Урок "Дослідження океанів. Моря, затоки й протоки".

Про матеріал
Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про дослідження океанів, що таке море, затока, протока; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати з картою; Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву. Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Перегляд файлу

Урок №                         дата:___________  клас:___

Тема: Дослідження океанів. Моря, затоки й протоки.

Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про дослідження океанів, що таке море, затока, протока; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати з картою;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.

Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Очікувані результати.

Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:

-         визначати на карті положення географічних об’єктів;

-         розмірковувати щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлювати свої думки;

-         наводити приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі;

-         наводити приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи;

-         пояснювати прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб»;

-         дотримуватись правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля.

Формувати такі  ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.

Реалізовувати змістові наскрізні  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, таблиці, схеми, посібники, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.

Основні поняття та терміни: океан, море, протока, затока, океанолог.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.

Як ти мене чуєш? (Я чую добре).

Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)

Емоційне налаштування на урок.

Вправа: «Банка позитиву»

На столі стоїть банка, на партах в учнів стікери на яких вони пишуть позитивні слова, які починаються на першу літеру їхнього імені.

ІІ. Мовна зарядка

Вправа «Вхідні – вихідні квитки”  
“Вхідні квитки” учитель використовує на початку уроку (учні відповідають на запитання з домашнього завданням або з попереднього уроку).

Що це? (Глобус)

Що таке глобус? (зменшена модель Землі)

Який колір переважає на глобусі? (синій)

Що ним позначено? (вода)

Що ще розміщено на глобусі? (материки)

Скільки є материків? (6)

Назви їх? Покажи на глобусі або карті?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мозковий штурм»

- Зверніть увагу на карту півкуль. 

- Який колір переважає на карті півкуль? (Блакитний)

- Що ним зображають?(Воду)

- Який висновок з  цього можна зробити? (Що більшу частину Землі займає вода).

- Так, блакитний колір позначає водний простір. Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Акровірш

На сьогоднішньому уроці я пропоную вам бути:

Оригінальними

Креативними

Енергійними

Активними

Наполегливими.

За першими літерами цих слів, прочитаними згори вниз,  визначте географічний об’єкт нашого уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди.

1. Навіщо вивчають океан? Вивчення океану допомагає дізнатися і зрозуміти причину затоплення кораблів, які поки що не можна витягнути на поверхню через відсутність потрібного обладнання. Щороку дослідники дізнаються про нових мешканців океанічних глибин. Дослідження океану дає змогу з’ясувати, як океан впливає на клімат материків. Океанічне дно - це скарбниця цінних корисних копалин. Вивчення океану відкриває нові можливості його використання.

2. Хто такий океанолог? Океанолог - це досить рідкісна, але водночас дуже захоплива професія. Океанолог вивчає моря, океани, морські організми, досліджує склад води тощо. Комплекс наук, які досліджують Світовий океан, має назву океанологія.

3. Сучасні дослідження океанів. Раніше глибину океанів вимірювали за допомогою лота (старовинний прилад, який складається з троса з грузилом на кінці). Сучасні вчені для вимірювання глибин використовують прилад ехолот. Цей прилад із судна посилає у воду звукові сигнали. Досягнувши дна, ці сигнали відбиваються від нього і повертаються. Дослідники фіксують час, протягом якого звук пройшов до дна і назад. Знаючи швидкість поширення звуку у воді (1500 м/с), можна визначити глибину океану.

 

Для вивчення океанів на їхньому дні, де глибина сягає 10-20 м, встановлюють підводні лабораторії, обладнують підводні човни науковою апаратурою. У дослідженнях Світового океану беруть участь спеціальні судна, літаки, супутники Землі, здійснюють фотографування та кінозйомку. Під час вивчення великих ділянок океану вчені різних країн об’єднують свої зусилля. Результати таких досліджень мають велике значення для рибальства, судноплавства, пошуків та видобутку корисних копалин.

Завдання

Чи доводилося тобі бачити океан? Підбери і запиши прикметники, якими б ти його описав/-ла. Назви океани та покажи їх на карті.

Робота з словником:

Океан - це величезний водний простір, що охоплює дуже велику ділянку земної поверхні. 

Море - частина океану, відокремлена від нього суходолом, підвищеннями підводного рельєфу або островами

Протока - це відносно вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми і роз’єднує ділянки суходолу. 

Затока - частина океану або моря, що глибоко вдається в суходіл, але має вільний зв’язок з океаном.

Завдання

Покажи на карті океани, найбільші острови, півострови і моря.

VІ. Фізкультхвилинка

Зарядка для очей

Obsah obrázku skica, kresba, klipart, kreslené

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automaticky

Це цікаво

Чи знаєш ти, що є кольорові моря? Їхні назви пов’язані з кольором води. У Тихому океані на сході материка Євразія розташоване Жовте море. Цю назву воно дістало через жовті частинки глини, які наносять сюди води річок. Біля північних берегів Європи розташоване Біле море, яке більшу частину року вкрито білими льодами і снігом. У північно-західній частині Індійського океану є Червоне море, вода якого через велику кількість особливих водоростей буває червонуватою.

4. Чому вода в океані солона. Вода в усіх океанах має гірко-солоний смак. Річ у тім, що в ній розчинено дуже багато солей, які містяться в надрах землі. Тому океанічна вода непридатна для пиття і приготування їжі. Якби вдалося видалити всю сіль з океанів і розподілити її по всій поверхні Землі, то вона утворила б шар завтовшки близько 150 м. Солоною воду робить кухонна сіль, частка якої у морській воді є найвищою з-поміж інших солей.

Найсолоніше море на Землі - Мертве море. Воно не є частиною океану. Це насправді солоне озеро. Узбережжя Мертвого моря є найнижчою ділянкою суходолу на Землі. Друге за солоністю - Червоне море.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу

Вправа“Вхідні – вихідні квитки”  

“Вихідні квитки” вчитель використовує
наприкінці уроку. Вони мають на меті визначити рівень засвоєння знань/ умінь учнів. 

  1. Яка на смак вода в океанах? (Солона)
  2. Третій за розмірами океан на Землі. (Індійський)
  3. Який найбільший  океан на Землі? (Тихий)
  4. Яким кольором позначено Світовий океан на карті?(Блакитним)
  5. Найбільша тварина океанів. (Кит)

Робота в парах

Користуючись різноманітними джерелами інформації, складіть характеристику океану (на вибір групи) за планом:

1. Площа.

 2. У яких півкулях розміщений.

3. Береги яких материків омиває.

 4. Найглибша западина (глибина, м).

 5. Моря.

 6. Найбільші острови.

 7. Хто досліджував.

8. Походження назви океану.

VІІІ. Підсумок уроку

Вправа: “3-2-1: зворотний відлік”
  Учні мають зазначити письмово або усно:
- Три речі, які вони не знали до цього.

- Дві речі, які їх здивували під час роботи над темою.

 - Один приклад, як вони готові застосувати здобуті знання на практиці. 
 

Рефлексія

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, diagram

Popis byl vytvořen automaticky

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати  § 31 ст. 112 -115 Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.:Д. Біда

Завдання: 4, ст. 115 (усно)

Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5300753

 

docx
Додано
8 травня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку