Тема: Досліджуємо властивості води.
Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху; розширювати знання дітей про значення води для життя;
Розвивальна: вчити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів;
Виховна: виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.
Обладнання: презентація, предметні малюнки, склянки з водою, палочки, пензлик, зеленка, йод, сіль.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
На небі сонце сяє,
Хмаринки мерехтять.
Дзвінок у клас скликає
Цікавинки пізнавать.
Сьогодні разом з нами
Краплинки – мандрівниці
У подорож – дослідження
Разом полетять.
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Фенологічні спостереження
-
Діти, яке сьогодні число?
-
А яка пора року?
-
Який місяць?
-
Який стан неба?
-
Чи є сьогодні опади?
-
А вітер?
-
Які сезонні зміни спостерігаються в житті рослин?
-
Які сезонні зміни спостерігаються в житті тварин?
-
Чим займаються люди в цю пора року?
Молодці! Ви дуже добре вмієте спостерігати за природою і її змінами.
-
Повторення вивченого матеріалу
-
Діти, давайте пригадаємо, що таке жива природа?
-
Що таке нежива природа?
-
Що таке рукотворні об’єкти?
Гра «Впізнай об’єкт»
-
Давайте пограємо з вами в гру «Впізнай об’єкт». Я буду вам показувати картинки. Якщо ви гадаєте, що це жива природа, ви плескаєте в долоні один раз, якщо нежива – плескаєте в долоні два рази, якщо це рукотворні об’єкти – тупаєте ніжками (Слайди).
-
Молодці! Я задоволена вашими знаннями.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
-
Сьогоднішний наш урок присвячений найнеобхіднішій, найпоширеніший та найцікавішій на землі рідині. А якій, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Я і хмарка, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І замерзнуть можу! (Вода)
-
Отже, ми продовжимо знайомство з предметами неживої природи. Дізнаємося про властивості води та будемо їх досліджувати. А допоможе в наших дослідженнях наша гостя Вода, у вигляді краплинки.( картинка Краплинки)
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Перегляд відеоролика «Вода в природі»
-
Діти , зараз ви зверніть увагу на екран, переглянувши відео ролик і скажете, де мешкає водичка в природі. (перегляд відео до 1:11 хв.)
-
Діти,так де мешкає водичка?
-
Чому воду називають багатством Землі?
-
В яких станах може перебувати вода? (Вода може перебувати в трьох станах: рідкому стані (сама вода), твердому стані (сніг, лід), газоподібному (водяна пара)).
-
Фізхвилинка.
-
Дослідницька лабораторія
-
Ми дізналися де знаходиться вода, а тепер давайте будемо досліджувати якою вона може бути.
Дослід 1.
-
У кожного на парті є склянка з водою. Обережно візьміть її. Скуштуйте чисту воду. Що ви відчули?
-
Понюхайте воду. Чи відчули ви запах?
-
Який можна зробити висновок?
Висновок: Вода не має ані смаку, ані запаху.
Дослід 2.
-
У склянку з водою опустіть паличку. Чи видно паличку?
-
Який можна зробити висновок?
Висновок: Вода прозора.
Дослід 3.
-
В мене є пляшка з водою. Я із пляшки виливаю водичку в склянку. Чи змінила вода форму?
-
Який можна зробити висновок?
Висновок: Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє. Вона мала форму пляшки, а коли потрапила в склянку, набула форму склянки.
Дослід 4.
-
В мене є склянка з водою. Я мокаю пензлик у склянку з водою і наношу вмочений пензлик на дошку. Що ви помітили?
-
Який можна зробити висновок?
Висновок: Вода потекла по дошці. Означає, що вода –текуча рідина.
-
Отже, дослідами ми довели, що вода не має ані смаку, ані запаху. Вода прозора, текуча рідина і не має форми.
-
Отже, так які властивості має вода?
-
Фізхвилинка
-
Робота в зошиті
-
Діти, наша крапелька пропонує відкрити ваші зошити на сторінці 4 і 0 і виконати цікаві завдання.
-
Подивіться на перше завдання. Вам треба прочитати загадку і відгадати її. А тепер в правому куточку намалюйте відгадку до загадки.
-
Зараз ми з вами проведемо ще одні цікаві досліди. Що ви бачите на малюнку?
-
Подивіться, у мене на столі також є три склянки. Зараз ми з вами будемо робити розчин води.
А) В першу склянку я добавляю декілька крапельок йоду. Що ви помітили? Якого кольору стала вода? Зафарбуйте першу склянку в своєму зошиті відповідним кольором. Яким кольором будемо замальовувати? Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.
Б) Подивіться на другу склянку. В неї я добавляю декілька крапельок зеленки. Якого кольору стала вода? Зафарбуйте другу скляночку відповідним кольором. Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.
В) Подивіться на третю склянку. В неї я добавляю ложечку солі. Розмішую суміш. Якого кольору стала вода? А чи змінився смак води? Підніміть олівець, яким ви зафарбуєте третю склянку. Звичайно такого олівця немає, тому що вода прозора і третю склянку ми не зафарбовуємо.
3) Наступне завдання знаходиться на сторінці 4 і 1. Нам треба взяти простий олівець і галочкою в таблиці відмітимо, які властивості має вода.
V. Заключна частина. Рефлексія.
Гра «Так чи ні»
-
Крапелька на прощання пропонує вам пограти в гру «Так чи ні». Я буду зачитувати вам речення, а ви якщо погоджуєтеся, тоді встаєте і підстрибуєте, якщо ні – сидите за партою як мишки.
-
Вода – найбільш поширена речовина на Землі. (так)
-
Вода може бути лише у двох станах. (ні)
-
Вода є всюди: в морях, океанах, річках, грунті, повітрі. (так)
-
Життя на Землі можливе без води. (ні)
-
Вода буває твердою. (так)
-
Вода входить до складу всіх живих організмів. (так)