Урок-гра «Математичні перегони»
Мета уроку: підвищити рівень сформованості навичок розв’язування дробово-раціональних рівнянь. Розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати і аналізувати. Виховувати пізнавальний інтерес та любов до предмету.
Обладнання: мультимедійне обладнання, на кожній парті «Путівка».
Рівняння – це не просто рівність
З однією змінною, чи кількома
Рівняння – це думок активність,
Це інтелекту боротьба
То ж будьте творчими, активно розвивайтесь,
Долайте труднощі у своєму житті,
Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь,
Вони послужать вам в житті.
I. Мотивація навчальної діяльності.
Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається «математичні перегони». Епіграфом нашого уроку я обрала слова відомого французького письменника Анатоля Франса: «Вчитись можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом».
Ну а девіз нашого уроку, підкаже слово –«урок».
Давайте розкладемо по літерам слово урок:
у – успіх, удача
р - радість
о - обдарованість
к - кмітливість
Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.
Але з початку ми з вами повторимо вивчений матеріал.
II. Актуалізація:
«Математичні перегони» ми проведемо по країні дробово-раціональних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод. Переможе екіпаж, який набере більше балів. Кожний учень має путівку, він відмічає отриману кількість балів (див. додатки).
I етап «Перевірка готовності екіпажів»
Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів. Слайди 4 - 6 )
Інтерактивна вправа «Встановити відповідність». За правильну відповідь 1 бал. (Слайди 7 - 9)
1.Яке рівняння називають раціональним? |
г) якщо вони мають одні й ті самі корені або кожне з рівнянь коренів немає. |
2. Види раціональних рівнянь |
в)Значення змінної, за яких мають зміст вирази в обох частинах рівняння |
3. Які рівняння називаються рівносильними? |
а) Знайти всі його корені або показати, що їх немає |
4. Область допустимих значень рівняння це |
б) Якщо чисельник дробу дорівнює нулю, а знаменник не дорівнює нулю |
5. Що означає розв’язати рівняння? |
д) цілі і дробові |
6.За якої умови значення дробу дорівнює нулю: |
е) ліва і права частина якого є раціональними виразами
|
II етап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається. Слайди 10 - 14).
1) Знайти ОДЗ рівняння: 2) Розв’язати рівняння:
Х=2, х=1,2,
Х=0, х=2, х=2,
Х=-2. х=-1,2
3) Яке з наведених рівнянь є 4) При яких значеннях дробово-раціональним: змінної х дроби рівні?
;
III етап: «Перегони по пересічній місцевості». (Слайд 15)
IV етап: «Зупинка – аварія» (Слайд 16)
Необхідно знайти несправності вашого автомобіля та ліквідувати їх. Тобто знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.
Відповідь: х=-3, х=2
Відповідь:
Відповідь: коренів немає.
Vетап: «Привал»
а) історичні відомості про дробово-раціональні рівняння (готують учні)
б) фізкульт-хвилинка.
VI етап: «Фініш» (Слайди 17 – 20)
Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно скласти рівняння до задачі.
Підведення підсумків уроку: (Слайд 21)
Вправа: «Продовж речення»
Домашнє завдання: § 7, № 216, 218, 219** (Слайд 22)