21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок "Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти"

Про матеріал

Мета. Уточнити й закріпити уявлення учнів про дружбу й товаришування; формувати в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення конфліктних ситуацій; вчити працювати в групах, в парах, знаходити спільні рішення; виховувати почуття поваги до товаришів, готовність бути з ними ввічливими, доброзичливими, уважними, не ображати і не кривдити.

За роботою на уроці спостерігала Добра Фея. Під час уроку було використано музикотерапію, ігротерапію.Були проведені розгадування кросворду, робота в групах, гра "Дешифрувальник", робота над прислів'ями. підсумком уроку стала інтерактивна вправа "Незакінчене речення". Наприкінці уроку Добра Фея бажає дітям всього найкращого та дружніх стосунків.

У котспекті уроку також вказано слайди презентації.

Перегляд файлу

Відділ освіти Бердянського РМК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок

у 2 класі на тему:

«Дружба»

 

 

 

 

 

                                                      Підготувала:

                                                       Рунчева В. Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012 – 2013 н. р.

 

 

Тема. Дружба.

 

Мета. Уточнити й закріпити уявлення учнів про дружбу й товаришування; формувати в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення конфліктних ситуацій; вчити працювати в групах, в парах, знаходити спільні рішення; виховувати почуття поваги до товаришів, готовність бути з ними ввічливими, доброзичливими, уважними, не ображати і не кривдити.

 

Обладнання. Мультимедійна дошка, комп’ютер, магнітні дошки, ілюстрації до українських народних казок «Лисичка та Журавель», «Рукавичка», текст казки «Лисичка та журавель», індивідуальний роздавальний матеріал.

 

Література. «Початкова школа» №4  2010, Н.О.Уколова «Практика виховання у початковій школі» Х.: Вид гр. «Основа», 2004р., А. В. Лихва «Система виховання у початковій школі». Х.: Вид. гр.. «Основа». 2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація дітей до уроку.

Перша мотивація.

Після теплого літечка ви веселі і щасливі знов переступили поріг рідної школи. Багато цікавого чекає вас попереду. Але для того, щоб все у нас виходило добре, нам потрібно пам’ятати постійно про дуже важливу річ.

Про що йде мова ми дізнаємося. Якщо розгадаємо кросворд.

Слайд№1

Завжди роби людям … .

Слайд № 2

Слайд № 3

Тим, що маєш …  .

Слайд № 4

 

Слайд №5

При неохідності подай товаришеві …   .

Слайд № 6

Слайд №7

- Для близьких своїх сил не …  .

Слайд № 8

Слайд № 9

Вдячний добрим людям …   .

Слайд № 10

 

Слайд №11

- Захищай завжди … .

Слайд № 12

- Прочитайте виділене слово.

ІІ. Оголошення теми уроку.

-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про саме про дружбу, бо без дружби і навчання в школі буде не в радість. А для того, щоб веселіше працювалось, давайте пригадаємо та виконаємо пісню про дружбу, яку ми вивчали у першому класі.

(Діти виконують пісню «Справжній друг». Музика Б. Савелєва, слова

М. Пляцковського.)

Дружба віддана не зламається,

Не розклеїться від дощів і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить –

Отакий він незрадливий,

 справжній друг! (Двічі)

 

Ми посваримось – і помиримось,

«Нерозлийвода» - скажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу

Друг мені поможе, -

Отакий він незрадливий,

Справжній друг! (Двічі)

 

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Будь – комусь в пригоді

В будь – якій негоді –

Отакий він незрадливий,

 Справжній друг! (Двічі)

 

Слайд № 13

( Діти під музику виконують «Пісню про дружбу».

Слайд № 14

ІІІ. Основна частина

1. Друга мотивація.

- Про дружбу складено багато влучних висловів. Один з них ми зараз спробуємо скласти .

Слайд № 15

Робота в парах.

Слайд № 16

Гра «Дешифрувальник»

?

І пара: жидрути №1;

ІІ пара: васпра №2;

ІІІ пара: легнека №3;

IV пара: тижидру №4;

V пара: батре №5;

VI пара: тивмі №7.

Діти під музику виконують завдання. ( 2  хв. )

(Дружити справа нелегка,

 але дружити треба вміти.)

2. Розповідь вчителя.

- Отже ми поговоримо про те, якими мають бути стосунки в колективі. Усі ми такі різні, не схожі між собою, але разом ми – клас! А це – колектив. А щоб цей колектив був дружний, треба, щоб кожен хлопчик і кожна дівчинка хотіли цього. Тож будемо вчитися дружити. Щоб весело жилося в школі, треба, щоб в класі був лад.

- Що ж таке лад?

(Це коли всі дружно роблять якусь справу, усі підтримують одне одного.)

- Як досягти ладу в колективі?

- Що означає дружити?

-  Як вирозумієте це поняття?

3. Слухання  вірша Оксани Сенатович.

«Що це значить не дружити?»

 

Що це значить не дружити,

Жити так, одинаком?

Не дружити – це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

На перерві у кутку

розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись наче в книжку,

 набік з видом кам’яним.

А насправді тишком – нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити -

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

 і дивитись у вікно.

- Що означає не дружити ?

ІV Міркування про друга. Третя мотивація.

  • Яким має бути справжній друг?

Слайд № 17

 4. Робота в групах

 

- Спробуйте скласти правила дружби.

а) Складання правил дружби учнями.

б)  Презентація результатів роботи в групах.

4. Зачитування правил дружби зі слайду:

Слайд № 18

  • Дружба – це правда і чесність кожного.
  • Поважай тих, з ким дружиш.
  • Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
  • Ніколи нікого не обманюй.
  • Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
  • Будь терплячим.
  • Ти не кращий за всіх, але й не гірший за всіх!
  • Якщо вмієш добре щось робити, навчи інших.
  • Успіху можна досягти лише разом, у колективі.

Слайд №19

Поміркуй!

            ?

5. Робота над віршем Г. Бойка «У лісі».

а) Читання вірша Г.Бойка «У лісі» вчителем.

Лиш сонечко літнє

Забарвило схід,

Загін піонерський

Пішов у похід.

Сьогодні повинні

Юннати

Колекцію листя зібрати.

До лісу, до лісу

Їм стелиться путь.

В загоні два друга Івасі,-

Обидва у пятому класі.

І в лісі удвох ті Івасі були.

Далеко – далеко

Вже хлопці зайшли.

Та раптом хрустіння почули -

Щось ніби – то сіре майнуло.

Івась, як побачив

Із криком «Вовки!»-

Він друга залишив,

 а сам навтіки.

Побіг і спіткнувся

 І впав у ярок,

І лоба набив

Об дубовий пеньок.

Лежить наш Івась

І зітхає,

 Аж чує: товариш гукає.

За хвилю товариша ніжна рука

Уже доторкнудась

До лоба дружка.

Він рану Івасю бинтом повязав

І щиро отак

Боягуза спитав:

- Ти, певно, прийняв

З переляку

За сірого вовка собаку ?

Як вовка боїшся, то дома сиди.

Як вовка боїшся, то в ліс не ходи.

Хто друга в біді залишає,

 той сам у біду потрапляє.

б) Бесіда за прослуханим віршем.

- Що зробив Івась?

- Кого з героїв твору можна назвати другом ?

- Як завершується вірш?

Слайд № 20

Запамятай!

Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.

- Ніколи не залишайте друзів у біді.

6. Бесіда за ілюстраціями до українських народних казок.

Слайд № 21

 

 

- До якої казки ця ілюстрація?

-Що можна сказати про дружбу Лисички та Журавля?

 

Слайд № 22

- Що ви можете сказати про поведінку цих казкових героїв?

- Як повинні ставитися друзі одне до одного?

- А як би ви вчинили, будучи на місці цих казкових героїв ?

7. Скарбничка народної мудрості.

- Так, звичайно, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди шанував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу. Але тепер ви будете працювати самостійно.

Слайд № 23

Увага! Попрацюй самостійно.

Утвори прислівя

                                Прислівя

Сварка до добра                              не будеш.

Бійкою правий                                 не доводить.

Дружба міцніша                               а той, хто правду каже.

Не той друг, хто медом маже,         від кам’яних стін.

Людина без друзів,                          що дерево без коріння.

( В разі необхідності вчитель дозволяє продовжити цю ж роботу в парах)

- Порівняй, коли працювати було легше: самостіно, в парах, у групах ?

8.  Обговорення конфліктних ситуацій.

Хіба це клас ?

Ситуація 1

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і зникли вмить.

Розбив Віталік носа Вові.

І той заплаканий стоїть.

Забруднили зошит Галі,

Брутальне слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображена мовчить.

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата бються

І лайки чути повсякчас,

Де над бідою всі сміються… .

Скажіть мені, хіба це клас ?

(Діти висловлюють свої міркування з приводу описанного у вірші).

Ситуація 2

-Послухайте ще один вірш і скажіть, чому ж славко залишився один?

Утрьох

Славкові,

Що з квартири сорок,

Велосипед купили вчора.

Він зразу

В двір його потяг,

Прудкого та дзвінкого,

Все хизувався ним,

Та нас

Не підпускав до нього.

Просив Юрко:

- Ну дай хоч раз

Проїду метрів двісті! –

А він Юркові:

-Ач який!

Свого купи та їзди.

І я просив.

Та він:

-Моє!-

І нам кататись не дає…

Ну й що? Нехай!

А ми зате

Утрьох в кіно ходили, утрьох

У нашому дворі

Співали

Скільки сили, а потім

Грали у квача, аж поки

Вечір не почавсь.

А що Славко?

Він сам – один

Сидів з велосипедом

І вже кататись не хотів.

Отак йому і треба!

Хай трошечки

Позаздрить –

Хай виправиться

завтра!

                        А. Костецький

ІV Підсумок уроку

1/Вправа «Незакінчене речення».

І_______   _   ______  __  ________  ___ …    .

  • Сьогодні на уроці ми говорили про … .

Слайд № 35

2. Інтерактивна вправа « розмова по телефону».

  • Як діти повинні поводитись в колективі, з друзями?

Слайд № 36

Запамятай!

З хорошим товаришем легше в біді, веселіше в радощах.

Будь завжди ввічливим з товаришем, завжди ділись з ним всім необхідним, виручай, коли це потрібно.

Слайд № 37

Успіхів, друзі мої!

Щасти завжди й у всьому!

Справжніх і вірних вам друзів!

1

 

doc
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку