Урок "Друга світова війна"

Про матеріал
Світ,в якому ми живемо,стає дедалі динамічнішим.Сучасній людині потрібно уміти передбачати шляхи розвитку подій,вміти використовувати знання для вирішення різноманітних практичних ситуацій. Матеріали уроку стануть у нагоді педагогічним працівникам закладів середньої.професійної освіти
Перегляд файлу

ТЕМА: “ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА”

         Час: 45 хвилин

МЕТА:

I. Навчальна: Узагальнення по темі отриманих на попередніх уроках знань. Учні вносять корективи в набуті знання ,узагальнюють і систематизують,а також застосовують їх,вчаться аналізувати..

II. Розвиваюча: розвивати вміння та навички самостійної роботи над історичним матеріалом, його осмисленням, формулюванням по ньому заключень та висновків. На основі отриманих знань формується первинне розуміння взаємного зв`язку явищ політичного та соціально-економічного життя в окремих державах, в групах держав, в усьому світі.

III. Виховна: формувати у учнів негативне ставлення до війни, як до методу вирішення міжнародних спорів, показати необхідність вирішення конфліктів мирним шляхом, боротися за мир заради збереження людства.

ТИП УРОКУ:  урок узагальнення та систематизації знань.

МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: семінар

Міжпредметні зв`язки:

  1. Політологія . “Політичні конфлікти”.    
  2. Правознавство. “Світова політика, як система міжнародних відносин”.
  3. Зарубіжна література. А.Камю «Чума».

Навчально-методичне забезпечення:

I. Наочність:

1) ППЗ «Новітня історія 11 клас.»- Рівне:ПП «Контур плюс»,2009.

2) Карта “І світова війна 1914/1918 рр.”

3) Карта “ІІ світова війна 1939/1945 рр.”

4) Таблиця “Політичні конфлікти”

5) Таблиця “І та ІІ світові війни”. Порівняльна характеристика

6) Фрагмент відеофільму “Третій Рейх”

ІІ. Роздатковий матеріал:

Завдання для 1,2,3 груп /див..додатки 2,3,4/

ІІІ. Література:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

IV. Робота з поняттями:

  • Тоталітаризм
  • Ідеологія
  • Нацизм
  • Диктатура
  • Терор
  • Расизм
  • Антисемітизм

Хід уроку:

І. Організаційний етап

Привітання з учнями і гостями. Перевірка присутніх.

ІІ. Вступне слово викладача

      Епіграф:

У війні не буває переможців     – тільки переможені

(А. Чемберлен)

 ІІІ. Повідомлення теми, мети та плану уроку Пояснення роботи з додатковим матеріалом та схемами.

 

 

 

План

  1. Короткий аналіз І світової війни 1914/1918 рр.
  2. Короткий аналіз ІІ світової війни 1939/1945 рр.
  3. Порівняльна характеристика І та ІІ світових війн. Загальне та особисте.
  1. Розділення учнів на 3 підгрупи та постановка завдань

Попередня робота з учнями полягає у наступному:

А) Розподіл на малі групи.

Б) Вибір керівника та тайм-спікера у кожній групі.

В) Видача попереднього завдання (див.додаток 2,3,4)

Г) Керівник групи розподіляє загальне завдання між учнями.

Д) Завдання виконується вдома.

Е) Використовуються поняття, ідеї, перелік важливіших подій, таблиці, заповнені учнями,презентації  та додаткова література.

    V. Виступи учнів 

     Застосовуючи знання по вже вивченим темам з  історії,   учні повинні  використати схему політичного конфлікту на прикладі Першої та Другої світових війн. Виділити загальне та особливе.

VI.Заключне слово вчителя, підведення підсумків семінару.

VII. Домашнє завдання: 1) Опрацювати  стор.77 -89..Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013

2)Творче завдання:

 - Створіть інтелект-карту«Наслідки ІІ світової війни 1939/1945 рр»

- Уявіть себе кореспондентом певної європейської газети і поясніть міжнародну обстановку в Європі напередодні І або ІІ світової війни у вигляді  статті .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       ДОДАТОК 1

 

 

 Схема політичного конфлікту

  1. Причини політичного конфлікту.
  2. Учасники політичного конфлікту.
  3. Масштабність.
  4. Головні події.
  5. Механізм розв’язування політичного конфлікту.
  6. Підсумки політичного конфлікту.
  7. Визначити тип політичного конфлікту.

 

Політичний конфлікт = Конфліктна ситуація + інцидент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

ДОДАТОК 2

Завдання для першої групи:

Проаналізуйте події І світової війни згідно схеми:

  1. Причини І світової війни.
  2. Учасники І світової війни.
  3. Масштабність Ісвітової війни.
  4. Головні події І світової війни.
  5. Механізм вирішення.
  6. Підсумки І світової війни.
  7. Визначити тип політичного конфлікту.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

   Теми творчих робіт:

  1. План “Шліфена” .
  2. Політичний портрет А. Шліфена.
  3. Політичний портрет О. Брусилова
  4. Політичний портрет 

Бажаємо вам успіху!

 

 

 

 

 

 

 

       ДОДАТОК 3

 

Завдання для другої групи:

Проаналізуйте події ІІ світової війни згідно схеми:

  1. Причини ІІ світової війни.

2) Учасники ІІ світової війни.

3) Масштабність ІІ світової війни.

4) Головні події ІІ світової війни.

5) Механізм вирішення.

6) Підсумки ІІ світової війни.

  1. Визначити тип політичного конфлікту.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

Є) Загладін Н.В. Історія успіхів та невдач – М., 1990.

Ж) Шеленберг В. Секретна служба Гітлера – Київ, 1991.

  Теми творчих робіт:

  1. Політичний портрет У.Черчилля
  2. Політичний портрет Ф.Д.Рузвельта
  3. Політичний портрет І.В.Сталіна
  4. Політичний портрет Г.К.Жукова

Бажаємо вам успіхів!

 

       

 

ДОДАТОК 4

 

Завдання для третьої групи:

Вивчив матеріал І та ІІ світових війн, зробіть їх порівняльний аналіз; визначте загальне та особливе по плану:

  1. Тривалість війн.
  2. Кількість учасників.
  3. Площа бойових дій.
  4. Кількість мобілізованих в армію.
  5. Кількість загиблих та поранених.
  6. Матеріальні втрати (утому числі воєнні витрати).
  7. Характер бойових дій.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

Є) Загладін Н.В. Історія успіхів та невдач – М., 1990.

Ж) Шеленберг В. Секретна служба Гітлера – Київ, 1991.

  Бажаємо вам успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Семенова Ольга
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку