Урок " Досліджуємо властивості води."

Про матеріал
Ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху; розширювати знання дітей про значення води для життя; вчити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Тема: Досліджуємо властивості води.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху; розширювати знання дітей про значення води для життя;

Розвивальна: вчити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів;

Виховна: виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.

Обладнання: презентація, предметні малюнки, склянки з водою, палочки, пензлик, зеленка, йод, сіль.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

На небі сонце сяє,

Хмаринки мерехтять.

Дзвінок у клас скликає

Цікавинки пізнавать.

Сьогодні разом з нами

Краплинки – мандрівниці

У подорож – дослідження

Разом полетять.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фенологічні спостереження
  • Діти, яке сьогодні число?
  • А яка пора року?
  • Який місяць?
  • Який стан неба?
  • Чи є сьогодні опади?
  • А вітер?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті рослин?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті тварин?
  • Чим займаються люди в цю пора року?

Молодці! Ви дуже добре вмієте спостерігати за природою і її змінами.

  1. Повторення вивченого матеріалу
  • Діти, давайте пригадаємо, що таке жива природа?
  • Що таке нежива природа?
  • Що таке рукотворні об’єкти?

Гра «Впізнай об’єкт»

  • Давайте пограємо з вами в гру «Впізнай об’єкт». Я буду вам показувати картинки. Якщо ви гадаєте, що це жива природа, ви плескаєте в долоні один раз, якщо нежива – плескаєте в долоні два рази, якщо це рукотворні об’єкти – тупаєте ніжками (Слайди).
  • Молодці! Я задоволена вашими знаннями.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогоднішний наш урок присвячений найнеобхіднішій, найпоширеніший та найцікавішій на землі рідині. А якій, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Я і хмарка, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу! (Вода)

  • Отже, ми продовжимо знайомство з предметами неживої природи. Дізнаємося про властивості води та будемо їх досліджувати. А допоможе в наших дослідженнях наша гостя Вода, у вигляді краплинки.( картинка Краплинки)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд відеоролика «Вода в природі»
  • Діти , зараз ви зверніть увагу на екран, переглянувши відео ролик і скажете, де мешкає водичка в природі. (перегляд відео до 1:11 хв.)
  • Діти,так де мешкає водичка?
  • Чому воду називають багатством Землі?
  • В яких станах може перебувати вода? (Вода може перебувати в трьох станах: рідкому стані (сама вода), твердому стані (сніг, лід),  газоподібному (водяна пара)).
  1. Фізхвилинка.
  2. Дослідницька лабораторія
  • Ми дізналися де знаходиться вода, а тепер давайте будемо досліджувати якою вона може бути.

Дослід 1.

  • У кожного на парті є склянка з водою. Обережно візьміть її. Скуштуйте чисту воду. Що ви відчули?
  • Понюхайте воду. Чи відчули ви запах?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода не має ані смаку, ані запаху.

Дослід 2.

  • У склянку з водою опустіть паличку. Чи видно паличку?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода прозора.

Дослід 3.

  • В мене є пляшка з водою. Я із пляшки виливаю водичку в склянку. Чи змінила вода форму?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє. Вона мала форму пляшки, а коли потрапила в склянку, набула форму склянки.

Дослід 4.

  • В мене є склянка з водою. Я мокаю пензлик у склянку з водою і наношу вмочений пензлик на дошку. Що ви помітили?
  • Який можна зробити висновок?

Висновок: Вода потекла  по дошці. Означає, що вода –текуча рідина.

  • Отже, дослідами ми довели, що вода не має ані смаку, ані запаху. Вода прозора, текуча рідина і не має форми.
  • Отже, так які властивості має вода?
  1. Фізхвилинка
  2. Робота в зошиті
  • Діти, наша крапелька пропонує відкрити ваші зошити на сторінці 4 і 0 і виконати цікаві завдання.
  1. Подивіться на перше завдання. Вам треба прочитати загадку і відгадати її. А тепер в правому куточку намалюйте відгадку до загадки.
  2. Зараз ми з вами проведемо ще одні цікаві досліди. Що ви бачите на малюнку?
  • Подивіться, у  мене на столі також є три склянки. Зараз ми з вами будемо робити розчин води.

А)  В першу склянку я добавляю декілька крапельок йоду. Що ви помітили? Якого кольору стала вода? Зафарбуйте першу склянку в своєму зошиті відповідним кольором. Яким кольором будемо замальовувати? Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.

Б) Подивіться на другу склянку. В неї я добавляю декілька крапельок зеленки. Якого кольору стала вода? Зафарбуйте другу скляночку відповідним кольором. Підніміть олівець, яким ви будете замальовувати скляночку.

В) Подивіться на третю склянку. В неї я добавляю ложечку солі. Розмішую суміш. Якого кольору стала вода? А чи змінився смак води? Підніміть олівець, яким ви зафарбуєте третю склянку. Звичайно такого олівця немає, тому що вода прозора і третю склянку ми не зафарбовуємо.

3) Наступне завдання знаходиться на сторінці 4 і 1. Нам треба взяти простий олівець і галочкою в таблиці відмітимо, які властивості має вода.

V. Заключна частина. Рефлексія.

Гра «Так чи ні»

  • Крапелька на прощання пропонує вам пограти в гру «Так чи ні». Я буду зачитувати вам речення,  а ви якщо погоджуєтеся, тоді встаєте і підстрибуєте, якщо ні – сидите за партою як мишки.
  • Вода – найбільш поширена речовина на Землі. (так)
  • Вода може бути лише у двох станах. (ні)
  • Вода є всюди: в морях, океанах, річках, грунті, повітрі. (так)
  • Життя на Землі можливе без води. (ні)
  • Вода буває твердою. (так)
  • Вода входить до складу всіх живих організмів. (так)  
docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку