Проєкт "Зимові історії пташок"

Про матеріал
Проєкт пізнавального характеру про зимуючих птахів нашої місцевості. тут можна знайти цікаву інформацію, загадки, поробки учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Підготувала і провела

                                                                     вчитель початкових класів

                                                                     Семенівського ЗЗСО І-ІІІ ст.

                                                                        Борсук Марія Іванівна

 

 

 

 

 

 

        

Навчальний проект учнів 3 класу«Зимова історія  пташок»

Дидактична характеристика проекту:

Тип проєкту:

  • за предметною галуззю: поліпредметний (Я Досліджую Світ);
  • за тривалістю виконання: короткотривалий;
  • за характером контактів: вчитель, учні 3 класу, їх родини;
  • за основною діяльністю: дослідницько-пошуковий;
  • за характером координації: з безпосередньою координацією;
  • за кількістю учасників: груповий;
  • за формою проведення: самостійна робота дітей з наступною

презентацією матеріалів проєкту під час інтегрованого курсу «Я Досліджую Світ».

Проблема. Дослідити, як живуть пташки взимку.

Очікувані результати:

  • учні навчаються планувати свій час;
  • навчаються створювати продукти проєкту згідно критеріїв;
  • здобувати інформацію з різних джерел;
  • аналізувати, систематизувати та представляти отриману інформацію у заданому вигляді;
  • навчаються проводити цільовий або ефективний пошук в мережі Інтернет;
  • отримають досвід публічного виступу під час захисту проєкту,
  • навчаються переносити наукові методи пізнання (аналіз, синтез,оцінювання), відпрацьовані під час роботи над проєктом, на навчальну та суспільну діяльність;
  • учні набудуть навички давати творчу оцінку результатам проектної діяльності та власним навчальним досягненням.

Спосіб вирішення проблеми:самостійна пошукова та аналітична робота дітей з учителем.

Освітній продукт: виставка малюнків,інформаційні повідомлення дітей,мультимедійна презентація, оформлення портфоліо.

 

 

 

 

Тема. Навчальний проєкт «Зимова історія птахів»

Мета.Поглибити знання учнів про зимові явища природи, розширити знання про птахів (перелітні, осілі, зимові гості),про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; формувати в учнів початкові навички дослідницької роботи (планувати свої дії, узагальнювати результати роботи); розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; сприяти усвідомленню учнями потреби допомагати зимуючим птахам;виховувати любов і бережливе ставлення до природи, зокрема до птахів, бажання допомагати птахам взимку.

Обладнання. Календар погоди, ілюстративний матеріал« Птахи», ілюстрації про зиму, учнівські проєкти, корм для птахів.

Хід уроку

І. Організація класу.Ранкова зустріч.

 

Привітання

Доброго ранку! Ми друзям бажаєм.

Доброго ранку!Батьків так вітаєм.

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі i мeнi!

(Під час привітання потискують руки товаришеві,який поруч та говорять компліменти один одному)

 

 

ІІ. Хвилинка спостережень.

Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Вправа «Мікрофон»

– Яка зараз пора року?

– Назвіть зимові місяці.

– Які ознаки зими?

– Що ми вивчали на минулому уроці? ()

– Яку групу тварин називають птахами?

– Яку користь приносять птахи?

– На які групи поділяють птахів?

– Яких птахів називають перелітними?.

– Чому перелітні птахи відлітають у теплі краї?

– Яких птахів називають осілими?

Гра «Назви птаха»

(Учні передають один одному ялинкову шишку,промовляючи назви птахів,гра

закінчується коли учні називають всіх птахів, які їм відомі) .

– А яких ви знаєте «зимових гостей»? Чим вони живляться? (снігурі, чечітки, омелюхи, шишкарі. Учні називають, а вчитель показує ілюстрації птахів).

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

– Послухайте вірш.

«Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкиває,

В гаю пташок вже нема…

Мамо, чи кожна пташина-

В вирій на зиму літає?»-

В неньки спитала дитина.

«Ні,не кожна,- одказує мати,-

Онде,бачиш,пташина сивенька

Скаче швидко отам біля хати?

Залишилась пташина маленька!»

«Чом же вона не тіка?

Нащо морозу чека?»

«Не боїться морозу вона,

Не покине країни рідної,

Не боїться зими навісної,

Жде, що знову прилине весна.»

- Чи знаєте хто є автором вірша?

– Про що розповідається у вірші?

 

V. Презентація проєктів.

– До сьогоднішнього уроку ви підготували міні-проєкти «Зимові історії пташок». Прошу представити проєкти, які ви підготували.

(Діти представляють свої проєкти).

 

 

Матеріал, який прозвучав

  • Загадки про птахів, які можна побачити взимку

 

 

     Службу в лісі я несу,

Лікарем я там служу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

 

 

     Пташка невеличка, в неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький, голосок тоненький.

