Урок "Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів)."

Про матеріал
Мета: • Навчальна: формувати навички аналізу казкових подій, відрізняти реальні події від фантастичних, навчати описувати персонажів за допомогою прикметників. • Розвивальна: розвивати мовленнєві навички, увагу, логічне мислення та креативність. • Виховна: виховувати інтерес до читання, повагу до традицій і культурної спадщини, формувати командний дух.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку для 1 класу

з української мови


Тема:

Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів).


Мета:

  • Навчальна: формувати навички аналізу казкових подій, відрізняти реальні події від фантастичних, навчати описувати персонажів за допомогою прикметників.
  • Розвивальна: розвивати мовленнєві навички, увагу, логічне мислення та креативність.
  • Виховна: виховувати інтерес до читання, повагу до традицій і культурної спадщини, формувати командний дух.

Компетентності:

  1. Спілкування рідною мовою: розвиток комунікативних навичок, використання прикметників для опису.
  2. Спілкування на іноземних мовах: ознайомлення з казковими героями різних народів (при можливості).
  3. Математична компетентність та базові компетенції в науці і технологіях: логічний аналіз подій та героїв.
  4. Цифрові компетентності: використання мультимедійних засобів для перегляду казок.
  5. Уміння вчитися: розвиток вміння аналізувати казкові події, формування навичок самооцінки.
  6. Соціальні та громадянські компетентності: вміння працювати в команді, спільно вирішувати завдання.
  7. Навички ініціативи та підприємництва: творчий підхід до обговорення казки, пропозиція власних ідей.
  8. Культурна самосвідомість і самовираження: усвідомлення значення казок у народній творчості, розвиток самовираження через мову.

Очікувані результати:

  • Учні навчаться відрізняти фантастичні події від реальних.
  • Зможуть описувати персонажів за допомогою прикметників.
  • Підвищать грамотність через диктант голосних літер.
  • Покращать навички роботи в групах та спільного обговорення.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з уривком казки, навчити їх порівнювати фантастичні та реальні події.
  2. Впровадити вправи на опис героїв за допомогою прикметників.
  3. Провести диктант голосних літер.
  4. Організувати роботу в групах для аналізу казки.

Роздатковий матеріал:

  • Уривок казки.
  • Картки з голосними літерами.
  • Листки для диктанту та групової роботи.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент
    • Привітання учнів.
    • Перевірка готовності до уроку.

  1. Оголошення теми та мети уроку
    • Учитель коротко пояснює, що діти сьогодні досліджуватимуть казку і вивчатимуть її елементи, фантастичні та реальні події, а також навчаться правильно писати голосні літери.

  1. Ознайомлення з уривком казки
    • Учитель читає уривок з казки або показує відео/мультимедійну версію казки.

https://vseosvita.ua/library/materiali-do-kazki-kolobok-439067.html

 

Приклад казки:
— Казка "Колобок". Опис подій, коли Колобок утік від Діда й Баби.

Завдання:

  • Визначити, які події є фантастичними, а які реальними.

  1. Обговорення фантастичних та реальних подій
    • Учні спільно з учителем аналізують уривок казки і порівнюють реальні та фантастичні події.
    • Обговорення можливих подій у реальному житті та вигаданих елементів казки.

Учитель:
— Чи може Колобок сам катитися дорогою? Чи можемо ми в житті зустріти вовка, що розмовляє? Подумайте, які події у казці реальні, а які — ні.


  1. Вправи з прикметниками
    • Учні разом з учителем описують героїв казки, використовуючи прикметники для опису зовнішності і характеру.

Учитель:
— Як ми можемо описати Колобка? Який він? А як ви опишете Вовка? Підберіть слова для їхнього опису.

Завдання:

  • Описати персонажів за допомогою прикметників.

  • Фізкультхвилинка
  • Вправи для відпочинку та розминки.

Учитель:
— Давайте трошки розімнемося! Уявіть, що ви, як Колобок, котитеся по дорозі. Як би це виглядало?


  1. Диктант голосних літер
    • Учитель диктує голосні літери, учні записують їх у зошити.

Учитель:
— Я зараз буду диктувати голосні літери. Ваша задача — записати їх правильно.


  1. Робота в групах
    • Учні об’єднуються в групи і аналізують уривок казки, записують фантастичні та реальні події, описують персонажів.

Завдання:

  • У кожної групи своя частина уривку. Їм потрібно визначити, які події фантастичні, а які реальні, і скласти опис персонажів.

  1. Презентація роботи в групах
    • Кожна група презентує свої результати перед класом.

  1. Підсумок уроку та рефлексія. Самооцінювання
  • Учитель підсумовує, що учні дізналися на уроці, обговорює правильність виконаних завдань.

Учитель:
— Ми сьогодні досліджували казку і дізналися, які події є фантастичними, а які реальними. Також ви чудово попрацювали над описом персонажів. Молодці!

 

 

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку