Урок "Досліджуемо воду"

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 3 класу Тема. Досліджуємо воду. Мета. Закріпити знання дітей про значення води в житті людини, ознайомити учнів з водними об’єктами та колообігом води в природі. Створити макет водного циклу. Дослідити властивості води, як розчинника. . Обладнання і матеріали Комп’ютер, доступ до інтернету, клей, фломастери; вода, прозорі склянки, , ложка, трубочка для коктейлів, фарба, розчинна кава, пісок, цукор, сіль, роздруківки, картинки, папір А3. Тип уроку: комбінований Вид: урок змішанного навчання, «Перевернутий клас» Очікувані результати: - знає про значення води у житті людини - називає водні об’єкти - може створити макет водного циклу - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - спостерігає за об’єктами досліджень - досліджує воду як розчинник - розрізняє розчинні й нерозчинні у воді речовини - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно. До уроку додається наочний матеріал з посиланнями на джерела.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

3 клас

Учитель Теслюк Ірина Вікторівна

Тема. Досліджуємо воду.

Мета. Закріпити знання дітей про значення води в житті людини, ознайомити учнів з водними об’єктами та  колообігом води в природі. Створити макет водного циклу. Дослідити властивості води, як  розчинника. .

Обладнання і матеріали

Комп’ютер, доступ до інтернету, клей,  фломастери; вода, прозорі склянки, , ложка, трубочка для коктейлів, фарба, розчинна кава, пісок, цукор,  сіль, роздруківки, картинки, папір А3.

Тип уроку: комбінований

Вид: урок змішанного навчання, «Перевернутий клас»

Очікувані результати:

- знає про значення води у житті людини

- називає водні об’єкти

- може створити макет водного циклу

- застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади

- спостерігає за об’єктами досліджень

- досліджує воду як розчинник

- розрізняє розчинні й нерозчинні у воді речовини

- робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або

самостійно

Перебіг уроку

І Ранкове коло

Формування кола

  • Прошу вас зайняти місця у колі. Першими сідають ті, кому подобається відпочивати на річці, за ними ті, хто любить море, а далі ті, хто влітку відпочивав на озері. Молодці.

Привітання

Уже дзвінок нам дав сигнал,

Попрацювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

Вправа 1 «Щоденні новини»

  • Доброго ранку!
  • Сьогодні (понеділок, вівторок…)
  • Сьогодні (число, місяць, рік)
  • Погода….
  • Дитина дня…

     Вправа 2 «Вгадай об’єкт»

  • Я буду показувати малюнки, а ви будете називати їх. (Додаток 1)

Вправа 3 «Обмін інформацією»

  • Діти, на початку нашої зустрічі ви сіли у коло, обравши річку, море, озеро. Як ви думаєте, що їх об’єднує, чому вам подобаються ці водойми?

(Відповіді дітей)

  • Ось, діти, наша зустріч добігла кінця. Ви здогадалися про що ми будемо сьогодні говорити?

Вправа 4 «Обери настрій»

Перед тим як розпочати урок, оберіть смайлик, який відповідає вашому настрою на початку уроку. (Додаток 2)

ІІ Мотивація

Загадки

Мене просять і чекають,

Я як покажуть – утікають. (Дощ)

 

В огні не горить, у воді не тоне. (Лід)

Білий, та не цукор, не має ніг, а йде. (Сніг)

 

Тече, тече – не витече, біжить, біжить – не вибіжить. (Ріка)

 

Ввечері на землю лягає,

Вночі на землі спочиває,

А вранці в небо злітає. (роса)

 

Що росте догори коренем? (Бурулька)

 

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Струмок)

 

Сидить дід за подушками

І стріляє галушками. (Град )

 

Воно безкрає, синє,

І вітри його стережуть,

А кораблі красиві,

По водній гладі йдуть. (Море)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-more-ukrayinskoyu-movoyu

  • Яким словом можна об’єднати всі відгадки?

Бесіда.

Так, діти, сьогодні ми будемо досліджувати воду.  (Вдома діти вже самостійно опрацювали теоретичний матеріал, а саме: подивилися мультик про воду (https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs Корисні підказки. Вода.), прочитали статтю  в підручнику (с.54-55, 58)

ІІІ Актуалізація опорних знань

Гра з цеглинками ЛЕГО «Так чи ні?»

(ТАК – цеглинка синього кольору, НІ – червоного кольору)

  • Вода прозора?
  • Має запах?
  • Має смак?
  • Текуча?
  • Має власну форму?

ІV Руханка

(https://www.youtube.com/watch?v=VcsgjbPs_iI Baby Shark - Українська Версія)

V Закріплення вивченого

 Робота в групах

  1. Повторення правил роботи в групі
  2. Отримання і виконання завдань

Група 1

Колообіг води у природі. Наклеїти у певній послідовності картинки і підписати основні явища водного циклу. (Додаток 4)

Група 2

Поєднати зображення водного об’єкту з описом. (Додаток 5)

Група 3

Дослідити, які об’єкти розчинює вода. (Додаток 6)

В одній з груп може бути дитина з особливими освітніми потребами. В цій групі дитину супроводжує асистент вчителя.

