Тема: Значення корисних копалин в житті людини.
Мета: ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати
спостережливість,уміння порівнювати; економно виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання використовувати корисні копалини.
Тип уроку:Засвоєння нових знань.
Хід уроку
I Організаційний момент (слайд 1)
Вже осінь ходить гаєм,
Одягає в жовті шати всі гаї.
Кращої пори в душі немає,
Як немає кращої землі!
– Тож яка сьогодні погода, і який настрій вона несе у наші душі? Що ж скажуть наші синоптики?(виходить 2 учні-синоптики).
– Який сьогодні день тижня?(вівторок)
– Яке число і місяць?(15 листопада)
– Яка погода надворі?(похмуро)
– Яка температура повітря?(+2)
– Молодці! Дякую! Сідайте.
– Діти, скажіть мені,а ви погоджуєтеся з визначеннями наших синоптиків?(Відповіді дітей).
– Незважаючи на те, яка погода за вікном, у нашому класі завжди гарний настрій! Отже, з хорошим настроєм ми приступаємо до роботи.
– Вашу роботу на уроці я буду оцінювати за допомогою ось таких фішок . В кінці нашого уроку ми підрахуємо кількість фішок у кожного із вас, і з’ясуємо хто ж був найактивнішим.
II. Актуалізація опорних знань(слайд 2)
Вправа «Мікрофон»
– Діти, зараз ми пограємо у гру , яка називається «Мікрофон». Ви будете відповідати на мої запитання. Тож слухайте перше запитання:
(діти відповідають, отримуючи за це фішки).
III Повідомлення теми і мети уроку(слайд 3)
– Увага на екран!
– Зараз ви допоможете мені оголосити тему сьогоднішнього уроку (Учні зі слів в хаотичному розміщенні складають тему уроку).
(слайд 4) –А тепер давайте перевіримо.
– Так дійсно, ми продовжимо сьогодні дізнаватися більше про корисні копалини. На уроці ви дізнаєтеся саме про значення корисних копалин для людей, та їх використання у господарській діяльності.
– А скажіть мені будь ласка, навіщо нам ці знання?(Учні висловлюють свої думки)
(слайд 5) Гра. «Продовж речення».
– На екрані ви бачите незакінчене речення. Ваше завдання його продовжити власною думкою.
Речення: «На сьогоднішньому уроці я хочу дізнатися…» (Учні по черзі продовжують речення та отримують фішки).
IV. Вивчення нового матеріалу
– Давайте ще раз пригадаємо, що ж таке корисні копалини.(Відповіді дітей).
– Всі корисні копалини поділяють на 3 групи.
– Увага на екран!- Будівельні корисні копалини (слайд 6).
– Горючі корисні копалини (слайд 7).
– Руди металів (слайд 8).
– А хто знає, які із цих корисних копалин є у нашій місцевості?(Відповіді дітей).
– Подивіться цікаве відео. Прошу вас бути дуже уважними, бо після перегляду ви будете відповідати на запитання.
Відео із телеканалу плюс-плюс. Це наше і це твоє «Цінні у всьому світі корисні копалини».
(слайд 9) Робота в парах Гра «Що?Де?Коли?» (Учні відповідають на запитання в конвертах, які лежать у них на партах. За правильну відповідь отримують фішки) .
Фізкультхвилинка(відео)
(Слайд 10) – Робота з підручником.
Відкрийте с.48 і давайте почитаємо про руди металів, про горючі корисні копалини та будівельні корисні копалини.
На с.52 прочитайте висновки.
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
– Діти, зараз ви будете працювати самостійно.(Учні працюють).
– Давайте зробимо висновки, що ж ви дізналися із кожного виконаного завдання. (Відповіді учнів).
VI. Підсумок уроку (слайд 13)
– Діти, скажіть мені будь ласка, чи досягли ми із вами мети, поставленої на початку уроку?
– Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
– Які завдання, ігри для вас були цікавими ?
– А зараз підрахуйте свої фішки, які ви отримували на протязі уроку.
(Оцінювання кожного учня вчителем)
VII. Повідомлення домашнього завдання
с.48-52 – прочитати. Опрацювати запитання на с. 52.
*Разом із батьками дізнайтеся із додаткових джерел інформації, у яких регіонах нашої країни знаходяться найбільші родовища кам’яного вугілля, нафти та газу.