Ця пташка невеличка називається … (синичка).

 

 

     Бідовий хлопчина

В теплій сірячині

По дворах стрибає,

Крихти збирає. (Горобець)

 

 

    Чорна латка, біла латка

По деревах скаче. (Сорока)

 

     Птах оцей червоногрудий

Не лякається простуди. (Снігур)

 

 

     Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться,

Дзьоб гачком, великі очі

І не спиться їй щоночі.

- Ху-гу-гу! – вона співа.

Відгадали? Це ж … (сова).

 

     Голос має хриплуватий,

Колір пір’я сіруватий.

Це розумна каркарона,

Звати пташку цю … (ворона).

 

 

 

 

     В хвойнім лісі я живу,

Там пісні співаю.

Шишки дуже я люблю,

З них зернятка маю.

В лісі я ще санітар,

А зовуть мене… (шишкар).

 

Це цікаво.

Під час перельотів птахи знаходять шлях за Сонцем. Збираючись у вирій, птахи багато їдять, щоб накопичити жир, потрібний для довгих перельотів. А летять птахи іноді дуже далеко. Так, білий лелека летить аж у Африку, долаючи відстань у багато тисяч кілометрів.

 

 Гра «Хто це?»

Учні по черзі беруть картинки із зображенням птахів, щоб інші не бачили, що там намальовано, і описують птаха за планом, записаним на дошці. Учні відгадують, що це за птах.

  • Якого кольору піря?
  • Який хвіст, дзьоб, ноги?
  • Чим живиться?
  • Де живе?
  • Зимуючий чи перелітний?

 

Бесіда про значення птахів.

 

  • Яке значення птахів у природі?
  • Чим корисні птахи для людини?
  • Яких ви знаєте свійських птахів?

 

  • А тепер ще одна загадка.

 

     На дереві під вікном

Висить хатка із дашком,

Птахи до неї всі летять,

Щоб зерном поласувати. (Годівничка)

 

  • Сутужно птахам буває взимку, коли снігом занесені поля, сади, парки і ліси. Мало корму для них. Поміркуйте, чи можна допомогти птахам взимку?
  • Послухайте вірш А.Качана «Крихта хліба»

 

З лісосмуг, де свищуть сніговиці,

Де не стало корму і тепла,

Перебрались лагідні синиці

У садки до нашого села.

В завірюху, ожеледь, морози

Стукають синиці у вікно,

З горобцями ділять на дорозі

Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниці

І почав нарешті відчувать,

Що для когось крихта – це дрібниця,

А для пташки – жить чи замерзать.

 

  •  Про що розповідається у вірші?
  • Чи згідні ви з автором?

 

  • Під час дистанційного навчання у вас було завдання , з допомогою батьків, змайструвати годівничку, насипати корму та розмістити її у доступному для пташок місці. Давайте переглянемо світлини, які ви зробили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • А про кого це?

    

    Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться,

Дзьоб гачком, великі очі

І не спиться їй щоночі.

- Ху-гу-гу! – вона співа.

Відгадали? Це ж … (сова).

 

Давайте виготовимо об’ємну аплікацію «Совеня»

  1. Нарвіть шматочки паперу у формі пір’їнок.
  2. Доберіть до основи картон темного кольору.
  3. Виріжте деталі аплікації( гілки дерева, сніжинки, зірочки тощо).
  4. Розташуйте деталі на основі, створюючи композицію.
  5. Приклейте деталі до основи за допомогою клею ПВА.
  6. Роботу розпочинайте з верхньої частини.
  7. Склейте деталі птаха: об’ємні, багатошарові аплікації кріпити потрібно від найнижчого шару (того, що лежить на основі).

 

Результати праці. Кращі роботи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.

 

Зима – важка пора для птахів, які залишилися зимувати. В зимовий час птахи гинуть не стільки від холоду, а від того, що не вистачає їжі. Особливо важко птахам в ті часи, коли ожеледиця і сильні снігопади, коли земля, гілки дерев покриті льодом і снігом. Ось у ці скрутні часи для птахів на допомогу повинні прийти і дорослі, і діти.

 

Слід усім запам’ятати:

Пташок треба захищати.

Їх оселі не руйнуй,

Краще взимку підгодуй.

 

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Робота зі щоденником вражень.

 

  • Оберіть одне із речень і продовжте його.
  • Запишіть свої враження у щоденник вражень.
  • Сьогодні я дізнався/дізналася про…
  • Мені було цікаво дізнаватися про…
  •  Я навчився/ навчилася…

 

Про зимуючих птахів, друже, пам'ятай,

Годувати взимку їх – ти не забувай!

Небагато треба їм, жменька лиш зерна,

Лиш одна і не страшна буде їм зима.

Скільки гине взимку їх, аж болить душа,

Але в серці є для них крапелька тепла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 жовтня 2022
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку