Урок " Дядько Мороз. За В. Мельником."

Про матеріал
Урок з літературного читання для дітей з особливими освітніми потребами "Дядько Мороз. За В. Мельником."
Перегляд файлу

Тема: Дядько Мороз. За В. Мельником.

Мета: ознайомити учнів з оповіданням «Дядько Мороз» за В. Мельником; розвивати навички читання, уміння орієнтуватися в тексті, збагачувати словник учнів; корекція мислення, памяті; виховувати любов до природи.

Обладнання: малюнки, склади, картки з текстом, таблиці складів, портрет В.Мельника.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Очікування результатів: навчити виразно читати казку, орієнтуватися в тексті, давати повні відповіді на запитання.

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент, нервово-психологічна підготовка до уроку.

1. Загадки.

Махнула птиця крилом

І покрила весь світ

Білим килимом.

(Зима)

Він малює на вікні

Гарні квіти крижані,

На дитячих щічках – маки,

З ним узимку дружить всякий.

(Мороз)

2. Перевірка домашньої роботи. (Зима. Нарис. С.80-81)

- Що стало з річками і ставками взимку?

- Які пташки відлетіли, а які залишилися зимувати?

- Як почав падати сніг? Прочитати.

- Як прибирають сніг на вулицях?

3. Мовна розминка.

а) Чистомовка.

Ма-ма-ма – настала вже зима.

Ме-ме-ме – снігу намете.

Ем-ем-ем – саночки візьмем.

Дем-дем-дем – на гірку підем.

б) Розчитування за таблицею «Сніжинки».

                        а о у і и е                    

стр                                                  ньк

зм                                                    зб

сн                                                    жк

чк                                                    тр

х                                                      д

-Метелиця підняла сніжинки вгору (читання відкритих складів: ха-хо…, чка-чко…).

-Вітер стихає, сніжинки опускаються вниз (читання закритих складів: аньк-оньк…, азб-озб…).

 ІІ. Основна частина.

1. Оголошення теми та мети уроку.

2. Фізхвилинка.

Скільки раз ногою тупнемо, (4 + 1)

Стільки раз руками плеснемо. (2 + 2)

Ми присядемо стільки раз, (8 - 2)

Ми нахилимося зараз, (4 - 2)

Ми підстрибнемо рівно стільки! (6 - 1)

3. Читання оповідання вчителем, словникова робота.

Рясно-дуже густо.

4. Осмислення прочитаного.

- Де живе дядько Мороз?

- Коли він спускається на землю?

- Яку роботу виконував Мороз?

5. Читання оповідання учнями «ланцюжком».

6. Фізхвилинка.

Всі піднесли руки — раз!

 На носках стоїть весь клас. Два — присіли руки вниз,

 На сусіда подивись.

 Раз! — і вгору.

 Два! — і вниз.

 На сусіда подивись.

 Будем дружно присідати, Щоб ногам роботу дати.

 Раз! Два!

 Хай мужніє наше тіло.

7. Повторне мовчазне читання.

8. Аналіз прочитаного оповідання.

- Знайди і прочитай рядки про те, де живе дядько Мороз?

- Коли він спускається на землю?

- Що робить дядько Мороз для того, щоб і взимку земля була прекрасною? Використовуйте слова з оповідання.

- Яке значення має праця дядька Мороза для Землі?

- Як він сам говорить про це? Почитайте.

9. Робота над «запорошеним» прислівям.

Де сн*г б*де – хл*б пр*буде,

де вод* роз*ллється – с*на набер*ться.

10. Розвиток мовлення за малюнками.

11. Індивідуальна робота з Бройтманом Т., Мураєнко А., Фещенко Т., Залесним І., Вороніною А..

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що ми сьогодні робили на уроці?

- Що нового дізналися на уроці?

ІV. Домашнє завдання.

І група - читати та відповідати на питання с.81-82.

ІІ група - читати таблицю складів.

V. Нервово-психологічна підготовка до перерви.

Гра «Відгадай слова».

 

 

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку