23 квітня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика – ефективна методика гармонійного розвитку мозку

Урок-екскурсія "Сліди на снігу"

Про матеріал

Екскурсію краще проводити в зимовий період коли на подвір'ї лежить сніг. Дана екскурсія дозвилить розглянути знайдені особисто дитиною сліди та знайти зв'язок з твариною, якії вони відповідають. Під час заняття діти також можуть взяти участь в імпровізованому театрі. Для проведення цього уроку використовується матеріал підручника "Екологія рідного краю", 1 клас.

Перегляд файлу

Тема: Екскурсія «Сліди на снігу».

Мета: повторити відомості про дерева, вивчити сліди, які залишають тварини на снігу, навчитися їх розрізняти, встановлювати зв'язок між слідами та тваринами, що їх залишили, продовжувати розвивати естетичне почуття прекрасного та закріплювати правила поведінки під час спілкування з об’єктами природи.

Тип уроку: урок-екскурсія.

Обладнання: кросворд на дошці, проектор, картинки по одній на парту, підручники «Екологія рідного краю» - 1 клас, картки зі слідами та назвами тварин, клей, картони або твердий папір та олівці художникам для роботи на вулиці.

Підготовка вчителя до екскурсії:

  • Ознайомлення з науковою літературою, методичними розробками екскурсії, матеріалом з підручника, робота з Інтернет-ресурсами;
  • Складання орієнтовного плану екскурсії, встановлення строків проведення;
  • Ознайомлення з об’єктом дослідження та попереднє виконання орієнтованого завдання;
  • Розробка можливих шляхів підготовки учнів до екскурсії;
  • Складання плану-конспекту екскурсії;
  • Обмірковування та прийняття рішення щодо роботи учнів під час уроку в кабінеті та на вулиці.

 

Підготовка учнів до екскурсії:

  • Ознайомитися на вулиці, які сліди зустрічаються на снігу, по можливості замалювати у зошиті;
  • Діти поділяються на групи по 5-6 чоловік;
  • В кожній групі обирається один-два художника, які добре і швидко можуть замалювати сліди, що будуть знайдені на подвір’ї школи під час екскурсії;
  • Інструктаж перед екскурсією.

 

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань.

Розгадування кросворду про рослини (знайомі незнайомці), повторення знань про легенди.

 

 

 

 

 

 

 

1

п

і

д

С

н

і

ж

н

и

к

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Л

и

п

а

 

 

 

 

 

 

3

ж

о

л

у

д

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Д

у

б

 

 

 

 

п

і

д

б

е

р

е

з

н

И

к

 

 

 

 

 

 

 

6

я

л

и

Н

а

б

е

р

е

з

А

 

 

п

р

о

л

і

С

о

к

 

 

 

9

м

а

р

и

Н

к

а

 

 

 

 

10

г

о

р

І

х

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

12

м

У

р

а

ш

к

а

 

  1. Тільки вчора теплий вітер

Вість приніс нам від весни,

А сьогодні дивні квіти

Крізь замети проросли. (Підсніжний)

  1. Викупана в сонечку

Стоїть собі донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток. (Липа)

  1. На дереві гойдаються

У шапочках руденьких,

Повіє вітер в вересні

І всіх їх поскидає. (Жолуді)

  1. Батько тисячі синів має,

Кожному мисочку справляє. (Дуб)

  1. Який сусід берези попросив у неї золоту пір’їнку? (Підберезник)
  2. Зелененьку сукню маю –

Її ніколи не знімаю,

Один-єдиний раз на рік

Зірками прикрашаю. (Ялина)

  1. Стоїть дівка серед поля,

В чорні цятки біла льоля,

Довгі коси розпустила,

Їх заплести їй не сила. (Береза)

  1. Я за підсніжником у квітні

Голубим намистом квітну.

Не одну вже квітку маю –

Сім до неба підіймаю. (Пролісок)

  1. З якою дівчинкою пов’язана легенда проростання калини? (Маринка)
  2.  Росло, виросло, із кожушка вилізло,

По руках покотилося,

На зубах опинилося. (Горіх)

  1.  Хто перший попросив у берізки вбрання, як сонечко? (Мурашка)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота з картинкою.
  • Хто заховався в казковому лісі?
  • Кого з цих тварин можна побачити взимку в нашому краї?
  • Побачити лякливих лісових тварин дуже важко. Сліди птахів і звірів уважному слідопиту можуть розказати багато цікавих історій.
  1. Ось і ми сьогодні спробуємо навчитися визначати звірів за їхніми слідами. Але спочатку давайте подивимось, як з цим завданням впоралася ваша знайома дівчинка Маша з мультфільму «Маша і ведмідь». 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Почалася зима, тваринам треба пристосовуватися до життя в сурових умовах. Багато з них лягають спати, але ті, які ведуть постійний спосіб життя залежать від своїх сусідів – рослин. Давайте послухаємо, як рослини готуються до зими – оповідання – с.86-88.

Багато тварин залишають сліди на снігу.

Для того, щоб уміти читати історії, написані на снігу, треба добре знати сліди.

IV. Екскурсія до подвір’я школи.

Інструктаж з правил поведінки на вулиці.

Діти знаходять на вулиці сліди та дитина, яка добре малює в кожній групі, перемальовує їх до зошита.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Після повернення до класу.

  1. Завдання буде таке: визнач, яким тваринам належать ці сліди. – учням роздаються картки з слідами та назвами тварин, вони спочатку самі пробують розмістити відповідно слід та тварину. Потім вчитель на дошці разом з дітьми вирішує завдання правильно і перевіряє вірність дитячих рішень.
  2. Якщо дозволяє час і здібності учнів, можна провести театр на уроці. Розігруємо в класі розмови,  діалоги тварин з цих коротеньких оповідань М. Сладкова.

Заєць і Полівка.

  • Мороз і хурделиця. Сніг і холод. Травичку зелененьку, листячка соковитого захочеш погризти – терпи до весни. А весна та – ще за горами та за морями.
  • Не за морями весна, не за горами, а в тебе під ногами. Розкопай сніг до землі – там і барвінок зелений, і суниці, і кульбаба. І намилуєшся, і наїсися.

Яблунька і Горобець.

  • Послухай-но, Горобчику, ти чоловік розумний, серед людей буваєш, чи не чув, що вони говорять про зайця-русака? Хижий це звір чи ні?
  • Ой, Яблунька, розсмішила! Який із зайця хижак? З його мишачими зубами тільки кору ковтати.
  • Кору? Ой, чує моє серце: дістанеться мені. Хижак лютий! Знищить мене!

ІV. Завдання домашнє. Роз’яснювання карток, що вклеюються до зошитів.

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку