Тема: Досліджую корисні копалини. (3 клас, «Я досліджую світ», програма О.Я.Савченко)
Очікувані результати:
Обладнання: презентація, картки, цеглинки LEGO, набір корисних копалин, стікери, підручник:Андрусенко І. Я досліджую світ: підруч. для 3 кл. закл. загальн. середн. освіти (у 2-х частинах) : Частина 1 / Ірина Андрусенко. – Київ: Грамота, 2020.
Компетентності, які формуються в ході уроку: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, культурна компетентність.
При оцінюванні роботи учнів на уроці використовувала оцінювальні судження.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- Привітання;
- Хвилинка спостереження.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми з вами відчуємо себе справжніми дослідниками, а от що ми досліджуватимемо, ви дізнаєтеся, розгадавши ребус.
Що ж ми знаємо про корисні копалини?
ІІІ. Основна частина уроку.
Ви об’єднані у 5 груп. Кожна група досліджуватиме свою корисну копалину. Ви можете користуватися всіма необхідними ресурсами для пошуку та відтворення інформації. А от яку корисну копалину будете досліджувати – підкаже загадка.
1 група:
Чорне, блискуче, всіх людей гріє.
(вугілля)
2 група:
Масляниста рідина,
З різким запахом вона,
Темно-бурий колір має,
Під землею залягає.
Чорним золотом її
Звуть всі люди на землі,
З неї роблять, любий друже,
Гас, бензин, машинне масло,
Фарбу, гуму і пластмаси.
(Нафта)
3 група:
Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним, безперечно,
Бо варить їжу всім без втоми?
Хоч він отруйний, небезпечний,
Ним користуємось щораз...
Вже здогадалися? Це...
(газ).
4 група:
Він жовтенький і сипучий,
У дворі лежить у кучі.
Якщо хочеш — можеш брати
І фортецю будувати,
Тільки воду мусиш мати.
(Пісок)
5 група:
Камінь, я гірська порода,
А також дитя природи,
Я зернистий і твердий,
І матеріал міцний.
Можна пам’ятник зробити,
Коли треба — роздробити,
Я годжуся на бруківку,
Для спорудження домівки,
Я не мармур, не магніт,
А такий собі...
(граніт).
Практична робота учнів.
У кожної групи на столі є таблиця, в яку ви впишете результати ваших досліджень.
Колір |
|
Стан |
|
Поділися, де видобувають |
|
Поясни, для чого використовують |
|
Придумай, чим можна замінити цю корисну копалину? |
|
Хвилинка відпочинку.
Виконуємо руханку за бажанням дітей.
Звіт груп
Учні показують корисну копалину та розповідають про неї, результати вивішують на дошку.
IV. Узагальнення знань і вмінь учнів.
Давайте узагальнимо наші знання. Допоможе нам у цьому кубик.
До дошки виходять по 1 учневі, стає спиною до класу. Вчитель читає факт, якщо це правда, то учень прикріплює стікер до зображення , а якщо брехня – то до . Інші учні в цей час теж працюють, але з цеглинками LEGO. Відповідно піднімають вгору червону або зелену цеглинку.
10. Корисні копалини – це природні тіла, які знаходяться глибоко в землі або на її поверхні. (Так)
3. Мозкова атака:
- Де знаходяться корисні копалини?
- Чому їх називають корисними?
- Хто знаходить корисні копалини?
- Як називаються місця де є великі поклади корисних копалин?
- Якою корисною копалиною ми користуємося щодня у себе в дома?
- Які корисні копалини видобувають у нашій місцевості?
- Яку корисну копалину використовуємо на уроці?
V. Підсумок уроку
- Сьогодні на уроці ми з Вами досліджували, повторювали, відтворювали та фантазували. Я дуже задоволена вашою роботою і, маю надію, ви гарно засвоїли матеріал і в майбутньому зможете при потребі його використати.
- Домашнє завдання.
Перейти за посиланням і виконати кросворд.
https://learningapps.org/22094705
Також ви можете почитати цікавинки про корисні копалини на дошці Padlet за посиланням.