Урок "Дробово-раціональні рівняння" у 8 класі.

Про матеріал
Цей урок дає змогу в ігровій формі узагальнити та систематизувати теоретичні та практичні знання з даної теми, підготувати учнівдо контрольної роботи.
Перегляд файлу

 

 

Урок-гра «Математичні перегони»

 

Мета уроку: підвищити рівень сформованості навичок розв’язування  дробово-раціональних рівнянь. Розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати і аналізувати. Виховувати пізнавальний інтерес та любов до предмету.

 

Обладнання: мультимедійне обладнання, на кожній парті «Путівка».

 

                     Рівняння – це не просто рівність

  З однією змінною, чи кількома

  Рівняння – це думок активність, 

  Це інтелекту боротьба

  То ж будьте творчими, активно розвивайтесь,

  Долайте труднощі у своєму житті,

  Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,

  Вони послужать вам в житті.

 

Хід уроку

 

I. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається «математичні   перегони». Епіграфом нашого уроку я обрала слова відомого французького письменника Анатоля Франса: «Вчитись можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом».

    Ну а девіз нашого уроку, підкаже слово –«урок».

    Давайте розкладемо по літерам слово урок:

                                   у – успіх, удача

                                   р -  радість

                                   о -  обдарованість

                                   к -  кмітливість

    Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.

Але з початку ми з вами повторимо вивчений матеріал.

 

II. Актуалізація:

 

«Математичні перегони»  ми проведемо по країні дробово-раціональних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод. Переможе екіпаж, який набере більше балів. Кожний учень має путівку, він відмічає отриману кількість балів (див. додатки).             

 

I етап «Перевірка готовності екіпажів»

 

Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів. Слайди 4 - 6 )

Інтерактивна вправа  «Встановити відповідність». За правильну відповідь 1 бал. (Слайди 7 - 9)

1.Яке рівняння називають раціональним?

г) якщо вони мають одні й ті самі

 корені або кожне з рівнянь коренів немає.

2. Види раціональних рівнянь

в)Значення змінної, за яких

 мають зміст вирази в обох частинах рівняння

3. Які рівняння називаються

 рівносильними?

а) Знайти всі його корені або показати,

що їх немає

4. Область допустимих значень  рівняння

 це

б) Якщо чисельник дробу дорівнює нулю,

 а знаменник не дорівнює нулю

5. Що означає розв’язати рівняння?

д)  цілі і дробові

6.За якої умови   значення дробу дорівнює

 нулю:

е) ліва і права частина якого є раціональними виразами

 

 

II етап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається. Слайди 10 - 14).

 

1) Знайти ОДЗ рівняння:                                  2) Розв’язати рівняння:

          

Х=2,                                                                           х=1,2,

Х=0, х=2,                                                                   х=2,

Х=-2.                                                                         х=-1,2

 

3) Яке з наведених рівнянь є                   4) При яких значеннях дробово-раціональним:                              змінної х дроби рівні?

                                                                

                                                              

                                                                   ;     

 

 

 

III етап: «Перегони по пересічній місцевості». (Слайд 15)

 

 

 

 

 

 

 

IV етап:  «Зупинка – аварія»   (Слайд 16)

Необхідно знайти несправності вашого автомобіля та ліквідувати їх. Тобто знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.

 

 
Відповідь: х=-3, х=2

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

Відповідь:

           

Відповідь: коренів немає.

 

Vетап: «Привал»

а) історичні відомості про дробово-раціональні рівняння (готують учні)

б) фізкульт-хвилинка.

 

VI етап: «Фініш»   (Слайди 17 – 20)

 Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно скласти рівняння до задачі.

 

  • Автомобіліст проїжджає відстань між двома містами на 36 хв швидше, ніж мотоцикліст. Знайти швидкість кожного з них, якщо відомо, що швидкість автомобіліста на 15 км/год більша, ніж швидкість мотоцикліста, а відстань між містами 180 км.

 

     Підведення підсумків уроку: (Слайд 21)

Вправа: «Продовж речення»

  1. Сьогодні на уроці ми….
  2. Мені сподобалось….
  3. Я навчився (лася)…..

 

Домашнє завдання: § 7, № 216, 218, 219** (Слайд 22)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фединяк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2019
Переглядів
1022
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку