Урок "Джек Лондон "Жага до життя"

Про матеріал
Підсумковий урок до вивчення оповідання Джека Лондона "Жага до життя". Сильний людський характер в екстремальних умовах. Анонімність головного героя оповідання та її зв'язок з ідеєю твору.
Перегляд файлу

6 клас

 

Тема: Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Сильний людський характер

 в екстремальних умовах. Анонімність головного героя оповідання та її           зв'язок з ідеєю твору.

 

Мета:  ознайомити учнів з творчістю американського письменника  Джека Лондона; навчити учнів аналізувати невеликий за обсягом художній твір; визначати ключові епізоди оповідання, характеризувати головного героя; розвивати в учнів спостережливість, навички уважного читання, уміння чітко висловлювати власну думку; виховувати  в дітей любов до життя, повагу до людини, мужність, силу духу.

 

Обладнання: портрет Джека Лондона; презентація «Життєвий і творчий шлях Дж. Лондона »; текст оповідання  «Любов до життя».

 

Тип уроку: комбінований

 

Епіграф:                                                         1. Джек Лондон – співець сильних та

 благородних почуттів,

яскравих вражень .

   В.Биков 

 

2. Я зробив людину предметом

свого поклоніння.

Джек Лондон   

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Мотивація начальної діяльності (4 хв.)

 

Вчитель : Ми продовжуємо працювати з розділом «Людина в життєвих випробуваннях». У вже вивчених творах з цього розділу ми побачили людину в екстримальних ситуаціях. Тож пригадайте їх.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Учень 1.  Робінзон Крузо з роману Даніеля Дефо, пройшовши випробування самостійно на безлюдному острові , зумів завдяки працелюбності і наполегливості залишатись  людиною

 

Кого іще з героїв цього розділу ви знаєте?

Учень 2:   Дік Сенд – п’ятнадцятирічний капітан з роману  Жуля Верна, ставши за волею обставин керувати «Пілігримом», взяв на себе відповідальність за життя інших людей і з честю впорався із цією ситуацією.

 

  • Чого ви навчились від цих героїв, яка їхня мета?

 

Учень 3  Герої цих творів показують яскравий приклад того, що людина завжди має залишатись людиною, інакше в такому разі вона може перетворити усі труднощі і незгоди, що випали на її долю.

 

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Оголошення теми і мети уроку (1 хв.)

Вчитель:  Сьогодні  на вас чекає зустріч з людиною, чиє життя можна назвати суцільним випробуванням, адже він мав усе: надзвичайні подорожі та пригоди, злидні й успіх, щастя і  горе, любов та ненависть. Йтиметься про мужню й сміливу людину – американського письменника Джека Лондона.

     Писав він про Північ, сувору, величну, в умовах якої виявляється справжня людська сутність.

 Ваш однокласник отримав випереджувальне завдання підготувати матеріал про  життєвий і творчий шлях Джека Лондона.

 

  1. Демонстрація презентації «Життєвий і творчий шлях Дж. Лондона». (8 хв.)
  2. Заповнення візитівки автора, попередньо отриманої учнями

 

  1. Вчитель  Ознайомившись з життєвим і творчим шляхом, зверніть увагу на портрет Дж. Лондона. (3 хв.)

- Що вас приваблює в цьому образі (портреті)?    (тут ображено вольове, мужнє, красиве, відкрите обличчя).

 

Вчитель (2 хв.)

  1. Саранчук Іринка знайшла чудові спогади дружини Джека Лондона – Чармін  Лондон про портрет її чоловіка: - це широко розплющені великі сірі очі, прямий погляд, скромна, спокійна манера триматись і головне – великі красиві губи, з ніжною усмішкою. І на всьому цьому якийсь відбиток  чистоти й порядності.

 

  1. Робота з епіграфом №1

1. Які слова білоруського письменника перегукуються зі словами дружини Джека Лондона?    (Обоє виділяють порядність і благородство писменника).

7. Робота над оповіданням     (6 хв.)

      Вчитель : Яку місцевість описує Джек Лондон? (Північ)

     Тоді давайте зараз послухаємо групу географів та істориків, що   отримали випереджувальне завдання підготувати нам відомості про історію відкриття, клімат та природні умови цієї місцевості.

Учень 1  Аляска  - півострів на північному заході Америки, протяжністю близько 700 км., завширшки від 10 до 70 км. Поверхня гориста – тут проходить Алеутський хребет з діючими та погаслими вулканами. Клімат холодний, континентальний.

 

Учень 2  Відкритий півострів російською експедицією Берингова та Чиркова у 1747 році. У 1748 році тут було засновано поселення на острові Кадьяк . 1799 засновано російсько-американську кампанію по заселенню Аляски.

    Уже у 1867 році царський уряд продав Аляску США за 7.2 мільйони доларів.

     З 1959 року Аляска – один із штатів США з населенням близько 400 тисяч чоловік.

     Корінне населення – різні племена індіанців.

 

Учень 3  Клондайк – ріка у Північній Америці. Бере свій початок у горах Маккензі. У басейні річки Клондайк в кінці ХІХ століття  були відкриті родовища золота. Почалась «золота лихоманка» і тисячі золотошукачів помчались за щастям. Багато із них загинули від морозу, цинги, через брак досвіду виживання в суворих північних краях.

 

  1. Складання асоціативного ряду, для кращого розуміння тексту.

 

(Аляска, Клондайк, «Золота лихоманка», мороз, хижаки, брак досвіду виживання у суворих умовах)

 

  1. Короткий переказ твору (5 хв.)
  2. Бесіда (4 хв.)
  •  Назвіть головних героїв (Білл та його товариш)
  • Як ви вважаєте, чому головний герой немає імені?  (Автор прагне до узагальнень. Його цікавить просто людина в критичній ситуації, головне, щоб вона залишалась людиною. )
  • Чи має це перегук з епіграфом №2 до уроку?
  • Як ви оцінюєте вчинок Білла? (Як аморальний, адже він покинув друга у безкраїй пустелі, на поталу хижакам)
  • Що допомогло герою вижити? (Те, що він любив життя, боровся за нього щосили)
  • Чи можна сказати, що із самого початку героя супроводжує одне прагнення – вижити? Але щоб вижити йому потрібно перемагати. Це видно з нашої схеми:

 

 

  1. Робота в парах  (10 хв.)

 

БЛОК 1. 

  1. Чому після того, як Білл залишив героя той відчув страх? (Він розумів, що самостійно подолати Північ дуже важко, або ж взагалі не можливо).

   2.  Чому герой так швидко зібравши свої сили кидається у холодну воду за рушницею? (Рушниця – це надія на порятунок).

  3.  Чому герой так пильно ішов слідами свого колишнього компаньйона і грів себе думками про прихід до озера? (Аби не втратити надію).

       Звідси випливає

1 ПРАВИЛО виживання:   НЕ ВТРАТИТИ НАДІЮ

 

 

 

БЛОК 2

  1. Як герой бореться з голодом? (Їсть болотні ягоди, гризе кістки молодого оленя )
  2. Чому він примушує себе їсти? (Для того, щоб вижити повинна бути сила, а відповідно для цього потрібно їсти), що і є ПРАВИЛОМ 2

БЛОК 3

  1. Як герой бореться з холодом? Яке значення для мандрівника має вогонь? (Це можливість зігрітись, висушити взуття, випити води, багаття – це порятунок від звірів).

 ПРАВИЛО 3: БЕРЕГТИ ВОГОНЬ

 

БЛОК 4

  1. Що допомогло знесиленій, напівживій людині перемогти грізного звіра – ведмедя? (Він дивиться просто в очі ведмедеві і не втікав, тоді хижак сам злякався цієї загадкової істоти, що не боялася його).

Чому звірі обминали його (вовки)? (вони бачили перед собою слабку людину, але відчували в ній велику силу)

ПРАВИЛО 4: Не показувати страх перед хижаками. Не втікати. Людина сильніша за звіра

 

      БЛОК 5

 1.Як ви думаєте, герою було просто відмовитись від золота, що він із такою впертістю ніс? Чи відразу він це зробив? (Торбина з золотом – цінна річ для героя, вона здобута важкою працею, тут була його мрія розбагатіти, змінити своє життя. Відмовитись від золота могла лише морально сильна людина)

2. Золото важило 15 фунтів – це приблизно 7 кілограмів. Чому герой викинув золото, а залишив решту речей? Що для нього рушниця, відерце, ковдра?

(У цих умовах, ці речі більш важливі ніж золото. Вони можуть допомогти вберегти життя)

ПРАВИЛО 5 : Найбільша цінність людини – її життя! Відмовитись від усього, що заважає боротись за життя

 

  1.          Вчитель: підсумовуючи усі правила можна підвести риску, що буде означати одне з головних правил, обов’язків людини

                  ПРАВИЛО 6 : Берегти людську сутність!!!!

Яку нажаль втратив Білл. Він обрав золото і зраду, через що і  прийшов до поразки.

 

ІІІ. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)

 

           Завдання для найактивніших

  1. Складання формули «перемоги героя» та «поразка Білла»

ПЕРЕМОГА ГЕРОЯ = людська сутність + любов до життя + сила духу

ПОРАЗКА БІЛЛА = хижацька сутність + жадоба до золота + слабкість духу

  1.               Вчитель:  І справді Джек Лондон зобразив людину, яку варто вважати героєм і яка може голосно сказати, що вона ЛЮДИНА.

Отже, ідеєю твору є те, що людина кидає виклик смерті і перемагає її

 

V. Оголошення домашнього завдання (1 хв.)

  1. За текстом заповнити композиційні елементи:
  • експозиція
  • зав’язка
  • розвиток дії
  • кульмінація
  • розв’язка
  1. Дібрати цитати з тексту, що характеризують героїв оповідання

 

3. Вчитель: Діти, пригадайте, що було ціллю нашого героя, коли його полонила «золота лихоманка»? Так, звичайно – це золото, гроші. Але чи здійснилась його мрія? Ні. Чому? Що для нього стало важливішим?

Та все ж давайте виконаємо його мрію. Ви заслужили на цей скарб і на винагороду  (роздача золотих монет і памяток про урок).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кремінська Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мокрушина Поліна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
14289
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку