Екскурсію краще проводити в зимовий період коли на подвір'ї лежить сніг. Дана екскурсія дозвилить розглянути знайдені особисто дитиною сліди та знайти зв'язок з твариною, якії вони відповідають. Під час заняття діти також можуть взяти участь в імпровізованому театрі. Для проведення цього уроку використовується матеріал підручника "Екологія рідного краю", 1 клас.
Тема: Екскурсія «Сліди на снігу».
Мета: повторити відомості про дерева, вивчити сліди, які залишають тварини на снігу, навчитися їх розрізняти, встановлювати зв'язок між слідами та тваринами, що їх залишили, продовжувати розвивати естетичне почуття прекрасного та закріплювати правила поведінки під час спілкування з об’єктами природи.
Тип уроку: урок-екскурсія.
Обладнання: кросворд на дошці, проектор, картинки по одній на парту, підручники «Екологія рідного краю» - 1 клас, картки зі слідами та назвами тварин, клей, картони або твердий папір та олівці художникам для роботи на вулиці.
Підготовка вчителя до екскурсії:
Підготовка учнів до екскурсії:
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворду про рослини (знайомі незнайомці), повторення знань про легенди.
|
|
|
|
|
1 |
п |
і |
д |
С |
н |
і |
ж |
н |
и |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Л |
и |
п |
а |
|
|
|
|
|
|
3 |
ж |
о |
л |
у |
д |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Д |
у |
б |
|
|
|
|
п |
і |
д |
б |
е |
р |
е |
з |
н |
И |
к |
|
|
|
|
|
|
6 |
я |
л |
и |
Н |
а |
б |
е |
р |
е |
з |
А |
|
п |
р |
о |
л |
і |
С |
о |
к |
|
|
|
9 |
м |
а |
р |
и |
Н |
к |
а |
|
|
|
|
10 |
г |
о |
р |
І |
х |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
м |
У |
р |
а |
ш |
к |
а |
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли. (Підсніжний)
Стоїть собі донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток. (Липа)
У шапочках руденьких,
Повіє вітер в вересні
І всіх їх поскидає. (Жолуді)
Кожному мисочку справляє. (Дуб)
Її ніколи не знімаю,
Один-єдиний раз на рік
Зірками прикрашаю. (Ялина)
В чорні цятки біла льоля,
Довгі коси розпустила,
Їх заплести їй не сила. (Береза)
Голубим намистом квітну.
Не одну вже квітку маю –
Сім до неба підіймаю. (Пролісок)
По руках покотилося,
На зубах опинилося. (Горіх)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Почалася зима, тваринам треба пристосовуватися до життя в сурових умовах. Багато з них лягають спати, але ті, які ведуть постійний спосіб життя залежать від своїх сусідів – рослин. Давайте послухаємо, як рослини готуються до зими – оповідання – с.86-88.
Багато тварин залишають сліди на снігу.
Для того, щоб уміти читати історії, написані на снігу, треба добре знати сліди.
IV. Екскурсія до подвір’я школи.
Інструктаж з правил поведінки на вулиці.
Діти знаходять на вулиці сліди та дитина, яка добре малює в кожній групі, перемальовує їх до зошита.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Після повернення до класу.
Заєць і Полівка.
Яблунька і Горобець.
ІV. Завдання домашнє. Роз’яснювання карток, що вклеюються до зошитів.