20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Екологічний бумеранг"

Про матеріал

Урок-ділова гра присвячений Дню Землі (24 квітня). Метою уроку є активізузація знань про необхідність дбайливого ставлення до природи, про взаємозв'язки між діяльністю людини і життям природи, виховання почуття відповідальності за те, що відбувається в природі.

Перегляд файлу

Тема: Відповідальність перед природою. «Екологічний бумеранг»

Мета: активізувати знання про необхідність дбайливого ставлення до природи, про взаємозв’язки між діяльністю людини і життям природи, виховувати почуття відповідальності за те, що відбувається в природі;виховувати екологічну культуру;  любов до природи.

Тип уроку: ділова гра

План уроку:

І. Організація класу.         1 хв.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

2.1. Вступне слово вчителя.       2 хв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Сценка          1 хв.

3.2. Виступ дітей                           3 хв.

3.3. Перегляд відеоролику «ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ» (2,45хв) 3 хв.

3.4. Продовження виступу дітей      7 хв.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА        2 хв.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1. Метод « Мікрофон»        1 хв.

4.2. Динамічна таблиця        3 хв.

4.3. «Ланцюги забруднення»       2 хв.

4.4. Гра «Можна – не можна»       1 хв.

4.5. Робота в групах        8 хв.

V. Підсумок уроку

5.1. Пісня «Лісова пісня» (3 хв.)  (перегляд роліку «Экология (проблема Земли)»)                                                                                                                                                          5 хв.

 

 

 

 

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

Учні вітаються з довкіллям хором читають вірш.

Добрий день тобі, наше довкілля,

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й уміння,

 То вставай же ще кращим щодень.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

 2.1. Вступне слово вчителя.

Наш дім  - планета Земля! Ми знаємо вісім планет Сонячної системи, та не можна порівняти землю із замороженим Марсом, Ураном, киплячою Венерою.

Що з робить нашу Землю такою прекрасною серед планет Сонячної системи? (Життя)

Звісно, життя. А без чого неможливе життя, відгадайте!

  • Зірка, завдяки якій існує життя на Землі.
  • Речовина, яка існує на планеті в трьох станах.
  • Родючий шар Землі.
  • Суміш газів.

Так! Життя неможливе без сонця, води, ґрунту, повітря. Природа переживає чимало потрясінь. Часто звучать слова: «несприятлива екологія», «екологічна криза», «екологічна катастрофа».

Проблема екології сьогодні є найважливішою у світі. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування.

Тема нашого уроку називається «Екологічний бумеранг» це означає: нерозумні дії людей планети Земля у найближчий час можуть обернутися великим нещастям, бідами для всього людства, адже бумеранг – це повернення.

Саме від нас залежить, чи будемо ми дихати чистим повітрям, чи залишимо своїм нащадкам гарну зелену планету.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Сценка

Тато читає газету, дівчинка-дочка

 

Дочка: Тато, таточку! А правда, що ліс – це легені планети??? Тату, ну тату!!

Тато (відмахуючись): Ліс?! Легені, Легені…..

Дочка: Татусю, це правда, що люди шкодять лісові, влаштовуючи пожежі і розкидаючи сміття?!!

Тато: Правда, правда…

Дочка (дивуючись): Я не розумію цих людей, бо нам же зростати, жити і ставати дорослими?!!

  

3.2. Виступ дітей

Свій голос віддаю за матінку природу,    

За чистоту землі, красу і вроду,

За екологію довкілля і душі,

Вставай і ти, й діла свої верши!

 

Очистимо Землю від бруду і скверни,   

Посіємо скрізь доброти квітів зерна,

Хай буде планета красива й зелена

Для щастя, добра, і для тебе й для мене!

 

Давайте боротись за чистоту природи,   

Планеті не будем наносити шкоди,

Посадимо ліс і гайочки зелені,

Сади, діброви – планети легені!

 

Очистимо ріки, адже струмки    

Течуть в річки великі.

Вода – це є життя, без неї не прожити

Тож час прийшов, природі послужити

 

Прекрасний сон, що болем ранить серце, від біди, яка може спіткати нас в майбутньому, від біди, яка може статися з нашою чудовою матінкою природою, від біди, яка може прийти на нашу планету,якщо людство не схаменеться!                                                                                                 

 

Я – Земля, я тримаю тебе на своїх долонях.   

Людино! Без мене тебе немає, я зігріваю, і одягаю тебе, даю тобі хліб,

Що зробила ти зі мною?!!

 

А що з наша реальність? Вчені попереджають, якщо людство не схаменеться, не змінить своє бездушне, бездумне, безжалісне ставлення, на планету чекає екологічна катастрофа.                                                                                   

 

 3.3. Перегляд відеоролику «ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ» (2,45хв)

 3.4. Продовження виступу дітей

  1. Ліси зникають зі швидкістю 20 гектарів за хвилину!  

 

  1. Кожні вісім місяців на планеті зникає один вид ссавців, кожні шість місяців – один вид птахів.

 

  1. Кожна десята річка світу забруднена, а в океанах щорічно збирається близько шести з половиною мільйонів тонн сміття.

 

  1. Щорічно викиди в атмосферу складають близько двохсот мільйонів викидів окису вуглецю

 

  1. Кислотні дощі – є причиною захворювання мільйонів людей і тварин

 

  1. За цими словами гірка істина, людство стоїть на порозі екологічної катастрофи                                                                                                   

 

Зупинися сьогодні, людино,     

Бо назад вороття вже немає,

Ця земля неповторна, єдина.

Зупинися планета благає.

 

Ліс: 1) Не рубай мене, не ріж мене, я тобі у пригоді стану. Напою тебе чистою водою, укрою тебе від пекучого сонця, очищу коло тебе повітря.

        

Вода: 2) Не брудни кринички, очищуй струмочки. Пам’ятай вода потрібна всім, без неї неможливе життя на Землі.

        

Пташка: 3) Не вбивай нас, краще прислухайся до нашого співу, в лісах і лугах, ми принесемо тобі радісну звістку, що весна прийшла.

        

Повітря: 4) Не брудни, не ганьби, не знищуй мене, бо будеш жити доки не зможеш дихати мною.                                                                     

 

Мене ти бачиш щодня, щохвилини, я всюди там, де зупиняється твій погляд. Я – природа. Пам’ятай, природа і людина – єдині, доки вони житимуть в мирі та злагоді, доти існуватиме життя на Землі.                                           

 

 

Що ж це сталося з нами люди? Якщо так, то нічого не буде  

Ні гаїв, ні річок, ні криниць, ані трав, ні повітря, ні квітів,

Ні людей, хоч, тепер вже повірте! Зупиніться!

Благаємо Вас, зупиніться!!!

 

Все задумано мудро в природі,     

Жити в усьому у мирі і згоді,

Річка, хай куди хоче тече,

Пташеняті підставим плече

 

Як посадимо дерево вмить,       

Поспішаємо, хоч би два посадить!!!

 

Як асфальт, то не через калину,     

Серце це хай не знає зупину!

 

Полюбімо природу палко,       

Не топчімо ногами фіалку!

 

Зупиніться, останній є шанс,      

Ця планета не тільки для нас!

 

Щоб з природою у згоді      

Ви здоровими зростали,

Щоби матінці-природі,

Ви колись на захист стали!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

– Я буду задавать вопросы. Если вы согласны со мной, хлопните 3 раза

  в ладоши, а если не согласны – присядьте.

                             Если я приду в лесок
                             И сорву ромашку?
                             Если съем я пирожок
                             И выброшу бумажку?
                             Если хлебушка кусок
                             На пеньке оставлю?
                             Если ветку подвяжу
                             Колышек поставлю?
                             Если сильно насорю
                             И убрать забуду?
                             Если мусор уберу,
                             Банку закопаю?
                             Я люблю свою природу,
                             Я ей помогаю!

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1. Метод « Мікрофон»

– Що можете зробити ви, діти, щоб зберегти природу?

 4.2. Динамічна таблиця «Шляхи забруднення»

А тепер давайте з’ясуємо, що ж являється джерелом забруднення довкілля, і заповнимо таку таблицю, відповідаючи на запитання.

  1. Що є джерелом забруднення довкілля? (фабрики, заводи, транспорт)
  2. Куди потрапляють шкідливі речовини? (в повітря, воду, ґрунт)
  3. Що утворюють вода, повітря, ґрунт разом? (довкілля)
  4. Куди потрапляють шкідливі речовини з довкілля? (рослини, тварини, люди)

 

 

 

 

 

 

 

 Зверніть увагу, що людина сама забруднює довкілля, і ці шкідливі речовини повертаються до неї ж. Це називається Ланцюгом забруднення.

 

4.3. «Ланцюги забруднення»

- Складіть ланцюг забруднення.

  • Дорога – гриби, зібрані край дороги – споживання – отруєння.
  • Скидання брудних вод – купання – захворювання шкіри.
  • Брудна вода – погане очищення – використання в їжу – захворювання.
  • Несвіжі продукти – споживання – отруєння.
  • Брудні руки – забруднення продуктів – отруєння.

 

4.4. Гра «Можна – не можна»

  • Саджати квіти, рослини
  • Охороняти первоцвіти і рідкісні рослини
  • Ламати гілочки дерев, кущів
  • Берегти молоді рослини
  • Обдирати кору дерев
  • Рвати багато квітів
  • Огороджувати мурашники
  • Милуватися красою природи
  • Ловити метеликів
  • Підгодовувати птахів
  • Вбивати павуків
  • Прибирати місця відпочинку у лісі чи на березі річки

 

4.5. Робота в групах

- Розвиток науки і техніки потребує величезної кількості вугілля, нафти, деревини. Для розвитку сільського господарства освоюються все нові землі. За один рік у річки всього світу викидається 10 тонн сміття. Ми отримуємо світло і тепло, але при цьому губимо тисячі тварин і рослин. Заводи викидають в атмосферу десятки тисяч шкідливих речовин: газів і пилу. Йдуть кисневі дощі. Людина викидає тонни сміття. Природа переробляє:

  • Пластикову склянку – за 100 років;
  • Телефонну картку – за 1000 років
  • Скляну пляшку – за 4000 років.

Природа з цим уже не може впоратися самостійно.

Завдання до груп:

І група: Вставляє пропущені букви у телеграмі планети до людей.

1.___ стій поблизу машини з працюючим ____________.

2.Не залишайся в зачиненому гаражі під час роботи  ________.

3.Вирощуй  _______, які очищують повітря.

4.Не стій поруч з людьми, які _____________.

5.Не можна  купатися в ______ воді.

6.Вживай тільки _____ воду.

7.Одягай головний убір під час ____, він може бути кислотним.

8.Не збирай ______ поблизу доріг, заводів, сміттєзвалищ..

9.Перед їжею ________ фрукти і овочі _____ водою.

10.Не їж продукти, у яких вийшов термін ________.

НЕ, РОСЛИНИ, МАШИНИ, ДВИГУНОМ, БРУДНІЙ, ЧИСТУ,

ПАЛЯТЬ, ДОЩУ, МИЙ, ПРИДАТНОСТІ, ЧИСТОЮ, ГРИБИ І ЯГОДИ.

 

ІІ група: Складає модель довкілля, тобто що ми повинні охороняти

ІІІ група: Відтворює шлях сміття

ІVгрупа: Джерела забруднення довкілля

(Виступи груп, перегляд Мультфільму «Друге життя пакету» (1хв.))

 

Зупинись, людино! Не роби боляче ні тварині, ні стеблині. Не губи краси. Пам’ятай! Що Земля — це неоціненний дар, наш спільний дім, і берегти її — наш священний обов'язок, бо Землі не буде, і нас не буде!

 

V. Підсумок уроку

5.1. Пісня «Лісова пісня» (3 хв.) (перегляд роліку «Экология (проблема Земли)»)

 

О! Скільки треба мати слів в запасі,    

 Щоб описати всю красу землі

 У фарбах, формах, пахощах і часі...

 Її річки і джерельця малі,

 Її простори й небеса чарівні,

 Лісів казкових музику дзвінку,

 Степи квітучі, дужі гори дивні,

 Одвічну мудрість і любов палку.

 Багато слів... А більше ще любові,

 Щоб дивуватися у сні і наяву.

 І передати в поетичнім слові

 Красу землі безмежну і живу.

 

Давайте будемо все оберігати:      

 Джерела, ріки, квіточки малі.

 Любить всім серцем й завжди пам’ятати,

 Що ми є часточка природи на Землі.

 

Отже, Природа – джерело доброти. Будьте до неї уважнішими: вона вам обов’язково віддячить!

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку