Відпускаємо нашу хмарку і працюємо далі .

  1. Узагальнення та систематизація знань

1 . Гра «Так чи ні»

  • Називаю речовину , якщо вона розчиняється у воді ви голосно говорите « так»  , якщо не розчиняється  то ви  кажете «ні»

РЕЧОВИНИ

Сіль

Цукор

Кисень

Пісок

Глина

Крейда

Олія

Бензин

Нафта

2 . Тестові завдання (Слайд № 15 )

  • Існує вислів , що вода дорожча за золото , як це довести ?

А)Води в природі більше , ніж золота;

Б)Воду можна купити за золото ;

В) Без води людина проживе не більше , ніж 5 днів;

Г)Без води немає життя ;

- На Землі багато води , але її треба економити , чому ?

А) У природі  мало прісної води ;

Б)Замулюються озера і болота ;

В)Вода замерзає ;

Г)Вода випаровується ;

  1. Домашнє  завдання

Ст . 91 – 94 опрацювати ,відповідати на питання ;

Правила ст. 93 .

  1. Підсумок  уроку
  • Я вмію …
  • Я знаю …
  • Я ціную …

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
2374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку