6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Урок "Завершення та підсумки ІІ світової війни"

Про матеріал
Матеріали уроку надають змогу охарактеризувати бойові дії на завершальному етапі Другої світової війни, показати вплив на перебіг бойових дій використання атомної зброї, з’ясувати причини поразки країн фашистського блоку; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.
Перегляд файлу

ТЕМА: “ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА”

         Час: 45 хвилин

МЕТА:

I. Навчальна: Узагальнення по темі отриманих на попередніх уроках знань. Учні вносять корективи в набуті знання ,узагальнюють і систематизують,а також застосовують їх,вчаться аналізувати..

II. Розвиваюча: розвивати вміння та навички самостійної роботи над історичним матеріалом, його осмисленням, формулюванням по ньому заключень та висновків. На основі отриманих знань формується первинне розуміння взаємного зв`язку явищ політичного та соціально-економічного життя в окремих державах, в групах держав, в усьому світі.

III. Виховна: формувати у учнів негативне ставлення до війни, як до методу вирішення міжнародних спорів, показати необхідність вирішення конфліктів мирним шляхом, боротися за мир заради збереження людства.

ТИП УРОКУ:  урок узагальнення та систематизації знань.

МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: семінар

Міжпредметні зв`язки:

  1. Політологія . “Політичні конфлікти”.    
  2. Правознавство. “Світова політика, як система міжнародних відносин”.
  3. Зарубіжна література. А.Камю «Чума».

Навчально-методичне забезпечення:

I. Наочність:

1) ППЗ «Новітня історія 11 клас.»- Рівне:ПП «Контур плюс»,2009.

2) Карта “І світова війна 1914/1918 рр.”

3) Карта “ІІ світова війна 1939/1945 рр.”

4) Таблиця “Політичні конфлікти”

5) Таблиця “І та ІІ світові війни”. Порівняльна характеристика

6) Фрагмент відеофільму “Третій Рейх”

ІІ. Роздатковий матеріал:

Завдання для 1,2,3 груп /див..додатки 2,3,4/

ІІІ. Література:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

IV. Робота з поняттями:

  • Тоталітаризм
  • Ідеологія
  • Нацизм
  • Диктатура
  • Терор
  • Расизм
  • Антисемітизм

Хід уроку:

І. Організаційний етап

Привітання з учнями і гостями. Перевірка присутніх.

ІІ. Вступне слово викладача

      Епіграф:

У війні не буває переможців     – тільки переможені

(А. Чемберлен)

 ІІІ. Повідомлення теми, мети та плану уроку Пояснення роботи з додатковим матеріалом та схемами.

 

 

 

План

  1. Короткий аналіз І світової війни 1914/1918 рр.
  2. Короткий аналіз ІІ світової війни 1939/1945 рр.
  3. Порівняльна характеристика І та ІІ світових війн. Загальне та особисте.
  1. Розділення учнів на 3 підгрупи та постановка завдань

Попередня робота з учнями полягає у наступному:

А) Розподіл на малі групи.

Б) Вибір керівника та тайм-спікера у кожній групі.

В) Видача попереднього завдання (див.додаток 2,3,4)

Г) Керівник групи розподіляє загальне завдання між учнями.

Д) Завдання виконується вдома.

Е) Використовуються поняття, ідеї, перелік важливіших подій, таблиці, заповнені учнями,презентації  та додаткова література.

    V. Виступи учнів 

     Застосовуючи знання по вже вивченим темам з  історії,   учні повинні  використати схему політичного конфлікту на прикладі Першої та Другої світових війн. Виділити загальне та особливе.

VI.Заключне слово вчителя, підведення підсумків семінару.

VII. Домашнє завдання: 1) Опрацювати  стор.77 -89..Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013

2)Творче завдання:

 - Створіть інтелект-карту«Наслідки ІІ світової війни 1939/1945 рр»

- Уявіть себе кореспондентом певної європейської газети і поясніть міжнародну обстановку в Європі напередодні І або ІІ світової війни у вигляді  статті .

 

 

 

 

 

 

                                       ДОДАТОК 1

 

 

 Схема політичного конфлікту

  1. Причини політичного конфлікту.
  2. Учасники політичного конфлікту.
  3. Масштабність.
  4. Головні події.
  5. Механізм розв’язування політичного конфлікту.
  6. Підсумки політичного конфлікту.
  7. Визначити тип політичного конфлікту.

 

Політичний конфлікт = Конфліктна ситуація + інцидент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

ДОДАТОК 2

Завдання для першої групи:

Проаналізуйте події І світової війни згідно схеми:

  1. Причини І світової війни.
  2. Учасники І світової війни.
  3. Масштабність Ісвітової війни.
  4. Головні події І світової війни.
  5. Механізм вирішення.
  6. Підсумки І світової війни.
  7. Визначити тип політичного конфлікту.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

   Теми творчих робіт:

  1. План “Шліфена” .
  2. Політичний портрет А. Шліфена.
  3. Політичний портрет О. Брусилова
  4. Політичний портрет 

Бажаємо вам успіху!

 

 

 

 

 

 

 

       ДОДАТОК 3

 

Завдання для другої групи:

Проаналізуйте події ІІ світової війни згідно схеми:

  1. Причини ІІ світової війни.

2) Учасники ІІ світової війни.

3) Масштабність ІІ світової війни.

4) Головні події ІІ світової війни.

5) Механізм вирішення.

6) Підсумки ІІ світової війни.

  1. Визначити тип політичного конфлікту.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

Є) Загладін Н.В. Історія успіхів та невдач – М., 1990.

Ж) Шеленберг В. Секретна служба Гітлера – Київ, 1991.

  Теми творчих робіт:

  1. Політичний портрет У.Черчилля
  2. Політичний портрет Ф.Д.Рузвельта
  3. Політичний портрет І.В.Сталіна
  4. Політичний портрет Г.К.Жукова

Бажаємо вам успіхів!

 

       

ДОДАТОК 4

 

Завдання для третьої групи:

Вивчив матеріал І та ІІ світових війн, зробіть їх порівняльний аналіз; визначте загальне та особливе по плану:

  1. Тривалість війн.
  2. Кількість учасників.
  3. Площа бойових дій.
  4. Кількість мобілізованих в армію.
  5. Кількість загиблих та поранених.
  6. Матеріальні втрати (утому числі воєнні витрати).
  7. Характер бойових дій.

Література для самостійної роботи:

А) Щупак І.Я.,Морозова. Всесвітня історія.10 клас.-Запоріжжя,2010.

Б)Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

В) Полянський П.Б. Всесвітня історія ( 1914-1939). 10 кл..- К.:Генеза 2010.

Г) Гісем О.В., Даниленко В.И.Всесвітня історія. Новітній період (1918 – 1939) – К.: Ніка-Пресс,1999 .

Д) Я.М. Бердичівський “Всесвітня історія” 10 клас – Запоріжжя, 2000 .

Е) Всесвітня історія 1918-1945 рр. За ред. Я.М. Бердичівського. – Запоріжжя: Просвіта, 1996.

Ж) Всесвітня історія. Дидактичний матеріал. 1918 – 1945 рр. – К.:Козаки, 1997.

Є) Загладін Н.В. Історія успіхів та невдач – М., 1990.

Ж) Шеленберг В. Секретна служба Гітлера – Київ, 1991.

  Бажаємо вам успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Завершення та підсумки ІІ світової війни.

Завдання уроку: охарактеризувати бойові дії на завершальному етапі Другої світової війни, показати вплив на перебіг бойових дій використання атомної зброї, з’ясувати причини поразки країн фашистського блоку; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.

Тип уроку: комбінований

КМЗ уроку: 1) ППЗ «Новітня історія 11 клас.»- Рівне:ПП «Контур плюс»,2009.

2)підручники: Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

Всесвітня історія: Навч. Посіб. Я.М. Бердичівський, Т.В. Ладиченко, І.Я. Щупак.- Запоріжжя: Прем’єр, 2000.

Гісем О. Всесвітня історія. 11 клас. – Кам’янець –Подільский: Абетка, 2004.

Ладиченко Т. Всесвітня історія. 11 клас. – К.: “А.С.К.”, 2003.

 Хрестоматія:Війна 1941-1945. Факти та документи./ Під ред. О.А. Ржешевського. – М.: ОЛМА-ПРЕСС, 2004.

3)стінна карта “Друга світова війна”, атлас, картосхеми в підручнику.

Основні поняття і терміни: перемир’я, капітуляція, атомна бомба, Кримська (Ялтинська) конференція, Потсдамська конференція, ООН.

Основні дати: 4-11 лютого 1945 р. – Кримська конференція лідерів країн СРСР, США, Великої Британії; 2 травня 1945 р. – капітуляція Берліна; 8 травня 1945 р. – підписання акта про беззастережну капітуляцію Німеччини; 17 липня – 2 серпня 1945 р. – Потсдамська конференція СРСР, США, Великої Британії; 6, 9 серпня 1945 р. – атомні бомбардування США японських міст Хіросіма і Нагасакі; 2 вересня 1945 р. – підписання акта про капітуляцію Японії. Завершення Другої світової війни; 24 жовтня 1945 р. – створення Організації Обєднаних Націй.

      

 

 

ХІД УРОКУ

І.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота з поняттями і термінами

Дайте визначення понять: Антигітлерівська коаліція, колабораціонізм, Голокост, “Велика трійка”, “Східний вал”, “Атлантичний вал”, “чудо-зброя”.

Історичний диктант

  1. Які країни були визволені радянськими військами в 1944 р.?
  2. Як називалась наступальна операція радянських військ, у результаті якої було розгромлено німецьку групу армій “Центр” і визволено Білорусію?
  3. Коли було відкрито Другий фронт?
  4. Як називалась операція з висадки союзницьких військ у Нормандії?
  5. Де відбувалась остання наступальна операція німецьких військ про союзників на Заході?
  6. Де відбулись антифашистські повстання в 1944 р.?
  7. Під час ведення бойових дій у 1944 р. Країни Антигітлерівської коаліції керувалися переважно воєнними чи політичними міркуваннями?
  8. Чи вдалося радянським військам у 1944 р. Остаточно звільнити територію СРСР?
  9. Де американські війська здобули перемогу у війні на Тихому океані в 1944 р.?
  10.  Яка операція була здійснена раніше: висадка союзних військ на півдні чи півночі Франції?
  11.  Коли було завершено розгром німецьких військ у Криму?
  12.  Хто очолював антифашистське повстання у Варшаві в серпні-жовтні 1944 р?

Заслуховування і обговорювання кращих повідомлень,презентацій з теми.

ІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ПЛАН

  1. Завершення бойових дій у Європі. Капітуляція Німеччини.
  2. Кримська (Ялтинська) і Потсдамська конференції та їх рішення.
  3. Розгром Японії. Атомне бомбардування міст Хіросіма та Нагасакі.
  4. Результати Другої світової війни.

Розповідь викладача. Робота учнів з документами.

Запитання і завдання на закріплення.

  1. Назвіть ключові події останнього етапу війни.
  2. З’ясуйте основні рішення Кримської і Потсдамської мирних конференцій.
  3. Що зумовило вступ СРСР у війну проти Японії?
  4. Які основні підсумки Другої світової війни?

ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

 Останні місяці війни стали кульмінацією співробітництва країн Антигітлерівської коаліції. Здавалось, що після такої жахливої війни з десятками мільйонів жертв, величезних руйнувань настане мир і запанує співробітництво між державами. Проте в цей період почали виявлятися малопомітні симптоми майбутнього протистояння двох наддержав – США і СРСР. Дії армій диктувалися вже не воєнними потребами, а політичними розрахунками на майбутнє.

IV.Оцінювання учнів.

V.Рефлексія.

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-Опрацюйте текст підручника (стор.69-77) Ладиченко Т.В.,Заболоцький Ю.І. Всесвітня історія.11 клас.-Київ,2013.

- напишіть свої враження від улюбленого твору, присвяченого подіям Другої світової війни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Семенова Ольга
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
16 січня 2019
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку