Урок - екскурсія "Де зберігають писемні історичні джерела"

Про матеріал

Урок - екскурсія Тема: " Де зберігають писемні історичні джерела"

НУШ

Досліджуємо історію і суспільство 5 клас

За підручником О. Пометун, Ю. Малієнко, Т. Ремех

Досліджуємо історію і суспільство 5 клас

Перегляд файлу

НУШ

Досліджуємо історію і суспільство 5 клас

За підручником О. Пометун, Ю. Малієнко, Т. Ремех

Досліджуємо історію і суспільство 5 клас

Тема:  Де зберігають писемні історичні джерела

Очікувані результати : ознайомити учнів із різними писемними історичними джерелами, з`ясувати роль писемних історичних джерел у розкриті подій минулого, наголосити на їх значущості під час вивчення курсу; пояснити де зберігаються писемні історичні джерела сприяти розвитку критичного мислення, висловлювати свою думку, сприяти формуванню інтересу до історії рідного краю

Обладнання: підручник для 5 класу, кольорові олівці, листок паперу А4

Тип уроку: урок-екскурсія.

Основні терміни і поняття: «писемні історичні джерела», «архів».

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент ( урок розпочинається в класі)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Звідки історики дізнаються про історичне минуле?

2. Що таке історичні джерела ?

3. Які історичні джерела ви можете назвати?  

 2. Що відноситься до речових джерел?

3. Що відносять до усних історичних джерел?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 На попередньому  уроці, ми дізналися , які види історичних джерел існують. А сьогодні ми дізнаємося де і як зберігаються писемні історичні джерела.

 Повідомлення теми, мети

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

Робота з поняттям 

Писемні історичні джерела –ті, що існують у письмовому вигляді.

Наприклад: малюнки, написи на каменях, берестяні грамоти, пергаменти, літописи, листи, книги.

Ми з вами спробуємо зараз створити писемне історичне джерело .

Написати  « лист в Майбутнє»

Учні пишуть спільного листа з побажаннями для України в майбутньому.

Учитель Для того, щоб ваш лист гарно зберігся і його могли згодом досліджувати, як історичне джерело слід подбати про його збереження.

Запитання:

Що ви знаєте про зберігання писемних історичних джерел?

Чи були ви колись в місцях де зберігають книги, різноманітні документи?

Робота з поняттям 

Архів - місця де зберігають упорядковують і вивчають письмові документи

Учитель Сьогодні під час екскурсі ми маємо відвідати з вами шкільну бібліотеку, шкільний архів куди передати вашого листа на зберігання та сільський архів.

Перед тим як вирушати на екскурсію давайте складемо перелік запитань, які ви зможете задати під час екскурсії.

Діти складають приблизний перелік запитань

Наприклад:

1Які документи зберігаються в шкільному архіві?

 2. Скільки років мають вони зберігатися?

3.Яка найстаріша книга є в шкільній бібліотеці?

4. Які писемні джерела зберігаються в сільському архіві?

5. Хто відповідає за їх збереження?

6. Як відновлюються пошкодженні документи?

7. Які умови необхідні для збереження писемних джерел?

 Бесіда «Правила поведінки під час екскурсії»

Перша зупинка - шкільна бібліотека та шкільний музей

Діти отримують відповідь на заздалегідь підготовлені запитання й передають листа до шкільного архіву.

Друга зупинка- сільський архів

Діти слухають розповідь, про те які документи зберігаються в сільському архіві,  мають змогу оглянути деякі з них й задати запитання.

V. Закріплення вивченого матеріалу:

Гра «Я зрозумів…».     Учні діляться враженнями від екскурсії

VІ. Підведення підсумків

VІІ. Домашнє завдання

- опрацювати текст §       с._________,    вивчити поняття

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку