Урок-екскурсія "Спостереження за сезонними змінами у природі весною."

Про матеріал
Закріплення знань дітей про весняні зміни в природі, розширення уявлення про прикмети весни; розвиток вміння спостерігати, розвиток образної пам’яті, емоційно - естетичного сприйняття весняної природи; виховування бережливого ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Урок-екскурсія 

Тема: Спостереження за сезонними змінами у пририді весною. 

Мета: Закріпити знання дітей про весняні зміни в природі, розширити уявлення про прикмети весни; розвивати вміння спостерігати, образну пам’ять, емоційно - естетичне сприйняття весняної природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.  

Місце проведення: Шкільний парк. 

Об’єкти спостереження: сонце, небо, хмари, вітер; дерева, перші весняні квіти, птахи, білочка. 

Хід уроку 

1.  Організація класу. 

2. Ознайомлення з темою уроку. 

-Сьогодні у нас буде урок - екскурсія. Ми проведемо його у шкільному парку і будемо спостерігати за весняними змінами в навколишньому світі. 

Вправа “Утворіть коло” - учні знайомлять з правилами поведінки під час екскурсії. 

3. Робота над темою уроку. 

Спостереження за навколишнім світом. 

-Діти, погляньте на наш шкільний парк. Як гарно навколо! Пригадайте, як називається все, що нас оточує?

 -Яка зараз пора року? 

-Пригадайте, як виглядав шкільний парк восени? А взимку? 

-Що змінилося з приходом весни? Назвемо ознаки весни. 

-Дійсно, весною вся природа оживає. 

-Які почуття виникли у вас з приходом весни? (Стало веселіше, кращий настрій). 

-Які зміни сталися в неживій природі? (Сонце стало вище, пригріває,  небо голубе). 

-А як змінилася жива природа? ( Набухають бруньки, з’вляються перші листочки, птахи повертаються з вирію, будують гнізда, тварини виводять потомство). 

-А як змінилося життя людей з настанням весни? 

Поетична хвилинка (підготовлені учні читають вірші про весну). 

Гра “День - ніч”. Уявіть себе метеликом, який вилетів після довгої зими. Коли я скажу “день”, ви будете літати, а коли “ніч” - потрібно завмерти на місті. Хто поворушиться, той виходить з гри. 

Робота в парах. 

А тепер кожна група буде виконувати своє завдання. Потім підведемо підсумки. 

1 група. 

1. Знайдіть знайомі вам дерева. Які зміни з ними сталися з приходом весни? Чому? 

2. Скільки ярусів рослин ви знайшли? Назвіть і покажіть їх. 

 2 група. . 1.Поспостерігайте за небом. Як воно змінилося в порівнянні із зимою? Чому? 

2.Знайдіть знайомі вам кущі. Які зміни з ними сталися? 

3 група. 

1. Поспостерігайте за сонцем. Де воно гріє сильніше: на відкритому місці або під деревами? 

2. Огляньте грунт. Твердий чи м’який? Чому? 

4 група. 

1.Знайдіть знайомі вам трав’янисті рослини. Які зміни з ними сталися?  

2. Уважно огляньте пні, коріння дерев. Спробуйте знайти комах. Де їх більше: на сонячмому боці або в тіні? Чому? 

5 група. 

1. Поспостерігайте за птахами. Яких птахів ви не бачили взиму? Що особливого в їх поведінці. 

2. Яких птахів ви знаєте, які прилітають до нас весною? 

6 група. 

1.Визначте, які дерева “листяні чи хвойні” ростуть у нашому парку? Знайдіть дуб. Як ви його впізнали? Який у нього стовбур? 

2. Назвіть квіти,  які ви бачите, у шкільному парку. 

Підсумок роботи у групах. 

-От і закінчується наша екскурсія. Послухайте описи періодів весни і скажіть, який з них відноситься до сьогоднішньої погоди. 

-Від повного сходу снігу до цвітіння черемхи ( зелена весна). 

-Від цвітіння черемхи до цвітіння яблуні ( пізня весна). 

-Молодці! Намалюйте вдома те, що найбільше запам’яталося вам під час екскурсії. 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Плакса Галина
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку