Урок природознавства 3 клас Тема "Значення корисних копалин в житті людини."

Про матеріал
Дана розробка пропонує ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати спостережливість,уміння порівнювати; економно виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання використовувати корисні копалини.
Перегляд файлу

Тема: Значення корисних копалин в житті  людини.

Мета: ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати

спостережливість,уміння порівнювати; економно   виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання   використовувати корисні копалини.

Тип уроку:Засвоєння нових знань.

 Хід уроку

I Організаційний момент (слайд 1)

Вже осінь ходить гаєм,

                Одягає в жовті шати всі гаї.

                Кращої пори в душі немає,

                Як немає кращої землі!

– Тож яка сьогодні погода, і який настрій вона несе у наші душі? Що ж скажуть наші синоптики?(виходить 2 учні-синоптики).

  – Який сьогодні день тижня?(вівторок)

– Яке число і місяць?(15 листопада)

– Яка погода надворі?(похмуро)

– Яка температура повітря?(+2)

– Молодці! Дякую! Сідайте.

– Діти, скажіть мені,а ви погоджуєтеся з визначеннями наших синоптиків?(Відповіді дітей).

– Незважаючи на те, яка погода за вікном, у нашому класі завжди гарний настрій! Отже, з хорошим настроєм ми приступаємо до роботи.

– Вашу роботу на уроці я буду оцінювати за допомогою ось таких фішок . В кінці нашого уроку ми підрахуємо кількість фішок у кожного із вас, і з’ясуємо хто ж був найактивнішим.

II. Актуалізація опорних знань(слайд 2)

Вправа «Мікрофон»

 Діти, зараз ми пограємо у гру , яка називається «Мікрофон».  Ви будете відповідати на мої запитання. Тож слухайте перше запитання:

  1. Подивіться навколо, вулицею мчать машини. З чого виготовлені деталі до них?(Відповіді дітей)
  2. А із чого виготовлені гума,бензин, пластмаса? (Відповіді дітей)
  3. Стоять цегляні будинки. А цегла-це…?(Відповіді дітей)
  4. Без якої корисної копалини не може працювати жодний вчитель?(Відповіді дітей).
  5. Скажіть, що таке корисні копалини, і поясніть чому їх так назвали.

(діти відповідають, отримуючи за це фішки).

III Повідомлення теми і мети уроку(слайд 3)

– Увага на екран!

– Зараз ви допоможете мені оголосити тему сьогоднішнього уроку (Учні зі слів в хаотичному розміщенні складають тему уроку).

(слайд 4) –А тепер давайте перевіримо.

– Так дійсно, ми продовжимо сьогодні дізнаватися більше про корисні копалини. На уроці ви дізнаєтеся саме про значення корисних копалин для людей, та їх використання у господарській діяльності.

– А скажіть мені будь ласка, навіщо нам ці знання?(Учні висловлюють свої думки)

(слайд 5) Гра. «Продовж речення».

– На екрані ви бачите незакінчене речення. Ваше завдання його продовжити власною думкою.

Речення: «На сьогоднішньому уроці я хочу дізнатися…» (Учні по черзі продовжують речення та отримують фішки).

IV. Вивчення нового матеріалу

– Давайте ще раз пригадаємо, що ж таке корисні копалини.(Відповіді дітей).

– Всі корисні копалини поділяють на 3 групи.

– Увага на екран!- Будівельні корисні копалини (слайд 6).

– Горючі корисні копалини (слайд 7).

– Руди металів (слайд 8).

– А хто знає, які із цих корисних копалин є у нашій місцевості?(Відповіді дітей).

– Подивіться цікаве відео. Прошу вас бути дуже уважними, бо після перегляду ви будете відповідати на запитання.

Відео  із телеканалу плюс-плюс. Це наше і це твоє «Цінні у всьому світі корисні копалини».

(слайд 9) Робота в парах Гра «Що?Де?Коли?» (Учні відповідають на запитання в конвертах, які лежать у них на партах. За правильну відповідь отримують фішки) .

Фізкультхвилинка(відео)

(Слайд 10) – Робота з підручником.

Відкрийте с.48 і давайте почитаємо про руди металів, про горючі корисні копалини та будівельні корисні копалини.

На с.52 прочитайте висновки.

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

  1. Гра «Чарівний мішечок» (слайд 11) (Діти дістають з мішечка одну із корисних копалин та розповідають, що про неї знають).
  2. Робота із друкованим матеріалом (слайд 12)

– Діти, зараз ви будете працювати самостійно.(Учні працюють).

– Давайте зробимо висновки, що ж ви дізналися із кожного виконаного завдання. (Відповіді учнів).

VI. Підсумок уроку (слайд 13)

  1. Гра «Пазл» (робота в групах) (Учні в групах складають пазли корисних копалин. Потім розповідають, те що дізналися на уроці про кожну із них).
  2. Слово вчителя.

– Діти, скажіть мені будь ласка, чи досягли ми із вами мети, поставленої на початку уроку?

– Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

– Які завдання, ігри для вас були цікавими ?

– А зараз підрахуйте свої фішки, які ви отримували на протязі уроку.

(Оцінювання кожного учня вчителем)

VII. Повідомлення домашнього завдання

с.48-52 – прочитати. Опрацювати запитання на с. 52.

*Разом із батьками дізнайтеся із додаткових джерел інформації, у яких регіонах нашої країни знаходяться найбільші родовища кам’яного вугілля, нафти та газу.

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
3139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку