17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Дробово-раціональні рівняння" та презентація до цього уроку.

Про матеріал
Розробка уроку та презентація дають можливість вчителю організувати повторитення та систематизацію матеріалу по темі "Дробово-раціональні рівняння" в ігровій формі, що надає учням можливості самовизначення, розвитку творчих здібностей, сприяє емоційному сприймання змісту навчання.
Перегляд файлу

 

 

Урок-гра «Математичні перегони»

 

Мета уроку: підвищити рівень сформованості навичок розв’язування  дробово-раціональних рівнянь. Розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати і аналізувати. Виховувати пізнавальний інтерес та любов до предмету.

 

Обладнання: мультимедійне обладнання, на кожній парті «Путівка».

 

                     Рівняння – це не просто рівність

  З однією змінною, чи кількома

  Рівняння – це думок активність, 

  Це інтелекту боротьба

  То ж будьте творчими, активно розвивайтесь,

  Долайте труднощі у своєму житті,

  Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,

  Вони послужать вам в житті.

 

Хід уроку

 

I. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається «математичні   перегони». Епіграфом нашого уроку я обрала слова відомого французького письменника Анатоля Франса: «Вчитись можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом».

    Ну а девіз нашого уроку, підкаже слово –«урок».

    Давайте розкладемо по літерам слово урок:

                                   у – успіх, удача

                                   р -  радість

                                   о -  обдарованість

                                   к -  кмітливість

    Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.

Але з початку ми з вами повторимо вивчений матеріал.

 

II. Актуалізація:

 

«Математичні перегони»  ми проведемо по країні дробово-раціональних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод. Переможе екіпаж, який набере більше балів. Кожний учень має путівку, він відмічає отриману кількість балів (див. додатки).             

 

I етап «Перевірка готовності екіпажів»

 

Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів. Слайди 4 - 6 )

Інтерактивна вправа  «Встановити відповідність». За правильну відповідь 1 бал. (Слайди 7 - 9)

1.Яке рівняння називають раціональним?

г) якщо вони мають одні й ті самі

 корені або кожне з рівнянь коренів немає.

2. Види раціональних рівнянь

в)Значення змінної, за яких

 мають зміст вирази в обох частинах рівняння

3. Які рівняння називаються

 рівносильними?

а) Знайти всі його корені або показати,

що їх немає

4. Область допустимих значень  рівняння

 це

б) Якщо чисельник дробу дорівнює нулю,

 а знаменник не дорівнює нулю

5. Що означає розв’язати рівняння?

д)  цілі і дробові

6.За якої умови   значення дробу дорівнює

 нулю:

е) ліва і права частина якого є раціональними виразами

 

 

II етап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається. Слайди 10 - 14).

 

1) Знайти ОДЗ рівняння:                                  2) Розв’язати рівняння:

          

Х=2,                                                                           х=1,2,

Х=0, х=2,                                                                   х=2,

Х=-2.                                                                         х=-1,2

 

3) Яке з наведених рівнянь є                   4) При яких значеннях дробово-раціональним:                              змінної х дроби рівні?

                                                                

                                                              

                                                                   ;     

 

 

 

III етап: «Перегони по пересічній місцевості». (Слайд 15)

 

 

 

 

 

 

 

IV етап:  «Зупинка – аварія»   (Слайд 16)

Необхідно знайти несправності вашого автомобіля та ліквідувати їх. Тобто знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.

 

 
Відповідь: х=-3, х=2

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

Відповідь:

           

Відповідь: коренів немає.

 

Vетап: «Привал»

а) історичні відомості про дробово-раціональні рівняння (готують учні)

б) фізкульт-хвилинка.

 

VI етап: «Фініш»   (Слайди 17 – 20)

 Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно скласти рівняння до задачі.

 

  • Автомобіліст проїжджає відстань між двома містами на 36 хв швидше, ніж мотоцикліст. Знайти швидкість кожного з них, якщо відомо, що швидкість автомобіліста на 15 км/год більша, ніж швидкість мотоцикліста, а відстань між містами 180 км.

 

     Підведення підсумків уроку: (Слайд 21)

Вправа: «Продовж речення»

  1. Сьогодні на уроці ми….
  2. Мені сподобалось….
  3. Я навчився (лася)…..

 

Домашнє завдання: § 7, № 216, 218, 219** (Слайд 22)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математичне ралі « Дробово-раціональні рівняння»Урок алгебри у 8 класіУчитель Забара Тетяна Петрівна

Номер слайду 2

Рівняння – це не просто рівність З однією змінною, чи кількома. Рівняння – це думок активність, Це інтелекту боротьба. То ж будьте творчими, активно розвивайтесь,Долайте труднощі у своєму житті,Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,Вони послужать вам в житті.

Номер слайду 3

Кожна парта - екіпаж: штурман і пілот

Номер слайду 4

Перевірка готовності екіпажів

Номер слайду 5

Перевірка готовності екіпажів

Номер слайду 6

Перевірка готовності екіпажів№217 Нехай швидкість човна х км/год,тоді швидкість за течією річки - (х+3)км/год,а швидкість проти течії - (х-3)км/год. Час руху човна за течією річки год, а проти течії год. Враховуючи, що на весь шлях витратив 2год, маємо таке рівняння:

Номер слайду 7

Встановити відповідність. TEXTTEXTTEXT1. Яке рівняння називають раціональним?2. Види раціональних рівнянь3. Які рівняння називаються рівносильними?4. Область допустимих значень (ОДЗ) рівняння це5. Що означає розв’язати рівняння?6. За якої умови значення дробу дорівнює нулю:а) Знайти всі його корені або показати, що їх немає - б) Якщо чисельник дробу дорівнює нулю, а знаменник не дорівнює нулю в)Значення змінної, за яких мають зміст вирази в обох частинах рівняння г) якщо вони мають одні й ті самі корені або кожне з рівнянь коренів немає.д) цілі і дробовіе) ліва і права частина якого є раціональними виразами

Номер слайду 8

В З А Є М О П Е Р Е В І Р К А123456е д г в а б

Номер слайду 9

О Ц І Н Ю В А Н Н Я3 бали2 бали1 бал6 правильних відповідей 5-4 правильних відповідей 3-1 правильних відповідей

Номер слайду 10

Складемо карту перегонів. Знайти ОДЗ рівняння х = 2 х = 0; х = -2 х = -2 Розв’язати рівняння: х = 1,2 х = 2 х = -1,2 Яке з наведених рівнянь є дробово-раціональним ? При яких значеннях змінної х дроби рівні?

Номер слайду 11

Складемо карту перегонів. Знайти ОДЗ рівняння х = 2 х = 0; х = -2 х = -2 Розв’язати рівняння: х = 1,2 х = 2 х = -1,2 Яке з наведених рівнянь є дробово-раціональним ? При яких значеннях змінної х дроби рівні?

Номер слайду 12

Складемо карту перегонів. Знайти ОДЗ рівняння х = 2 х = 0; х = -2 х = -2 Розв’язати рівняння: х = 1,2 х = 2 х = -1,2 Яке з наведених рівнянь є дробово-раціональним ? При яких значеннях змінної х дроби рівні?

Номер слайду 13

Складемо карту перегонів. Знайти ОДЗ рівняння х = 2 х = 0; х = -2 х = -2 Розв’язати рівняння: х = 1,2 х = 2 х = -1,2 Яке з наведених рівнянь є дробово-раціональним ? При яких значеннях змінної х дроби рівні?

Номер слайду 14

Карта перегонів. Знайти ОДЗ рівняння х = 2 х = 0; х = -2 х = -2 Розв’язати рівняння: х = 1,2 х = 2 х = -1,2 Яке з наведених рівнянь є дробово-раціональним ? При яких значеннях змінної х дроби рівні?Країна дробово-раціонаьнихрівнянь

Номер слайду 15

Перегони по місцевості )

Номер слайду 16

Раптова зупинка-аварія Знайди помилки: Відповідь: х=-3, х=2 Відповідь: Відповідь: коренів немає.

Номер слайду 17

Фініш. САМОСТІЙНАРОБОТА

Номер слайду 18

Склади рівняння до задачі Автомобіліст проїжджає відстань між двома містами на 36 хв швидше, ніж мотоцикліст. Знайти швидкість кожного з них, якщо відомо, що швидкість автомобіліста на 15 км/год більша, ніж швидкість мотоцикліста, а відстань між містами 180 км.

Номер слайду 19

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА Нехай швидкість мотоцикліста - х км/год, тоді швидкість автомобіліста - (х+15) км/год. Мотоцикліст проїхав відстань між містами за год, а автомобіліст – за год. Враховуючи, що автомобіліст проїхав відстань на 36 хв швидше, ніж мотоцикліст, маємо таке рівняння:

Номер слайду 20

О Ц І Н Ю В А Н Н Я4 бали2 бали1 бал. Повне пояснення +рівняння. Неповне пояснення +рівняння. Тільки рівняння

Номер слайду 21

Підведення підсумків уроку: Вправа: «Продовж речення»Сьогодні на уроці ми…. Мені сподобалось…. Я навчився (лася)…..

Номер слайду 22

Домашнє завдання П. 7 №216, 218, 219**

Номер слайду 23

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

zip
Додав(-ла)
Забара Тетяна
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
19 січня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку