Урок направлений на створення сприятливих умов для ознайомлення учнів з різноманітністю груп царства рослин; сприяє розвитку спостережливості, мовлення, мислення; виховує допитливість, любов і дбайливе ставлення до навколишнього світу. Використовуються цікаві методи та прийоми відповідно до нового Державного стандарту початкової школи: спостереження, досліди, "Карта знань", створення Лепбука.
Тема.ДОСЛІДИТИ ,ЯКІ ОЗНАКИ МАЮТЬ РОСЛИНИ.
Мета: створити сприятливі умови для ознайомлення учнів з різноманітністю груп царства рослин; виділити їх характерні особливості на основі дослідів;сприяти розвитку спостережливості, мовлення, мислення; виховувати допитливість, любов
і дбайливе ставлення до навколишнього світу.
- На попередніх уроках ми з вами ходили на екскурсії до парку. Спостерігали.
- За чим ми спостерігали в природі?
- А що ви могли б розповісти про рослини на основі спостережень? (На основі відповіді дітей створюється «Карта знань»). Записуються відповіді дітей на дошці.
Рослини
Ростуть розмножуються розвиваються живляться листяні хвойні
Ви дізнаєтеся:
1. Робота за підручником (с. 82-84)
Дослід 2. (Діти саджали у грунти насінини).
Щоб переконатися в тому, що рослини ростуть, розмножуються і розвиваються, давайте звернемося до досліду, який проводимо вже майже місяць.
- Ви побачили,що ми вибрали насіння з одного огірка. А рослинок виросло декілька.
- Що ж їм потрібно для росту і розвитку?
- Чому у них тоненькі стебла? (Мало сонячних променів).
- Розгляньте листочки у огірочків. А чи бачили ви , як вони квітують? Це квіткові рослини.
—Науку про рослини називають ботанікою. Учені-ботаніки розподіляють царство Рослини на декілька груп. Серед них є водорості, мохи, папороті, хвойні та квіткові рослини.
Є водорості, схожі на довгі шовковисті зелені нитки. А водорість ламінарія, або «морська капуста», нагадує довгі бурі стрічки.
Мохи ростуть у вологих лісах, на болотах, стовбурах старих дерев. Іноді на ґрунті вони утворюють суцільний покрив смарагдово-зеленого кольору. У мохів є стебло і листки, але немає кореня. Не мають мохи й квіток, тому вони не утворюють плодів з насінням. Нові рослини виростають з дуже дрібних коричневих спор.
Папороті можна легко впізнати за гарним листям, схожим на великі пера. Папороті, що ростуть в Україні,— це багаторічні трав’янисті рослини. Крім листків, у папороті є коріння і стебло. Квіток, плодів і насіння у них немає. Розмножуються папороті за допомогою спор.
Хвойні рослини — це відомі вам ялина, сосна, ялівець. Це переважно дерева або кущі. Трав’янистих хвойних рослин у природі не існує.
Хвойні рослини мають усі органи, крім квіток і плодів. Насіння утворюється в шишках.
Квіткові рослини мають квітки й утворюють плоди. Вони дуже різноманітні. Серед них с дерева, кущі, трав’янисті рослини.
У кожній групі рослин багато видів. Зверніть увагу на те, що кожен вид має назву, яка складається з двох слів. Так називають рослини вчені.
Рослини різних видів не схожі між собою, а рослини одного виду дуже схожі.
- Давайте оформимо квітку з основними поняттями про рослини.
2. Фізкультхвилинка
- Для того, щоб узагальнити знання ми заповнимо ЛЕПБУК.
Попрацюємо у група
С.82-84.