Урок-екскурсія "Визначення сторін горизонту за сонцем, компасом або місцевими ознаками "

Про матеріал
Урок-екскурсія проведений з метою створити умови для закріплення в учнів уміння орієнтуватися на місцевості за Сонцем, компасом та місцевими ознаками; вказувати напрями сторін горизонту; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення, вміння спостерігати, аналізувати і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу у пізнанні природи, виховувати любов до природи та бережливе ставлення.
Перегляд файлу

Тема. Екскурсія. Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками

Мета. Створити умови для закріплення в учнів уміння орієнтуватися на місцевості за Сонцем, компасом та місцевими ознаками; вказувати напрями сторін горизонту; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення, вміння спостерігати, аналізувати і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу у пізнанні природи, виховувати любов до природи та бережливе ставлення.

Обладнання : компас, прапорці, скринька ,конверти із завданнями.

                                             Хід уроку

 І .Організація класу

-- Посміхніться один до одного .Намагайтеся створити  гарний настрій.

II. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми з вами здійснимо екскурсію до міського парку.

А щоб дізнатися, з якою метою ми здійснимо екскурсію, вам потрібно відгадати загадки.

                  1. Туди дійти ми не змогли,

                   Де край неба і край землі.    (Горизонт)

                  2. Його не сіють, а воно півсвіту освічує.  (Сонце)

                  3. Він відшукує шлях будь-де

                  Уміщається в кишені,

                  А за собою нас веде.   (Компас)

 

Отож метою нашої екскурсії є закріплення на практиці вміння орієнтуватися на місцевості і визначати сторони горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками.

ІII. Підготовка учнів до екскурсії.

Давайте повторимо правила поведінки на екскурсії.

1) По дорозі до місця зупинки йти в колоні по двоє.

2) Не відволікатися по дорозі на сторонні об’єкти, не відставати від товаришів.

3) У колоні не галасувати, слідкувати за вчителем, який йде попереду колони.

4) На зупинках уважно слухати вчителя.

5) Ходити у визначених учителем місцях.

6) Не ламати гілки дерев, кущів.

7) Не виривати з корінням рослини.

8) Не рвати квітів.

9) Не збирати грибів, не рвати і не їсти плодів рослин.

10) Не зачіпати мурашиних куп.

11) Не зачіпати пташиних гнізд.

12) Не заглядати у дупло, під корені дерев — це небезпечно.

13) Не лякати тварин, яких зустрінете.

IV. Підсумки спостережень за погодою .

- Яка пора року?

- Який сьогодні день тижня ?

- Яке число та місяць ?

( 5 листопада день Якова. Якщо сьогодні піде град або снігова крупа, то на Мотрони 22 листопада настане справжня зима.)

 - Послухайте , які існують прикмети про листопад.( Прикмети розказує учениця)

-  У народі кажуть : «Прикметі вір , але перевір». Тож наше завдання перевірити,  чи вони справдяться. 

— Який стан неба?

— Чи є опади?

— Яка температура повітря?

— Чи є вітер? Який?

— Положення  Сонця  на небосхилі?

- Які зміни відбулися у житті рослин ?

- Які зміни відбулися у житті тварин ?

Спостереження за працею людей.

-- Зверніть увагу на красу природи нашого парку , на нові скульптури. Хто пам’ятає прізвище відомого скульптора нашого міста, заслуженого художника України, який створив ці геніальні кам’яні скульптури ? ( Віталій Рожик)

V.  Актуалізація опорних знань учнів.

 Конкурс «Ерудит» (дві команди по черзі відповідають на запитання , за правильну відповідь отримують по балу.)

1. За допомогою чого можна орієнтуватися на місцевості ? (за Сонцем, компасом, місцевими ознаками)

2. Чому важливо вміти орієнтуватися на місцевості?

3. Що називають горизонтом?

4.  Що таке лінія горизонту?

5.  Чи можливо дійти до лінії горизонту?  ( ні, бо Земля має форму кулі і у неї немає межі)

6. Чи видно зараз лінію горизонту? Чому? (бо тут закрита місцевість)

7. Наведіть приклади відкритої місцевості ( поле, степ, берег моря )

8.  Назвіть основні сторони горизонту.

9.  Які є проміжні сторони горизонту?

10 . А навіщо потрібні сторони горизонту ?( для орієнтування у просторі)

( Підведення підсумків конкурсу)     

VІ . Узагальнення та систематизація знань учнів.

Учні із скриньки беруть по черзі малюнки ( Сонце, компас, горизонт. Відповідно за малюнками діляться на три групи ) 

 Кожна група отримує конверт із завданнями.

        1-а група «Горизонт» - поясніть, які природні ознаки допоможуть вам зорієнтуватися на місцевості. Визначіть сторони горизонту за місцевими ознаками.

2-а група «Сонце» -   визначте сторони горизонту за Сонцем та тінню.

3-я група «Компас» - визначити сторони горизонту за компасом.

( Обговорення , аналіз роботи кожної групи)

Гра « Сонце і дощ»

Учні стають у коло і беруться за руки. Ведучий каже «Сонце» - всі бігають, коли каже «Дощ» - школярі знову стають у коло. Хто останній став у коло, той ведучий.

VIІ. Підведення підсумків. Рефлексія

 - Що корисного ви дізналися ? Що найбільше вам запам’яталося ?

- Що, на вашу думку, було найскладнішим?

- Чим цікавим ви  поділитеся з друзями чи батьками після сьогоднішньої екскурсії?

- З якою метою ви ще хотіли б побувати на екскурсії ?

- Щиро вам вдячна !

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Власюк Інна
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку