19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Дробово-раціональні рівняння" у 8 класі.

Про матеріал
Цей урок дає змогу в ігровій формі узагальнити та систематизувати теоретичні та практичні знання з даної теми, підготувати учнівдо контрольної роботи.
Перегляд файлу

 

 

Урок-гра «Математичні перегони»

 

Мета уроку: підвищити рівень сформованості навичок розв’язування  дробово-раціональних рівнянь. Розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати і аналізувати. Виховувати пізнавальний інтерес та любов до предмету.

 

Обладнання: мультимедійне обладнання, на кожній парті «Путівка».

 

                     Рівняння – це не просто рівність

  З однією змінною, чи кількома

  Рівняння – це думок активність, 

  Це інтелекту боротьба

  То ж будьте творчими, активно розвивайтесь,

  Долайте труднощі у своєму житті,

  Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,

  Вони послужать вам в житті.

 

Хід уроку

 

I. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається «математичні   перегони». Епіграфом нашого уроку я обрала слова відомого французького письменника Анатоля Франса: «Вчитись можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом».

    Ну а девіз нашого уроку, підкаже слово –«урок».

    Давайте розкладемо по літерам слово урок:

                                   у – успіх, удача

                                   р -  радість

                                   о -  обдарованість

                                   к -  кмітливість

    Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.

Але з початку ми з вами повторимо вивчений матеріал.

 

II. Актуалізація:

 

«Математичні перегони»  ми проведемо по країні дробово-раціональних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод. Переможе екіпаж, який набере більше балів. Кожний учень має путівку, він відмічає отриману кількість балів (див. додатки).             

 

I етап «Перевірка готовності екіпажів»

 

Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів. Слайди 4 - 6 )

Інтерактивна вправа  «Встановити відповідність». За правильну відповідь 1 бал. (Слайди 7 - 9)

1.Яке рівняння називають раціональним?

г) якщо вони мають одні й ті самі

 корені або кожне з рівнянь коренів немає.

2. Види раціональних рівнянь

в)Значення змінної, за яких

 мають зміст вирази в обох частинах рівняння

3. Які рівняння називаються

 рівносильними?

а) Знайти всі його корені або показати,

що їх немає

4. Область допустимих значень  рівняння

 це

б) Якщо чисельник дробу дорівнює нулю,

 а знаменник не дорівнює нулю

5. Що означає розв’язати рівняння?

д)  цілі і дробові

6.За якої умови   значення дробу дорівнює

 нулю:

е) ліва і права частина якого є раціональними виразами

 

 

II етап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається. Слайди 10 - 14).

 

1) Знайти ОДЗ рівняння:                                  2) Розв’язати рівняння:

          

Х=2,                                                                           х=1,2,

Х=0, х=2,                                                                   х=2,

Х=-2.                                                                         х=-1,2

 

3) Яке з наведених рівнянь є                   4) При яких значеннях дробово-раціональним:                              змінної х дроби рівні?

                                                                

                                                              

                                                                   ;     

 

 

 

III етап: «Перегони по пересічній місцевості». (Слайд 15)

 

 

 

 

 

 

 

IV етап:  «Зупинка – аварія»   (Слайд 16)

Необхідно знайти несправності вашого автомобіля та ліквідувати їх. Тобто знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.

 

 
Відповідь: х=-3, х=2

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

Відповідь:

           

Відповідь: коренів немає.

 

Vетап: «Привал»

а) історичні відомості про дробово-раціональні рівняння (готують учні)

б) фізкульт-хвилинка.

 

VI етап: «Фініш»   (Слайди 17 – 20)

 Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно скласти рівняння до задачі.

 

  • Автомобіліст проїжджає відстань між двома містами на 36 хв швидше, ніж мотоцикліст. Знайти швидкість кожного з них, якщо відомо, що швидкість автомобіліста на 15 км/год більша, ніж швидкість мотоцикліста, а відстань між містами 180 км.

 

     Підведення підсумків уроку: (Слайд 21)

Вправа: «Продовж речення»

  1. Сьогодні на уроці ми….
  2. Мені сподобалось….
  3. Я навчився (лася)…..

 

Домашнє завдання: § 7, № 216, 218, 219** (Слайд 22)

docx
Додав(-ла)
Забара Тетяна
Додано
23 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку