Тема: Екскурсія в магазин. (Вивчення асортименту магазину. Знаходження відсотка від числа. ) 5 –й клас.
Мета: удосконалити вміння знаходження відсотка від числа та застосовувати дані знання на практиці.
Формувати вміння аналізувати, грамотно формулювати свої думки; розвивати логічне мислення.
Виховувати інтерес до вивчення математики, розвивати економічну компетентність та економічну грамотність, старанність.
Форма проведення уроку: пленерно -бінарний урок .
Місце проведення : магазин продовольчих товарів «Дзінь-дзінь» .
Обладнання: планшетки , таблиця ,калькулятор ,ручка .
Очікувані результати: учні зможуть пояснити ,що таке відсоток , знаходження відсотка від числа; розв'язувати задачі, що передбачають знаходження відсотка від числа,вміють навчитися класифікувати продовольчі товари, зрозуміти,що означає ціна товару,з чого вона складається.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу. Ділимо клас на декілька команд.
ІІ. Формулювання мети і завдань уроку
У нас сьогодні незвичний урок , який відбувається у магазині. Ви повинні у своїй групі виконати певні завдання , які стосуються і економіки , і математики. А саме знайти три види товару ,вияснити фірму виробника та оцінити ціну товару.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування (математична складова ).
Усні вправи :
Перетворити у десятковий дріб :
Як десятковий дріб виразити у відсотках :
Знайти :
5% від 20 ; 24 % від 120 ; 50% від 250.
IV.Удосконалення та застосування знань та умінь .
Кожна команда заповнює відповідні таблиці, використовуючи калькулятор. При виникненні певних питань звертаємося до вчителів.
Учні діляться на команди і розходяться по магазину під наглядом вчителів .
Кожна команда вибирає три види товару та вивчає виробника та інші економічні складові , і згадуючи усе про відсотки , обчислюємо , з яких частин складається ціна товару .
ТАБЛИЦЯ №1 |
|
|
НАЗВА ТОВАРУ |
|
|
ВИД ТОВАРУ |
|
|
ФІРМА |
|
|
ЦІНА ТОВАРУ |
100% |
грн |
Собівартість товару |
23% |
грн |
Заробітна плата працівників |
12% |
грн |
Прибуток підприємства |
15% |
грн |
ПДВ(податок на додану вартість) |
20% |
грн |
ТОРГОВА НАДБАВКА |
20% |
грн |
РОБОТА ЛОГІСТА ( транспорт) |
10% |
грн |
ТАБЛИЦЯ №2 |
|
|
НАЗВА ТОВАРУ |
|
|
ВИД ТОВАРУ |
|
|
ФІРМА |
|
|
ЦІНА ТОВАРУ |
100% |
грн |
Собівартість товару |
23% |
грн |
Заробітна плата працівників |
12% |
грн |
Прибуток підприємства |
15% |
грн |
ПДВ(податок на додану вартість) |
20% |
грн |
ТОРГОВА НАДБАВКА |
20% |
грн |
РОБОТА ЛОГІСТА ( транспорт) |
10% |
грн |
ТАБЛИЦЯ №3 |
|
|
НАЗВА ТОВАРУ |
|
|
ВИД ТОВАРУ |
|
|
ФІРМА |
|
|
ЦІНА ТОВАРУ |
100% |
грн |
Собівартість товару |
23% |
грн |
Заробітна плата працівників |
12% |
грн |
Прибуток підприємства |
15% |
грн |
ПДВ(податок на додану вартість) |
20% |
грн |
ТОРГОВА НАДБАВКА |
20% |
грн |
РОБОТА ЛОГІСТА ( транспорт) |
10% |
грн |
V. Домашнє завдання . Придумати задачу економічного змісту , де використовуються відсотки.
VI.Підсумок уроку. Визначаємо найкращі команди .