Конспект уроку для 1 класу
з української мови
Тема:
Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів).
Мета:
-
Навчальна: формувати навички аналізу казкових подій, відрізняти реальні події від фантастичних, навчати описувати персонажів за допомогою прикметників.
-
Розвивальна: розвивати мовленнєві навички, увагу, логічне мислення та креативність.
-
Виховна: виховувати інтерес до читання, повагу до традицій і культурної спадщини, формувати командний дух.
Компетентності:
-
Спілкування рідною мовою: розвиток комунікативних навичок, використання прикметників для опису.
-
Спілкування на іноземних мовах: ознайомлення з казковими героями різних народів (при можливості).
-
Математична компетентність та базові компетенції в науці і технологіях: логічний аналіз подій та героїв.
-
Цифрові компетентності: використання мультимедійних засобів для перегляду казок.
-
Уміння вчитися: розвиток вміння аналізувати казкові події, формування навичок самооцінки.
-
Соціальні та громадянські компетентності: вміння працювати в команді, спільно вирішувати завдання.
-
Навички ініціативи та підприємництва: творчий підхід до обговорення казки, пропозиція власних ідей.
-
Культурна самосвідомість і самовираження: усвідомлення значення казок у народній творчості, розвиток самовираження через мову.
Очікувані результати:
-
Учні навчаться відрізняти фантастичні події від реальних.
-
Зможуть описувати персонажів за допомогою прикметників.
-
Підвищать грамотність через диктант голосних літер.
-
Покращать навички роботи в групах та спільного обговорення.
Завдання:
-
Ознайомити учнів з уривком казки, навчити їх порівнювати фантастичні та реальні події.
-
Впровадити вправи на опис героїв за допомогою прикметників.
-
Провести диктант голосних літер.
-
Організувати роботу в групах для аналізу казки.
Роздатковий матеріал:
-
Уривок казки.
-
Картки з голосними літерами.
-
Листки для диктанту та групової роботи.
Хід уроку:
-
Організаційний момент
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Оголошення теми та мети уроку
-
Учитель коротко пояснює, що діти сьогодні досліджуватимуть казку і вивчатимуть її елементи, фантастичні та реальні події, а також навчаться правильно писати голосні літери.
-
Ознайомлення з уривком казки
-
Учитель читає уривок з казки або показує відео/мультимедійну версію казки.
https://vseosvita.ua/library/materiali-do-kazki-kolobok-439067.html
Приклад казки:
— Казка "Колобок". Опис подій, коли Колобок утік від Діда й Баби.
Завдання:
-
Визначити, які події є фантастичними, а які реальними.
-
Обговорення фантастичних та реальних подій
-
Учні спільно з учителем аналізують уривок казки і порівнюють реальні та фантастичні події.
-
Обговорення можливих подій у реальному житті та вигаданих елементів казки.
Учитель:
— Чи може Колобок сам катитися дорогою? Чи можемо ми в житті зустріти вовка, що розмовляє? Подумайте, які події у казці реальні, а які — ні.
-
Вправи з прикметниками
-
Учні разом з учителем описують героїв казки, використовуючи прикметники для опису зовнішності і характеру.
Учитель:
— Як ми можемо описати Колобка? Який він? А як ви опишете Вовка? Підберіть слова для їхнього опису.
Завдання:
-
Описати персонажів за допомогою прикметників.
-
Фізкультхвилинка
-
Вправи для відпочинку та розминки.
Учитель:
— Давайте трошки розімнемося! Уявіть, що ви, як Колобок, котитеся по дорозі. Як би це виглядало?
-
Диктант голосних літер
-
Учитель диктує голосні літери, учні записують їх у зошити.
Учитель:
— Я зараз буду диктувати голосні літери. Ваша задача — записати їх правильно.
-
Робота в групах
-
Учні об’єднуються в групи і аналізують уривок казки, записують фантастичні та реальні події, описують персонажів.
Завдання:
-
У кожної групи своя частина уривку. Їм потрібно визначити, які події фантастичні, а які реальні, і скласти опис персонажів.
-
Презентація роботи в групах
-
Кожна група презентує свої результати перед класом.
-
Підсумок уроку та рефлексія. Самооцінювання
-
Учитель підсумовує, що учні дізналися на уроці, обговорює правильність виконаних завдань.
Учитель:
— Ми сьогодні досліджували казку і дізналися, які події є фантастичними, а які реальними. Також ви чудово попрацювали над описом персонажів. Молодці!