Урок "Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів). "

Про матеріал
Конспект уроку З української мови для 1 класу Тема: Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів). Написання великої літери "Е". ________________________________________ Мета: • Навчальна: навчити учнів порівнювати фантастичні та реальні події у казках; розширити знання учнів про роль прикметників у тексті; навчити правильно писати велику літеру "Е". • Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати події та збагачувати мовлення. • Виховна: виховувати інтерес до читання казок, любов до рідної мови, стимулювати увагу до дрібниць та розвиток фантазії.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку

З української мови для 1 класу

Тема:

Дослідження казки. Порівняння фантастичних і реальних подій. Виражальні можливості прикметника (без назви термінів). Написання великої літери "Е".


Мета:

  • Навчальна: навчити учнів порівнювати фантастичні та реальні події у казках; розширити знання учнів про роль прикметників у тексті; навчити правильно писати велику літеру "Е".
  • Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати події та збагачувати мовлення.
  • Виховна: виховувати інтерес до читання казок, любов до рідної мови, стимулювати увагу до дрібниць та розвиток фантазії.

Компетентності:

  1. Мовленнєва компетентність:
    • Уміння висловлювати думки, порівнюючи реальні та фантастичні події.
    • Формування навичок правильного написання великої літери "Е".
  2. Читання з розумінням:
    • Уміння аналізувати текст казки, відрізняти реальні події від фантастичних.
  3. Когнітивна компетентність:
    • Розвиток уяви та здатності до аналізу через дослідження тексту казки.
  4. Соціальна компетентність:
    • Уміння працювати в групах, співпрацювати та висловлювати свої думки.

Очікувані результати:

  • Учні навчаться відрізняти реальні та фантастичні події у казці.
  • Зрозуміють, як прикметники допомагають описувати казкових персонажів та події.
  • Опанують написання великої літери "Е".
  • Зможуть співпрацювати у групах, висловлювати свої думки та працювати над спільними завданнями.

Завдання уроку:

  1. Ознайомити учнів із короткою казкою та дослідити її зміст.
  2. Порівняти фантастичні та реальні події казки.
  3. Навчити дітей використовувати прикметники для опису персонажів або подій.
  4. Ознайомити з написанням великої літери "Е".
  5. Виконати практичні вправи для закріплення матеріалу.

Хід уроку:

1. Організаційний момент

  • Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

Учитель:
— Доброго ранку, діти! Сьогодні ми будемо читати казку, в якій є і фантастичні, і реальні події. А ще навчимося правильно писати велику літеру "Е". Готові до подорожі в казковий світ?


2. Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності

Учитель:
— Сьогодні на уроці ми дослідимо, як відрізнити реальні події від фантастичних у казці. Ви також навчитеся, як за допомогою опису можна зробити героїв казки ще цікавішими.


3. Дослідження казки: "Чарівний ліс"

  • Учитель читає коротку казку "Чарівний ліс" або іншу казку, де є як реальні, так і фантастичні події.

Учитель:
— Я прочитаю казку, а ви уважно слухайте та думайте: які події можуть бути реальними, а які фантастичними?

Казка:
В одному лісі жила маленька дівчинка, яка одного разу зустріла білочку, що розмовляла з нею людською мовою. Білочка запросила її до свого будиночка на дереві, де всі мешканці лісу влаштували бенкет. Дівчинка бачила, як зайці танцювали, а ведмідь грав на скрипці...

  • Після читання учитель ставить питання:
    • Які події у цій казці могли б відбутися в реальному житті? (Учні: дівчинка гуляє в лісі, бачить тварин.)
    • А які події були фантастичними? (Учні: білочка говорить, тварини влаштовують бенкет.)

4. Порівняння фантастичних та реальних подій

  • Учитель записує на дошці дві колонки: "Фантастичні події" і "Реальні події". Учні разом з учителем аналізують і порівнюють події з казки.

Учитель:
— Давайте разом подумаємо і запишемо, що в цій казці було фантастичним, а що — реальним. Наприклад, білочка, яка розмовляє — це фантастика. А от дівчинка, яка гуляє лісом, — це реальність.


5. Виражальні можливості прикметника (без термінів)**

  • Учитель показує, як прикметники допомагають описати героїв та події, не називаючи термінів.

Учитель:
— Діти, як ми можемо зробити опис казкових персонажів яскравішим? Наприклад, білочка — це просто білочка. А якщо ми скажемо "руда білочка" чи "маленька білочка", вона стає цікавішою, правда? Спробуйте придумати декілька слів для опису дівчинки з нашої казки.

Учні:
— Дівчинка — весела, смілива, допитлива.

Учитель:
— Чудово! Такі слова допомагають нам уявити героїв ще краще.


6. Робота в групах: Порівняння персонажів

  • Учні працюють у групах, порівнюючи фантастичних і реальних персонажів у казці.

Завдання для груп:

  • Перша група: порівняти білочку і дівчинку (які вони, що у них спільного і відмінного).
  • Друга група: придумати по одному фантастичному і реальному герою і описати їх (з прикметниками).
  • Третя група: скласти речення про персонажів, використовуючи описані ними слова.

Учитель:
— Обговоріть у групах героїв казки. Чим вони відрізняються? Що у них спільного? Придумайте описи та складіть речення.


7. Написання великої літери "Е"

  • Демонстрація написання великої літери "Е" на дошці.

Учитель:
— Діти, а тепер ми навчимося писати велику літеру "Е". Подивіться уважно, як я її пишу. Спочатку велика лінія, потім з'єднання...

  • Учні спочатку пишуть літеру "Е" в повітрі пальчиком, потім у зошитах.

Учитель:
— Тепер спробуйте самі написати велику літеру "Е". Спочатку пальчиком у повітрі, а потім у зошитах.


8. Закріплення матеріалу: Вправа з підручника/робочого зошита

  • Виконання вправ на закріплення знань: складання речень із прикметниками та написання великої літери "Е".

Учитель:
— А тепер складіть речення з описом героїв казки та не забудьте використати літеру "Е" у своїх реченнях.


9. Підсумок уроку

  • Підсумкове обговорення: що нового дізналися учні на уроці.

Учитель:
— Діти, що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Чим відрізняються фантастичні події від реальності.

Рефлексія

 

 

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку