урок екскурсія: "Екологічними стежками рідної місцевості"

Про матеріал
Розробра уроку-екскурсії розрахована для учнів 6 класу. Метою даного уроку є розширенння знань учнів про природу своєї місцевості, ознайомлення із рослинністю балки. Сприяє розвитку екологічної свідомості , любові до рідного краю. Протягом всьго уроку прослідковуеться зв'язок біології, екології і української мови та літератури.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Мирнодолинський НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – екскурсія:

«Екологічними стежками своєї місцевості»

 

 

 

 

 

 

Ольшанська В.І.

учитель біології і хімії

I категорії

 2019рік

Урок – екскурсія : «Стежками рідного краю».

Мета:  Розширити знання учнів про природу рідного краю, сприяти розвитку екологічної свідомості, бережному ставленні до багатств природи, розвивати любов до рідної Землі, свого краю,виховувати національну  свідомість учнів, почуття любові до всього живого.

Вчитель. Немає кращої землі, ніж те місце де ти народився, де пройшло твоє  дитинство. Природа!  З дитячих років ми звикли до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Радіємо спілкуванню з природою, милуємося її красою. Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані  своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Та на жаль не завжди ми шануємо чарівну вроду природи.

 Учень.      Природа нам – як рідний дім,

                   Вона усім – як мати.

                   Щоб лад завжди був в домі тім –

                    Про це нам треба дбати.

                   Не рви, не знищуй, не зруйнуй  -

                    Це заповідь для тебе,

                    Красу планети не зіпсуй –

                    Вона одна під небом.

Юний друже! Ти не одержав природу у спадщину від батьків , ти взяв її у борг у своїх дітей. Цінуй і бережи рідну природу . Берегти , примножувати природні багатства повинні всі , кому дороге навколишнє  середовище, кому дорогий рідний край.

Ми з вами познайомимося із видовим складом рослинного світу

 

Білорусівська  балка.

Білорусівська  балка знаходиться на окраїні села Бузинівка.  Балка є одним із об'єктів  екосистеми. Дана балка утворилася в результаті  господарської діяльності  людини. Будували ставок із дамбою , який залишився  недобудованим. 

Рослинність балки дуже різноманітна особливо на весні та початку літа, а далі у зв'язку з погодними умовами  ( дуже посушливим  і спекотним   літом ) рослинність  висихає. На початку  весни ще майже немає зеленої травички, а вже зацвітають первоцвіти. Маленькими сонечками виглядають із  торішньої трави голівки горицвіта весняного. А які чудові квітки у сон-трави – пухнасті фіолетові дзвоники, які схиляють свої голівки, щоб їх не намочив весняний дощ. Також на схилах балки розкривають свої ніжні пелюстки іриси карликові. Весь схил майорить   різними барвами від блідо-жовтого і блакитного до фіолетового . Краса неймовірна. Після того , як відцвітуть первоцвіти і ранньо - квіткові рослини, зазеленіє трава, ось уже і літо переймає естафету цвітіння. Яке багате різнотрав’я в цій балці на початку літа. Буковиця лікарська, чебрець, підмаренник, астрагал, різні види молочаю, волошки, сріблясті хвилі ковили волосистої і ковили Лессінга. Усього не перерахувати . І все духмяно пахне , і над усім цим гудуть бджоли. Хочеться впасти в траву, зажмурити очі і  лежати так нескінченно довго, слухати спів пташок і  насолоджуватися чистим повітрям.

Бесіда.

1.На які два класи діляться всі рослини.

2. Назвіть характерні ознаки однодольних  рослин.

3. Який тип кореневої системи і жилкування листків у дводольних рослин.

4.Чим проста оцвітина відрізняється від подвійної.

5. Визначте тип жилкування у даних рослин.

6. Чому одні рослини мають дрібні квітки, а інші крупні і яскраві.

7. На прикладі  запропонованої рослини охарактеризуйте будову квітки.

8. Чим квітки відрізняються від суцвіть.

 

Завдання.

  1. Написати есе , або твір – мініатюр , або твір – роздум на тему :  « Природа рідного краю».
  2. Скласти вірш на тему : « Природа – наш дім».

 

Есе.

Гардовита троянда.

Не рвіть квіток. Не убивайте.

Життя одне. Не віднімайте.

Воно дано їм , як і нам –

Радіти сонцю і вітрам.

                                                                    Г. Дущак.

 

Краса  завжди супроводжувала  життя українців . Квіти ж були постійними супутниками. Кожна оселя буяла різнобарв’ям . Та і  зараз радує око, коли йдеш сільською вулицею. Під теплими сонячними променями  розкрила здивовані очі красуня – троянда, гордовито  оглянувши квітник. Тут були і гвоздики, і чорнобривці , і мальви, і маки. « але хіба вони можуть зрівнятися з моєю чарівною красою ;» - зверхньо подумала квітка. Її чарівністю повинні милуватися , захоплюватися люди, аромат її пелюсток п’янить душу кожного.

 Але що це? Чиясь рука торкнулася її ніжної квітки, над нею схилилася людська постать. Завмерла від хвилювання троянда. На якусь мить вона уявила себе у цих руках . Їй забракло повітря. Невже більше не почує щебет солов’я, а ласкаве сонячне проміння ніколи  не торкнеться її гордої  голівки? Раптом із квіточки викотилася сльозинка і впала на чиюсь долоню. Людина відчула що квітка плаче. Повільно повернулась і пішла. Здивовано оглянула троянда квітник і зрозуміла, що кожна квітка красива по – своєму.

Учень 6 класу

Воронов Денис

Твір – міркування

Я – частинка України.

Наша славна Україна,

 Наше щастя і наш рай!

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край.

В. Самійленко.

Кожен із нас знає, що річка починається із джерела, пісня – із щирого слова,день – із вранішнього промінця. А Батьківщина – з місця, де ти побачив уперше небо , батьків , один7оку берізку під вікном. Я пишаюся своєю батьківщиною, і дякую долю за те, що народилася саме тут.

        Сонце усміхнулося здаля.

        Правда , все я бачу з висоти.

         Всі народи рівні. А земля

          Там найкраща , де вродилась ти.

                          Д. Павличко.

Для кожного з нас батьківщина починається з рідного села, з чудовою назвою Мар’ївка . Ми скрізь і завжди маємо відчувати тепло рідної землі.

Спитаєте у мене чому люблю свою країну? Кожна травинка , джерельце чи подих вітру, бездонна блакить неба – все це є рідним для мого серця.

Для когось Батьківщина – це стежки в садочку, чорнобривці у дворі, кущі бузку під хатою, бджоли над вуликами. Для іншого – це пісня , яку співає дівчина на вулиці, щебет соловейка у садочку Цю Батьківщину яка живе у  твоєму серці, ти можеш взяти із собою навіть у найвіддаленіші куточки світу. Вона здатна несподівано нагадати про себе шкільним фотоальбомом, яблуневою гілочкою чи вишневим присмаком пирога. Я – це частинка України, а Україна – частинка мене.

Для мене багато не треба

Щоб ласку і добрість пізнати

Лиш просвіток рідного неба,

Та затишок рідної хати,

Та цвіту , що сяє калиновий.

Д. Луценко.

Учениця 6 класу

Твір – мініатюра

Природа – джерело життя.

 Зробити щось , мислить по собі.

Щоб ці ліси не вимерли як тур…

Л. Костенко

Природа. Чи є щось чарівніше і дивовиж ніше, ніж її неповторний світ ?! Вражає і квітка, розквітла вранці, яка встигла вмитися першою росою, травинка, яка виросла, щоб підтримувати наше здоров’я. Природа – жива, вона нас розуміє, підтримує, застерігає. Люди не задумуються, яке багатство їх оточує, тому часто проявляють  жорстокість по відношенню до неї. Але зізнаймося чесно: серед тих, хто нищить , - і ми з вами. Чи то оберемок квітів, зірваний бездумно,  чи занедбана криниченька – немає значення.

« Коли хочеш щоб,  тебе любили, слід самому любити;» так мудро навчав Г. Сковорода. І справді, щоб природа для нас була матір'ю ,а  не мачухою, треба відноситися до неї з любовю, розумінням. Природа – це наука , яку треба читати серцем.

Любіть травинку і тваринку, і сонце завтрашнього дня. Мудро повчає нас Ліна Костенко.

Учениця 6 класу

Палей Валерия

Вірш

Природа – наш дім.

Я милуюся природою рідного краю

І в небі чути клекіт журавлів

А навкруги усе таке знайоме:

Річка, поле, степ широкий і

Зелений гай.

 А небо наше синє – синє,

А промінці немов стрічки

І соловейко десь щебече

І його чути навкруги.

 Ромашкові поля і василькові

Такі красиві , та різнокольорові –

Гойдає вітерок.

 А там за соняшниковим полем.

Видніється густий лісок.

І свою здобич несе лисиця

До своїх маленьких діточок.

Всього не можна описати,

Краса природи це Божий дар.

Лише я можу вам одне сказати,

Природа мого краю – цінний скарб.

Учениця 6 класу

Яковенко Камила

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фотоальбом

«флора і фауна очима дітей»

 

 

 

docx
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку