Урок" Два світи героїв у драмі - феєрії Лесі Українки „Лісова пісня"..."

Про матеріал
У матеріалі уроку української літератури розкривається духовний і матеріальний світи, що втілені у творі Лесі Українки "Лісова пісня",учні розвивають під керівництвом учителя навики характеристики персонажів.
Перегляд файлу

Тема. Два світи героїв у драмі - феєрії Лесі Українки „Лісова пісня"...

 

Мета: розкривати ідейний зміст твору, поглиблювати вивчене про образи  персонажів; розкрити роль їхнього життя та їхніх вчинків; розвивати навики аналізу характеристики персонажів,   збагачувати усне мовлення, виховувати естетичні почуття та повагу один до одного, любов і бережливе ставлення до природи.

 

Епіграф „Природа та її життя прекрасні, але людина стала окремо, пішла своїм шляхом, утворила свої закони і свій світ - нудний убогий безкрилий..."

 

Микола Зеров

 

Хід уроку

 

1) Грає фонограма із опери „Лісова пісня" (сопілка)

 

* Діти, я думаю ви здогадались чому саме цей музичний інструмент зібрав нас на урок... Але щоб ви остаточно переконались я дам вам ще одну підказку.

 

2) Напам'ять опис лісу із прологу читає учениця.

 

Вчитель. Ось ми і перенеслись у Лесин ліс з його героями з їхнім життям... „Лісова пісня" - казка про же, про той чарівний і казковий світ, про ший розповідав дядько Лев. Але водночас це і висока трагедія філософського звучання, що утверджує великі і вічні істини та дає відповідь на багато питань допитливим.

 

- Які питання розкривала Леся Українка на вашу думку? І чи зможемо ми знайти на них відповідь, в ході аналізу двох світів, навічно поєднаних не лише у цьому творі? (У чому сенс людського життя, якою мусить бути справжня любов, як треба за неї боротись?)

 

3) Отож, не гаймо часу. До роботи. Записуємо дату, класна робота, тема.

 

- Епіграф та його тлумачення

 

4) Але перш ніж ми перейдемо до наступного етапу нас чекає їда одна зустріч. (Сценка: Мавка, Лісовик, Лукаш)

 

5) Ось і відбулась наша зустріч із лісовими героями, які ліс вважають своїм домом, своїм життям. На фоні чарівного пейзажу діють представники двох світів, тож давайте назвемо, що це за світи і запишемо їх представників.

Щоб заповнити таблицю слід виконати завдання:

 1.Записати назву світу іменником

 

2. Запишіть представників

 

3. Запишіть епітети, що характеризували б влучно кожен з них

 

(Залишіть місце, можливо під час нашої роботи протягом уроку ви доповните її новими епітетами)

 

 

C:\Users\User\Desktop\Документ_0037.jpg

6) Зрозуміти суть, значення і роль кожного з героїв ми зможемо, довідавшись більш детально тлумачення міфічних істот з наукової літератури та легенд і вірувань народних. У цьому нам допоможуть етнографи.

 

 М. Рильський зауважив: «Я не наважусь назвати іншого письменника, який би з такою відповідальністю ставився до своєї праці як Леся Українка". Тому і імена наші персонажі мають продумані і влучно підібрані і зрозуміти це нам допоможуть витлумачивши нам інформацію про героїв, з якими ми зустрілись в лісі на початку уроку.

 

7) Характеристика образу Мавки

 

(розповідь про кохання Лесі Українки та Сергія Мержинського)

 

8) Які мрії втілила Леся Українка в образі Мавки?

 

(Мавка уособлює мрію поетеси про людину майбутнього, цілісну, пристрасну, з глибокими, щирими почуттями, здатна на самопожертву, юса живе гармонійним життям з природою, у злагодженості з собою; це символ усього чистого в людині, що прагне волі повсякчас)

 

9 Лукаш (людина) + кохає Мавку (уособлення природи)

C:\Users\User\Desktop\Документ_0038.jpg

Отже, Лукаш і Мавка - це образи, які створюють єдину композицію, це думка Лесі Українки про сильні і слабкі сторони. Але закохані люди становлять єдине ціле і доповнюють одне одного.

 

10) Характеристика дядька Лева

 

11) Характеристика Матері і Килини (обидві осуджували гру на сопілці)

 

Мати думала лише про багатство, а Килина - хитра, жорстока, лінива... Вони убогі духовно.

 

Чи могли б бути щасливі Килина і Лукаш? Чому?

Висновки

 

- То в яких взаємостосунках у драмі світ людини і природи? (Вони прагнуть поєднання і гармонії). Перша Леся Українка виступила, благаю*ш „Не руш природи, бо будеш покараний"

 

- То що вбиває в людині гармонію?

 

- У чому цінність людського життя?

 

- Яким повинно бути справжнє кохання?

 

Домашнє завдання:

 

1. Вивчити монолог Мавки.

 

2.  Написати  твір – міркування на тему « Чому цей твір І. Денисюк назвав „Пісня пісень" української драматургії».

 

Мавка

Лукаш

Волелюбна , здатна на самопожертву, добра, щира , вразлива

Ніжна натура, обдарований, двоїстий, зрадливий, невпевнений

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Документ_0039.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
30 січня 2020
Переглядів
2341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку