Конспект уроку
З української мови для 1 класу
Тема:
Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів). Написання великої літери "Е".
Мета:
Компетентності:
Очікувані результати:
Завдання уроку:
Хід уроку:
1. Організаційний момент
Учитель:
— Доброго ранку, діти! Сьогодні ми будемо читати казку, в якій є і фантастичні, і реальні події. А ще навчимося правильно писати велику літеру "Е". Готові до подорожі в казковий світ?
2. Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності
Учитель:
— Сьогодні на уроці ми дослідимо, як відрізнити реальні події від фантастичних у казці. Ви також навчитеся, як за допомогою опису можна зробити героїв казки ще цікавішими.
3. Дослідження казки: "Чарівний ліс"
Учитель:
— Я прочитаю казку, а ви уважно слухайте та думайте: які події можуть бути реальними, а які фантастичними?
Казка:
В одному лісі жила маленька дівчинка, яка одного разу зустріла білочку, що розмовляла з нею людською мовою. Білочка запросила її до свого будиночка на дереві, де всі мешканці лісу влаштували бенкет. Дівчинка бачила, як зайці танцювали, а ведмідь грав на скрипці...
4. Порівняння фантастичних та реальних подій
Учитель:
— Давайте разом подумаємо і запишемо, що в цій казці було фантастичним, а що — реальним. Наприклад, білочка, яка розмовляє — це фантастика. А от дівчинка, яка гуляє лісом, — це реальність.
5. Виражальні можливості прикметника (без термінів)**
Учитель:
— Діти, як ми можемо зробити опис казкових персонажів яскравішим? Наприклад, білочка — це просто білочка. А якщо ми скажемо "руда білочка" чи "маленька білочка", вона стає цікавішою, правда? Спробуйте придумати декілька слів для опису дівчинки з нашої казки.
Учні:
— Дівчинка — весела, смілива, допитлива.
Учитель:
— Чудово! Такі слова допомагають нам уявити героїв ще краще.
6. Робота в групах: Порівняння персонажів
Завдання для груп:
Учитель:
— Обговоріть у групах героїв казки. Чим вони відрізняються? Що у них спільного? Придумайте описи та складіть речення.
7. Написання великої літери "Е"
Учитель:
— Діти, а тепер ми навчимося писати велику літеру "Е". Подивіться уважно, як я її пишу. Спочатку велика лінія, потім з'єднання...
Учитель:
— Тепер спробуйте самі написати велику літеру "Е". Спочатку пальчиком у повітрі, а потім у зошитах.
8. Закріплення матеріалу: Вправа з підручника/робочого зошита
Учитель:
— А тепер складіть речення з описом героїв казки та не забудьте використати літеру "Е" у своїх реченнях.
9. Підсумок уроку
Учитель:
— Діти, що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Чим відрізняються фантастичні події від реальності.
Рефлексія