Група 4

Діти, які з будь-якої причини не опрацювали матеріал вдома, працюють в класі ( Перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs Корисні підказки. Вода. читання статті  в підручнику (с.54-55, 58) Виконання роботу у роздруківці

З’єднай стакан і слово, яке вказує на властивість води. ( Додаток 7)

  1. Презентація робіт

Доповідачі презентують свою роботу, відповідають на запитання.

   VІ Фізкультхвилинка

          (https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE Булька)

  

    VІІ Рефлексія

           Поділіться враженнями від цього уроку.

           Розкажіть, що вам найбільше сподобалося?

           Що ви ще хочете дізнатися про воду?

           Які таємниці відкрили сьогодні для себе?

          Чим вас вразила сьогоднішня подорож?

     Вправа «Обери настрій»

  •  З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Якщо ваш настрій змінився, оберіть інший смайлик. Покажіть смайлика.

    VІІІ Домашнє завдання

Опрацювати сторінки підручника 56-57, подивитися відео за посиланням (https://www.youtube.com/watch?v=LIpt_2Eijbg 3 клас. Наука. Тема: вода та її агрегатні стани. Дослід: перетворення води та https://www.youtube.com/watch?v=f0H2r50wU54 Небезпечні природні явища, пов'язані з водою)

   ІХ  Релаксація

Звуки водопаду в лісі (https://www.youtube.com/watch?v=lFCqKY_B9-0)

 

 

 

 

 

 

Додаток1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Річка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  випаровування, конденсація, переміщення, опади

Додаток 5

 

— це замкнута природна впадина на поверхні Землі, заповнена водою.

— надмірно зволожена ділянка земної поверхні, вкрита вологолюбними рослинами, наприклад, мохом.

— природний водний потiк, що рухається в заглибленнi, створеному

його рухом

— частина океану, яка відокремлена від нього суходолом, підвищеннями

підводного рельєфу або островами.

 — багаторічне природне накопичення льоду на земній поверхні.

 

 

 

 

 

Озеро             Болото

 

 

 

 

 

Рiчка           Море

 

 

 

 Льодовик

Додаток 6

 

Об’єкт

 

Розчиннний

Нерозчинний

Сіль

 

 

 

Метал

 

 

 

Цукор

 

 

 

Кава

 

 

 

пластик

 

 

 

пісок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7 

 

    

має форму     

безбарвна

 

текуча                               

 

          блакитна

прозора

 

 

сипуча                                                                     прозора

 

          запашна

             не має власної форми   

 

 

 

      

Використані джерела:

Підручник Я досліджую світ (Воронцова, Пономаренко, Хомич, Гарбузюк) 3 клас

(https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%D1%85+%D0%BE%D0%B1%27%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2&rlz=1C1AVFC_enUA931UA931&sxsrf=ALeKk025SqtjhNeNvkD8FvkcgzKhq4Telg:1617100968562&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Bw5etMiavz0vHM%252CWEtoMtLbY_qAWM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTpW76D8ROYTj4frnL9WC9dI_Nx0Q&sa=X&ved=2ahUKEwiu3K_G6tfvAhVXAhAIHSjOC08Q9QF6BAgLEAE#imgrc=3_UFE5Fs29iRUM

 

https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE&tbm=isch&ved=2ahUKEwiB2ObI6tfvAhXJ3eAKHcVeD40Q2-cCegQIABAA&oq=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAggAMgIIADIGCAAQBRAeMgYIABAIEB4yBggAEAgQHjoECCMQJzoICAAQsQMQgwE6BQgAELEDOgQIABADUJW5DVis9g1g6v0NaABwAHgAgAGQAYgBkxOSAQQwLjIxmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWe4AQPAAQE&sclient=img&ei=rQBjYMHNJ8m7gwfFvb3oCA&rlz=1C1AVFC_enUA931UA931#imgrc=3zjg3JaBqR4BeM&imgdii=h1D-Dq_eW8iMSM

https://www.google.com/search?q=%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8+%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B4%D0%BB%D1%8F+%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%B9&rlz=1C1AVFC_enUA931UA931&sxsrf=ALeKk03fYRhuXNG9bl1eZHxX5VcSGGnDAQ:1617102103620&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TGqmHj0clsJAqM%252CAM9B0B7c8ZevVM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTP58ejAu_hGc9rx9lfFnarXGlmBg&sa=X&ved=2ahUKEwi_n87j7tfvAhVLx4sKHeGHBY4Q9QF6BAgVEAE&biw=1536&bih=698#imgrc=92EfCogxl6z29M&imgdii=kPP5w_XXyaZUQM

 

https://naurok.com.ua/pravila-roboti-v-grupah-dlya-molodshih-shkolyariv-21550.html#:~:text=%D0%94%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D1%83%D0%B9%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%8C%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%20%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BB%D1%83%D1%85%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%2C%20%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B5,%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%B0%20%D0%BC%D0%B0%D1%94%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%2

oogle.com/search?q=картинки+солнішко&rlz=1C1AVFC_enUA931UA931&sxsrf=ALeKk021Ub3UuPX9RSZu--ue5_T4-OwcKQ:1617107952215&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=T-TsFw0tBI-rUM%252C-L9HCa8lKLE5IM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTygLa9ULxKp9_QtU6wMMOWh_SPyQ&sa=X&ved=2ahUKEwi-g7jIhNjvAhXNpYsKHR-YDQgQ9QF6BAg

 

docx
Додав(-ла)
Теслюк Ирина
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку