Урок " Дослідити, які ознаки мають рослини."

Про матеріал

Урок направлений на створення сприятливих умов для ознайомлення учнів з різноманітністю груп царства рослин; сприяє розвитку спостережливості, мовлення, мислення; виховує допитливість, любов і дбайливе ставлення до навколишнього світу. Використовуються цікаві методи та прийоми відповідно до нового Державного стандарту початкової школи: спостереження, досліди, "Карта знань", створення Лепбука.

Перегляд файлу

 

Тема.ДОСЛІДИТИ ,ЯКІ ОЗНАКИ МАЮТЬ РОСЛИНИ.

Мета:  створити сприятливі умови для ознайомлення учнів з різноманітністю груп царства рослин; виділити їх харак­терні особливості на основі дослідів;сприяти  розвитку спостережливості, мовлення, мислення; виховувати допитливість, любов

і дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Хід уроку

  1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.     МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- На попередніх уроках ми з вами ходили на екскурсії до парку. Спостерігали.

- За чим ми спостерігали в природі?

C:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180403_105046.jpg

- А що ви могли б розповісти про рослини на основі спостережень? (На основі відповіді дітей створюється «Карта знань»).  Записуються відповіді дітей на дошці.       

 

 

                                       Рослини

 

Ростуть          розмножуються      розвиваються     живляться листяні  хвойні  

 

  •  Ми починаємо вивчати нову тему «Рослини, тварини і середовища їх існування». Ми зможемо поглибити наші знання і дізнатися ще більше про рослини.

Ви дізнаєтеся:

  •             Про рослини, тварин, гриби, бактерії, віруси.
  •             Які бувають рослини, і чому неможливе життя на Землі без рослин?
  •             Чим квіткові рослини відрізняються від хвойних?
  •             За якими ознаками можна впізнати комах, риб, птахів, звірів?
  •             Для чого природі потрібні гриби і бактерії?
  •             Як пов’язані між собою організми і нежива природа?
  1.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  •  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про ознаки рослин та їх різнома­нітність.
  1.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 82-84)

  •  Пригадайте! Частиною якої природи є рослини? Чим відрізняються де­рева, кущі, трав’янисті рослини? (Діти розглядають гербарії).
  •  Наведіть декілька прикладів листяних і хвойних дерев.
  •  Подивіться довкола себе — і ви побачите величезну кількість організмів: тварин, рослин, грибів. Людина — також організм, частина живої природи. Для того, щоб орієнтуватися у світі організмів, учені розподілили їх на цар­ства: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
  •  Поміркуйте! Які ознаки мають організми?
  •  Що нагадав про організми Мудрий Лісовичок?
  •  Розгляньте таблицю на с. 82. Доведіть, що рослини — це організми.
  •  Запам’ятайте! Рослини — це організми, яким властиві живлення, ди­хання, розмноження, ріст і розвиток.
  • Дослід 1. (Вода, харчовий барвник, стаканчик, біла хризантема).
  •  Щоб переконатися, що рослини живляться ми проведемо дослід.
  • У стаканчик із водою  всипте барвник Кожна група має свій колір. Розмішайте. Поставте у стаканчик білу хризантему. Результат ви помітите через декілька годин.

C:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180328_113214.jpgC:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180330_082350.jpg

  • Так рослинки всмоктують поживні речовини з грунту.

Дослід 2. (Діти саджали у грунти насінини).

Щоб переконатися в тому, що рослини ростуть, розмножуються і розвиваються, давайте звернемося до досліду, який проводимо вже майже місяць.

C:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180330_171720.jpg

- Ви побачили,що ми вибрали насіння з одного огірка. А рослинок виросло декілька.

- Що ж їм потрібно для росту і розвитку?

- Чому у них тоненькі стебла? (Мало сонячних променів).

- Розгляньте листочки у огірочків. А чи бачили ви , як вони квітують? Це квіткові рослини.

 

—Науку про рослини називають ботанікою. Учені-ботаніки розподіляють царство Рослини на декілька груп. Серед них є водорості, мохи, папороті, хвойні та квіткові рослини.

  •  Роздивіться малюнки на с. 83. Розкажіть, де вам траплялося бачити зо­бражені рослини?
  •  Запам’ятай! Серед рослин розрізняють водорості, мохи, хвощі, папо­роті, хвойні і квіткові. (Діти розглядають гербарії)
  •  Переважна більшість водоростей ростуть у воді. Вони не мають справж­ніх органів: кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням. Серед водо­ростей є такі маленькі, що їх можна побачити лише за допомогою мікроскопа.

Є водорості, схожі на довгі шовковисті зелені нитки. А водорість ламінарія, або «морська капуста», нагадує довгі бурі стрічки.

Мохи ростуть у вологих лісах, на болотах, стовбурах старих дерев. Іноді на ґрунті вони утворюють суцільний покрив смарагдово-зеленого кольору. У мохів є стебло і листки, але немає кореня. Не мають мохи й квіток, тому вони не утворюють плодів з насінням. Нові рослини виростають з дуже дрібних коричневих спор.

Папороті можна легко впізнати за гарним листям, схожим на великі пера. Папороті, що ростуть в Україні,— це багаторічні трав’янисті рослини. Крім листків, у папороті є коріння і стебло. Квіток, плодів і насіння у них немає. Розмножуються папороті за допомогою спор.

Хвойні рослини — це відомі вам ялина, сосна, ялівець. Це переважно де­рева або кущі. Трав’янистих хвойних рослин у природі не існує.

Хвойні рослини мають усі органи, крім квіток і плодів. Насіння утворю­ється в шишках.

Квіткові рослини мають квітки й утворюють плоди. Вони дуже різнома­нітні. Серед них с дерева, кущі, трав’янисті рослини.

У кожній групі рослин багато видів. Зверніть увагу на те, що кожен вид має назву, яка складається з двох слів. Так називають рослини вчені.

Рослини різних видів не схожі між собою, а рослини одного виду дуже схожі.

  •   Розгляньте малюнок на с. 84 і розкажіть про значення рослин.
  •   Запам’ятайте! Рослини створюють умови для життя на Землі!

- Давайте оформимо квітку з основними поняттями про рослини.

  •  Царство Рослини дуже різноманітне. Учені розподіляють його на декілька груп. Серед них водорості, мохи, папороті, хвойні та квіткові рослини. Кожна група рослин складається з багатьох видів.
  •  Рослини — це організми.
  •  Для росту рослинам необхідні поживні речовини, світло, тепло, повітря, вода.
  •  Під час дихання рослини поглинають з повітря кисень, а виділяють вугле­кислий газ. У листках рослин на світлі з води і вуглекислого газу утворю­ються поживні речовини. Киснем, який виділяють рослини під час жив­лення, дихають інші організми.

2. Фізкультхвилинка

  1.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

- Для того, щоб узагальнити знання ми заповнимо ЛЕПБУК.

Попрацюємо у група

  •   Назвіть царства живої природи.
  •   Чому рослини називають «зеленим одягом» Землі?
  •   Назвіть групи рослин, про які ви дізналися з підручника.
  •   Наведіть приклади різних видів рослин.
  •   За якими ознаками люди розрізняють різні види рослин?
  •   Що потрібно рослині для росту?
  •   Як рослина дихає? Коли рослини виділяють кисень? А коли погли­нають?
  •   Як рослина живиться?
  •   Чому рослина не може жити без сонячного світла?

 

C:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180403_081908.jpgC:\Users\Kazmirskiy\Desktop\фото 3 б\Camera\IMG_20180403_081927.jpg

  1.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
  •   Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 84
  •   Чому тварини і люди не можуть жити на Землі без рослин?
  •   Що нове ви для себе сьогодні відкрили і можете його доповнити до Карти знань
  1.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.82-84.

 

 

docx
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
5005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку