Тема: Як потрібно економити електроенергію.
Мета :Дати учням уявлення про енергозбережувальні технології; навчати застосовувати в житті знання про збереження електроенергії в побуті; досліджувати, як зменшити витрати електроенергії в оселях; формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни.
Розвивати навички роботи із різними джерелами інформації.
Виховувати відповідальність, почуття власної причетності до загальної справи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійний проектор, роздатковий матеріал,ілюстрації.
Хід уроку
I.Орг.момент (сл..№1)
– Чого чекаєте від уроку?
Тож працюємо дружно,
Дивимось – і бачимо,
Слухаєм – і чуємо,
Відправляємось – за знаннями.
II.Актуалізація опорних знань.
Давайте повторимо
1.Бесіда
– Звідки береться тепло у вашому будинку?
( Дрова, газ, вугілля, брикети із соломи і лушпинок насіння.)
( Під час спалювання газу, вугілля, в повітря виділяється величезна кількість шкідливих газів. Вони забруднюють повітря, воду, грунт, що негативно впливає на здоров’я людини. Вугілля і газ дорого коштують. З кожним роком на планеті зменшуються запаси корисних копалин.
При опаленні дровами – йде вирубка дерев, а дерева зберігають поля, захищають від утворення ярів, дерева – легені планети.
Електрообігрівачі – небезпечні, осушують повітря, дорого коштують.)
2.Робота в групах.
Гра “Утепли будинок”
(На швидкість із підручних предметів на магнітній дошці утеплити макет будинку)
.( сл.№2)
III.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо розбиратись ще з однією досить непростою і суперечливою проблемою – це проблемою економії електроенергії. Як зберігати електроенергію в побуті.(сл.№3)
IV.Вивчення нового матеріалу.
1.Робота над загадкою.
По дроту гуляє,
Темряву розганяє.(Електрика)
-Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози. Вони водночас приваблювали їх, а ще й дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, спалювали все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику.
І тепер електрика – це страшна сила, що живе в розетці і служить людям.
2.Бесіда.
– Пригадайте, що таке енергія?
(Здатність будь-якого тіла виконувати роботу.)
Сл.№5
(Теплові,сонячні, повітряні, гідроелектростанції.)
Сл.№6
(Гріє, світить,заставляє працювати електроприлади.)
Вчитель.
Для роботи кожного із цих приладів витрачається багато електроенергії. Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень.
Щоб заощадити електроенергію, потрібно збільшити надходження природного світла. Цьому сприятимуть світлі кольори стін істелі.
Сл. №7
( Освітлення приміщень світлом неба та сонячними променями.)
3.Робота з підручником.
– Як краще проникнути природному освітленню в приміщення? Відповідь на це питання прочитайте в останньому абзаці на ст.73.
( Відповіді учнів)
Над проблемою збереження електроенергії ви працювали на протязі тижня. Для роботи над проектом ви були поділені на 2 групи: “Електроша” і “Зберігайко”.
– Як кожна группа попрацювала ви зараз представите.
– Зараз група “Електроша” презентує свою роботу.
Учень
“Правила економного і бережливого ставлення до електроенергії”: сл.№9
1.Виходячи останнім з кімнати, вимикай світло.
2.Звичайні лампочки бажано замінити на енергозберігаючі. Це дасть змогу знизити оплату за енергоспоживання в 3 рази.
Протри від пилу лампочку. Витерта лампа світить яскравіше.
Сл.10
3.Холодильник
Холодильник працює цілодобово, витрачає електроенергії більше, ніж інші електроприлади. Щоб зберегти електроенергію, дотримуйся таких правил:
4.Комп’ютер краще вмикати тоді, коли збираєшся на ньому працювати. Не залишайте зарядженими на всю ніч мобільні телефони та ноутбуки.
Сл.12
5.Для прасування білизни краще використовувати тепловідбивну прасувальну дошку. Не забувайте чистити робочу поверхню праски.
Сл.13
6.Кип’ятіть в електрочайнику стільки води, скільки вам потрібно. Не забувайте чистити його від накипу.
Сл.14
7.Найбільше електроенергії витрачають електроплити. Їжу слід готувати на маленькому вогні і прикривши посуд кришкою.
Сл.15
8.Пилосос працює економно й надійно тільки за чистих фільтрів.
Сл.16
9.Пральну машину доцільно використовувати при повному завантаженні.
Сл.17
10.Не користуйся багатьма приладами одночасно. Допомагай старшим контролювати роботу електроприладів.
Вчитель
Для того, щоб всі прилади добре працювали, їм необхідно давати відпочинок. Тож пора і нам відновити свою власну енергію.
Сл.18
V. Фізхвилинка
( з мультфільму “Фіксики”)
Учень:
Ми досліджували на протязі тижня використання електроприладів і дійшли до висновку:
Учень:
Що використовуються частіше: холодильник, телевізор, електрочайник, комп’ютер, духовка, електроплитка.
Учень:
Менше: праска, пральна машинка, пилосос, мікрохвильова піч, міксер, фен, блендер, електрична м’ясорубка.
Сл.19
Учень:
Ми підготували прислів’я про енергозбереження: ( 6 прислів’їв).
Висновки: Так, що ж таке енергозбереження?
Сл.20
Учень : Енергозбереження – це дії спрямовані на доцільне й економне використання енергії.
Учень: Енергозбереження – це шлях до збереження природи на Землі.
Вчитель. Всім вам було завдання намалювати малюнки про енергозбереження.
VI. Асоціативний кущ. (дитячі малюнки про енергозбереження)
Енергозбереження
Ці малюнки ми передамо в дитячий садочок. Щоб малеча теж привчалась до економії.
Сл.21
(Тести)
1.Сонце – джерело безкоштовної енергії.
Так Ні
2.Енергію води можна перетворити в електричну.
Так Ні
3.Вітрові електростанції забруднюють повітря.
Так Ні
4.Недоліком якої енергії є недоступність у нічний час та у хмарні дні?
вітру
води
Сонця
5.На якій річці розміщена найбільша гідроелектростанція України?
Буг
Дніпро
Дунай
користуватися багатьма електроприладами одночасно
вимикати світло, виходячи з кімнати останнім
поставити холодильник біля нагрівальних приладів
VII. Підбиття підсумків.
Рефлексія.
Сл.22
Енергозбереження
(Правила користування електроенергією.)
Сл.23
Учень
На землі, у домі вселюдському
Протиріч і негараздів тьма.
Будьте , люди,бережливі всьому.
І тоді достатньо буде всім тепла.
Сл.24
UIII .Домашнє завдання:
с.73 – 76.
С.76 “Для допитливих”.
Ознайомити батьків із пам’ятками по енергозбереженню.