Урок "Досліджую корисні копалини"

Про матеріал
Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ", розроблений на основі застосування діяльнісного підходу на уроках в початковій школі. Компетентності, які формуються в ході уроку: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, культурна компетентність.
Перегляд файлу

Тема: Досліджую корисні копалини. (3 клас, «Я досліджую світ», програма О.Я.Савченко)

Очікувані результати:

  • розповідати, що таке корисні копалини і називати їх;
  • розпізнавати корисні копалини у твердому, рідкому і газоподібному станах;
  • знаходити необхідну інформацію в підручнику та в інтернеті про корисні копалини;
  • створювати інтелектуальну карту;
  • розв’язувати кросворд з метою перевірки вивченого;
  • встановлювати відповідності між назвою корисної копалини та станом, у якому вона перебуває;
  • встановлювати відповідності між назвою корисної копалини та сферою її використання людиною;
  • характеризувати значення корисних копалин у природі та для людини.

Обладнання: презентація, картки, цеглинки LEGO, набір корисних копалин, стікери, підручник:Андрусенко І. Я досліджую світ: підруч. для 3 кл. закл. загальн. середн. освіти (у 2-х частинах) : Частина 1  / Ірина Андрусенко. – Київ: Грамота, 2020.

Компетентності, які формуються в ході уроку: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, культурна компетентність.

При оцінюванні роботи учнів на уроці використовувала оцінювальні судження.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Привітання;

- Хвилинка спостереження.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні на уроці ми з вами відчуємо себе справжніми дослідниками, а от що ми досліджуватимемо, ви дізнаєтеся, розгадавши ребус.

Урок - квест з природознавства "Горючі корисні копалини"Урок - квест з природознавства "Горючі корисні копалини"

 

 

 

Що ж ми знаємо про корисні копалини?

  1. Створення інтелектуальної карти «Корисні копалини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Основна частина уроку.

Ви об’єднані  у 5 груп. Кожна група досліджуватиме свою корисну копалину. Ви можете користуватися всіма необхідними ресурсами для пошуку та відтворення інформації. А от яку корисну копалину будете досліджувати – підкаже загадка.

1 група:

Чорне, блискуче, всіх людей гріє.

(вугілля)

2 група:

Масляниста рідина,

З різким запахом вона,

Темно-бурий колір має,

Під землею залягає.

Чорним золотом її

Звуть всі люди на землі,

З неї роблять, любий друже,

Гас, бензин, машинне масло,

Фарбу, гуму і пластмаси.

(Нафта)

3 група:

Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу всім без втоми?

Хоч він отруйний, небезпечний,

Ним користуємось щораз...

Вже здогадалися? Це...

(газ).

4 група:

Він жовтенький і сипучий,

У дворі лежить у кучі.

Якщо хочеш — можеш брати

І фортецю будувати,

Тільки воду мусиш мати.

(Пісок)

5 група:

Камінь, я гірська порода,

А також дитя природи,

Я зернистий і твердий,

І матеріал міцний.

Можна пам’ятник зробити,

Коли треба — роздробити,

Я годжуся на бруківку,

Для спорудження домівки,

Я не мармур, не магніт,

А такий собі...

(граніт).

Практична робота учнів.

У кожної групи на столі є таблиця, в яку ви впишете результати ваших досліджень.

Колір

 

Стан

 

Поділися, де видобувають

 

Поясни, для чого використовують

 

Придумай, чим можна замінити цю корисну копалину?

 

Хвилинка відпочинку.

Виконуємо руханку за бажанням дітей.

Звіт груп

Учні показують корисну копалину та розповідають про неї, результати вивішують на дошку.

IV. Узагальнення знань і вмінь учнів.

  1. Вправа «Куб Блума»

Давайте узагальнимо наші знання. Допоможе нам у цьому кубик.

  1. Гра «True or False»

До дошки виходять по 1 учневі, стає спиною до класу. Вчитель читає факт, якщо це правда, то учень прикріплює стікер до зображення , а якщо брехня – то до . Інші учні в цей час теж працюють, але з цеглинками LEGO. Відповідно піднімають вгору червону або зелену цеглинку.

  1. Кам’яне вугілля – це рідка корисна копалина.(Ні)
  2. Природний газ – це газоподібна корисна копалина.(Так)
  3. Нафта – це жовта корисна копалина.(Ні)
  4. Пісок – це горюча корисна копалина.(Ні)
  5. Глина – нерудна корисна копалина. (Так)
  6. Торф видобувають з дна осушених боліт. (Так)
  7. Природний газ видобувають у шахтах. (Ні)
  8. Пісок – розчинний у воді. (Ні)
  9. Нафта – єдина корисна копалина у рідкому стані. (Так)

 10. Корисні копалини – це природні тіла, які знаходяться глибоко в землі або  на її поверхні.  (Так)
3. Мозкова атака:

- Де знаходяться корисні копалини?

- Чому їх називають корисними?

- Хто знаходить корисні копалини?

- Як називаються місця де є великі поклади корисних копалин?

- Якою корисною копалиною ми користуємося щодня у себе в дома?

- Які корисні копалини видобувають у нашій місцевості?

- Яку корисну копалину використовуємо на уроці?

 

V. Підсумок уроку

- Сьогодні на уроці ми з Вами досліджували, повторювали, відтворювали та фантазували. Я дуже задоволена вашою роботою і, маю надію, ви гарно засвоїли матеріал і в майбутньому зможете при потребі його використати.

- Домашнє завдання.

Перейти за посиланням і виконати кросворд.

https://learningapps.org/22094705

Також ви можете почитати цікавинки про корисні копалини на дошці Padlet  за посиланням.

https://padlet.com/tetanacak/i982dzlx29k2wtq5

docx
Додав(-ла)
Цяк Тетяна
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку