30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Урок " Досліджуємо властивості води."

Про матеріал
Ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху; розширювати знання дітей про значення води для життя; вчити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Тема: Досліджуємо властивості води.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху; розширювати знання дітей про значення води для життя;

Розвивальна: вчити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів;

Виховна: виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.

Обладнання: презентація, предметні малюнки, склянки з водою, палочки, пензлик, зеленка, йод, сіль.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

На небі сонце сяє,

Хмаринки мерехтять.

Дзвінок у клас скликає

Цікавинки пізнавать.

Сьогодні разом з нами

Краплинки – мандрівниці

У подорож – дослідження

Разом полетять.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фенологічні спостереження
  • Діти, яке сьогодні число?
  • А яка пора року?
  • Який місяць?
  • Який стан неба?
  • Чи є сьогодні опади?
  • А вітер?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті рослин?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті тварин?
  • Чим займаються люди в цю пора року?

Молодці! Ви дуже добре вмієте спостерігати за природою і її змінами.

  1. Повторення вивченого матеріалу
  • Діти, давайте пригадаємо, що таке жива природа?
  • Що таке нежива природа?
  • Що таке рукотворні об’єкти?

Гра «Впізнай об’єкт»

  • Давайте пограємо з вами в гру «Впізнай об’єкт». Я буду вам показувати картинки. Якщо ви гадаєте, що це жива природа, ви плескаєте в долоні один раз, якщо нежива – плескаєте в долоні два рази, якщо це рукотворні об’єкти – тупаєте ніжками (Слайди).
  • Молодці! Я задоволена вашими знаннями.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогоднішний наш урок присвячений найнеобхіднішій, найпоширеніший та найцікавішій на землі рідині. А якій, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Я і хмарка, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу! (Вода)

  • Отже, ми продовжимо знайомство з предметами неживої природи. Дізнаємося про властивості води та будемо їх досліджувати. А допоможе в наших дослідженнях наша гостя Вода, у вигляді краплинки.( картинка Краплинки)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд відеоролика «Вода в природі»
  • Діти , зараз ви зверніть увагу на екран, переглянувши відео ролик і скажете, де мешкає водичка в природі. (перегляд відео до 1:11 хв.)
  • Діти,так де мешкає водичка?
  • Чому воду називають багатством Землі?
  • В яких станах може перебувати вода? (Вода може перебувати в трьох станах: рідкому стані (сама вода), твердому стані (сніг, лід),  газоподібному (водяна пара)).
  1. Фізхвилинка.
  2. Дослідницька лабораторія
  • Ми дізналися де знаходиться вода, а тепер давайте будемо досліджувати якою вона може бути.

Дослід 1.

  • У кожного на парті є склянка з водою. Обережно візьміть її. Скуштуйте чисту воду. Що ви відчули?
  • Понюхайте воду. Чи відчули ви запах?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода не має ані смаку, ані запаху.

Дослід 2.

  • У склянку з водою опустіть паличку. Чи видно паличку?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода прозора.

Дослід 3.

  • В мене є пляшка з водою. Я із пляшки виливаю водичку в склянку. Чи змінила вода форму?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє. Вона мала форму пляшки, а коли потрапила в склянку, набула форму склянки.

Дослід 4.

  • В мене є склянка з водою. Я мокаю пензлик у склянку з водою і наношу вмочений пензлик на дошку. Що ви помітили?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода потекла  по дошці. Означає, що вода –текуча рідина.

  • Отже, дослідами ми довели, що вода не має ані смаку, ані запаху. Вода прозора, текуча рідина і не має форми.
  • Отже, так які властивості має вода?
  1. Фізхвилинка
  2. Робота в зошиті
  • Діти, наша крапелька пропонує відкрити ваші зошити на сторінці 4 і 0 і виконати цікаві завдання.
  1. Подивіться на перше завдання. Вам треба прочитати загадку і відгадати її. А тепер в правому куточку намалюйте відгадку до загадки.
  2. Зараз ми з вами проведемо ще одні цікаві досліди. Що ви бачите на малюнку?
  • Подивіться, у  мене на столі також є три склянки. Зараз ми з вами будемо робити розчин води.

А)  В першу склянку я добавляю декілька крапельок йоду. Що ви помітили? Якого кольору стала вода? Зафарбуйте першу склянку в своєму зошиті відповідним кольором. Яким кольором будемо замальовувати? Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.

Б) Подивіться на другу склянку. В неї я добавляю декілька крапельок зеленки. Якого кольору стала вода? Зафарбуйте другу скляночку відповідним кольором. Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.

В) Подивіться на третю склянку. В неї я добавляю ложечку солі. Розмішую суміш. Якого кольору стала вода? А чи змінився смак води? Підніміть олівець, яким ви зафарбуєте третю склянку. Звичайно такого олівця немає, тому що вода прозора і третю склянку ми не зафарбовуємо.

3) Наступне завдання знаходиться на сторінці 4 і 1. Нам треба взяти простий олівець і галочкою в таблиці відмітимо, які властивості має вода.

V. Заключна частина. Рефлексія.

Гра «Так чи ні»

  • Крапелька на прощання пропонує вам пограти в гру «Так чи ні». Я буду зачитувати вам речення,  а ви якщо погоджуєтеся, тоді встаєте і підстрибуєте, якщо ні – сидите за партою як мишки.
  • Вода – найбільш поширена речовина на Землі. (так)
  • Вода може бути лише у двох станах. (ні)
  • Вода є всюди: в морях, океанах, річках, грунті, повітрі. (так)
  • Життя на Землі можливе без води. (ні)
  • Вода буває твердою. (так)
  • Вода входить до складу всіх живих організмів. (так)  
docx
Додано
29 квітня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку