Конспект заняття «Т. Г. Шевченко — великий поет України»

Про матеріал
Продовжувати ознайомлювати дітей із життям і творчістю великого українського поета Т. Г. Шевченка; прищеплювати інтерес до національного колориту; — виховувати любов до української мови.
Перегляд файлу

 

Тема: «Т. Г. Шевченко — великий поет України»

Мета:  продовжувати ознайомлювати дітей із життям і творчістю великого українського поета Т. Г. Шевченка; прищеплювати інтерес до національного колориту; — виховувати любов до української мови.

Матеріали та обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, прикрашений рушником, іграшкова  українська хата, (ілюстрації або макет); сюжетні картинки за темою «Частини доби», фланелограф та предметні картинки до вірша «Тече вода з-під явора», мнемотаблиця до вірша «Зацвіла в долині червона калина»

Хід заняття

( Вихователь звертає увагу на портрет Т. Шевченка)

- Хто це? Де ви бачили цей портрет?

Цей портрет ми часто бачимо у приміщеннях. На ньому зображений український поет Тарас Шевченко, сьогодні ми познайомимся з його творчістю. А щоб ми гарно працювали розімнемо свої пальчики.

Пальчикова гімнастика.

На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

Мов маленькая дитинка

Стиха вийшла виглядати,

Чи е вийде її мати.

І до білої хатинки,

Немов мати до дитинки,

Вийшло сонце, засвітило

І хатинку звеселило

Розповідь вихователя. Дуже давно в українській бідній  родині в такій  маленькій, старенькій селянській хаті (показати ілюстрацію), жив маленький хлопчик, якого звали Тарасиком. Жили вони дуже бідно, щоб прогодувати родину, багато працювали, а сім’я була чималенька — п’ять сестричок Тарасових, і два братики. Тарасик був дуже допитливим, вразливим, усім цікавився. Дуже любив природу, раненько прокидався і біг до річки зустрічати схід сонечка.

А коли став поетом то написав вірш «Дивлюсь, аж світає…»

Читання вірша .Бесіда за змістом твору: Як ви гадаєте, яку частину доби поет описав у своєму вірші? Як ви розумієте вислів «Край неба палає»?

Дидактична гра «Знайди малюнок». Вихователь читає уривки з віршів, у яких говориться про частини доби, а діти добирають відповідні малюнки.

А ще Тарас дуже любив  малювати. Дасть сестричка Катерина йому маленький олівець і клаптик паперу, і малює Тарасик річку, дерева, квіти, а як немає олівця та паперу — то й паличкою на піску малює.

А ви любите малювати? Сьгодні ми будемо малювати на фланелографі, ілюстрацію до вірша  Тараса Шевченка.

(Вихователь читає вірш «Тече вода з під явора, а діти викладують на фланелографі відповідні елементи)

Маленьким Тарас  любив гратися і ми відпочинемо і пограємось в

 українську народну гру «КАЧЕЧКА»

Діти стоять у колі, тримаючись за руки. «Качечка з каченятами» — за колом.


Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой заграла дудочка

У нашому саду.


Діти йдуть в один бік, а «качечка з каченятами» — у протилежний.


Вихователь

Аж пливе білесенька

Качка по воді.

Хто це так гарнесенько

Грає на дуді?


Діти зупиняються. Двоє з них утворюють «ворота». «Качечка з каченятами» входять у коло, «пливуть» одне за одним, удаючи наче загрібають лапками воду. Діти грають у дудочку (у кулачки).


Стала з каченятами

Качка танцювати,

Крильцями і лапками

Воду колихати.


Потім діти знову грають у дудочку:


Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой, хороша дудочка

У нашому саду.


Діти зупиняються, «ворота відчиняються» (діти піднімають руки), «качка з каченятами» виходить із кола на «бережок».

А ще Тарасик дуже любив слухати казки й пісні. Прийде, щорозповідав старий дід Іван Шевченко. Слухати його збиралися не тільки сім’я, а й багато сусідів. Ріс Тарас і все від матері та діда в голову клав. А потім сам почав складати вірші, які народ співав, як свої пісні. Із маленького хлопчика Тараса виріс український народний поет, і почали його звати Тарасом Григоровичем Шевченко. (Демонстрація портрета Т. Г. Шевченка.)

 Ми вивчемо його вірш  «Зацвіла в долині червона калина».

(розглянути  зображення квітучої калини і самі ягоди калини)

Що це? Погляньте, як гарно квітне калина на весні. А коли калина відцвітає, з’являються ягідки, які згодом червоніють.

- А зараз, послухайте уважно вірш, а потім, дасте відповідь, із ким порівнює поет квітучу калину.

Читання вірша «Зацвіла в долині червона калина»


Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина – дитина.

Любо – любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

Почула дівчина

І в білій свитині

Вийшла погуляти

У гай на долині


-Діти, а зараз, ми з вами спробуємо вивчити цей вірш, а допоможуть нам ось ці малюнки (Розглядання мнемотаблиці). Читання вірша з опорою на схему з настановою на вивчення. Діти розповідають вірш.

Підсумок. Вихователь знову підводить дітей до портрета поета, прикрашеного рушником. Діти, як ви думаєте, чому портрет прикрашено рушником?

Додаток

Картинки по запросу "цвіт калини картинка"Зацвіла в долині 

      

 

 

 

 

 

 

Червона калина,

Картинки по запросу "цвіт калини картинка"

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "картинка сміється маленька дівчинка"Ніби засміялась дівчина – дитина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Любо – любо стало, пташечка зраділа

Картинки по запросу "птичка щебечет картинка"

І защебетала

Картинки по запросу "птичка поет картинка для детей"

Почула дівчина

Картинки по запросу "ухо картинка для детей"

 

 

 

 

І в білій свитині

Картинки по запросу "біла сорочка давня картинка для детей"

 

Вийшла погуляти

Картинки по запросу "ноги идут картинка для детей"

У гай на долині 

Май 2015 (на лесной поляне) - Милешкин Владимир Алексеевич

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Грязєна Світлана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Незелена Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Симоненко Лариса
    Заняття цікаве, відповідає темі та меті, доступний виклад для дошкільників, використаний метод мнемотехніки, що сприяє активізації мовлення та кращому засвоєнню матеріалу. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
14524
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку