Урок: "Експериментальна робота: Вивчення однієї з властивостей звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.

Про матеріал
Екпериментальна робота для учні 9 класу. "Дослідження однієї з властивостей звуку за допомогою сучасних цифрових засобів"
Перегляд файлу

Дата________________

Прізвище, Ім’я _______________________

 

Тема:Лабораторна робота № 6. Вивчення однієї з властивостей звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.

Мета:  дослідити, як залежить гучність звуку від відстані між джерелом та приймачем, закріпити знання про звукові хвилі та їх характеристики в процесі дослідницької діяльності.

Тип уроку:урок застосування знань, умінь і навичок.

Наочність і обладнання: проектор, екран, ноутбук, програма «Камертон», смартфон з встановленим додатком «Шумомір», демонстраційний метр, колонки, дзвоник.

Інтерактивний тест

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи

Гіпотеза_____________________________________________________

____________________________________________________________

 

Відстань між джерелом і приймачем, м

Гучність фону, дБ

Виміряна гучність, дБ

Розрахована гучність,дБ

1.

0

 

 

 

2.

0,1

 

 

 

3.

0,2

 

 

 

4.

0,3

 

 

 

5.

0,4

 

 

 

6.

0,5

 

 

 

7.

0,6

 

 

 

8.

0,7

 

 

 

9.

0,8

 

 

 

10.

0,9

 

 

 

11.

1

 

 

 

 

Розрахунки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Контрольне питання______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Оцінка___________

Перегляд файлу

Тема: Експериментальна робота. Вивчення однієї з властивостей звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.

Мета:  дослідити, як залежить гучність звуку від відстані між джерелом та приймачем, закріпити знання про звукові хвилі та їх характеристики в процесі дослідницької діяльності.

Тип уроку:урок застосування знань, умінь і навичок.

Наочність і обладнання: проектор, екран, ноутбук, програма «Камертон», смартфон з встановленим додатком «Шумомір», демонстраційний метр, колонки, дзвоник.

Хід уроку.

І.  Правила техніки безпеки у фізичному кабінеті. (Демонструються на екрані. Слайд 1)

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Інтерактивний тест. «Так чи ні»
  1.      Звук – це фізичне явище, що являє собою механічну хвилю частотою від 20 до 20 000 Гц. (так)
  2.      Джерела звуку – це тіла, що коливаються з будь-якою частотою. (Ні) Унашій роботі джерелом звуку будуть колонки. Які коливання будуть створювати звук?
  3.      У приймачах звуку відбувається перетворення звукових сигналів на інші сигнали, завдяки чому звук можна сприймати та аналізувати. (Так) Наш приймач – смартфон. Він перетворить звукові сигнали на електричні і проаналізує їх.
  4.      За температури 20° швидкість звуку в повітрі становить приблизно 340 м/с. (Так)
  5.      Основними характеристиками звуку є висота тону та гучність. (Так)
  6.      Висота тону визначається амплітудою звукових хвиль. (ні) Демонструємо електронний камертон. Чим визначається? А що визначається аплітудою?
  7.      Чим менша амплітуда звукових хвиль, тим гучніший звук. (Ні)
  8.      Звукові хвилі частота яких менша за 20 Гц називають інфразвуковими. (Так)
  9.      Звукові хвилі частота яких лежить в межах 20-20 000 Гц, називають ультразвуковими. (ні).

За кожну правильну відповідь учні ставлять «+» у протоколі для самоконтролю.

 

  1. Правила побудови графіків. Демонструємо, що при побудові графіків залежностей, отриманих в результаті дослідів, уникаємо ламаної лінії.

 

ІІ. Виконання роботи

  1. Висловіть свої припущення щодо результатів дослідження. Як ви думаєте, як буде змінюватися гучність звуку по мірі віддалення приймача від джерела.
  2. Зберіть установку, яка складатиметься з ноутбука, колонок, смартфона та метрової лінійки як показано на фото.

C:\Users\HP\Desktop\20171220_100415.jpg

  1. Оскільки у класі не буде ідеальної тиші, спочатку виміряйте гучність фону у приміщенні.
  2.  Відтворіть звук за допомогою програми «Камертон» будь якого тону.
  3. Розташуйте смартфон упритул до колонок та виміряйте гучність звуку за допомогою відповідної програми.
  4. Перемістіть смартфон на відстань 10 см від колонок і зніміть покази шумоміра.
  5. Повторіть досліди на відстанях 20 см, 30 см, 40 см, 50 см, 60 см, 70 см, 80 см, 90 см, 1м. Протягом досліду зберігайте тишу в класі, щоб фонова гучність зберігалася сталою.
  6. Вимкніть обладнання.
  7. Результати вимірювання занесіть до таблиці. Для визначення розрахованої гучності потрібно від виміряної гучності відняти гучність фону.

 

Відстань між джерелом і приймачем, м

Гучність фону, дБ

Виміряна гучність, дБ

Розрахована гучність,дБ

1.

0

 

 

 

2.

0,1

 

 

 

3.

0,2

 

 

 

4.

0,3

 

 

 

5.

0,4

 

 

 

6.

0,5

 

 

 

7.

0,6

 

 

 

8.

0,7

 

 

 

9.

0,8

 

 

 

10.

0,9

 

 

 

11.

1

 

 

 

 

  1. Результати представте у вигляді графіка. Вісь абсцис – відстань між джерелом та приймачем, вісь ординат – розрахована гучність.
  2.  Аналізуємо отриманий результат.

 

ІІІ. Виконання додаткового завдання.

Диференційоване додаткове завдання.

На 4-6 балів. Опишіть якими способами у повсякденному житті люди захищають себе від зайвого шуму, користуючись підказками.

На 7-9 балів. Дайте відповідь на попереднє запитання, навівши власні приклади.

На 10-12 балів. Поясніть чому коли навушники покласти до склянки, гучність звуку збільшується.

 

ІV. Підведення підсумків.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Експериментальна робота. Вивчення однієї з властивостей звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.

Номер слайду 2

Мета: дослідити, як залежить гучність звуку від відстані між джерелом та приймачем, закріпити знання про звукові хвилі та їх характеристики в процесі дослідницької діяльності.

Номер слайду 3

Правила техніки безпеки під час роботи у фізичному кабінеті. Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.– Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи.– Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.– Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.– Не починайте роботу без дозволу вчителя.– При проведенні дослідів не допускайте граничних навантаженьвимірювальних приладів.– Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.– Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.– Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.– При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

Номер слайду 4

Звук – це фізичне явище, що являє собою механічну хвилю частотою від 20 до 20 000 Гц. Так

Номер слайду 5

Джерела звуку – це тіла, що коливаються з будь-якою частотою. Ні

Номер слайду 6

За температури 20° швидкість звуку в повітрі становить приблизно 340 м/с. Так

Номер слайду 7

Основними характеристиками звуку є висота тону та гучність. Так

Номер слайду 8

Висота тону визначається амплітудою звукових хвиль. Ні

Номер слайду 9

У приймачах звуку відбувається перетворення звукових сигналів на інші сигнали, завдяки чому звук можна сприймати та аналізувати. Так

Номер слайду 10

Чим менша амплітуда звукових хвиль, тим гучніший звук. Ні

Номер слайду 11

Звукові хвилі частота яких менша за 20 Гц називають інфразвуковими. Так

Номер слайду 12

Звукові хвилі частота яких лежить в межах 20-20 000 Гц, називають ультразвуковими. Ні

Номер слайду 13

Правила побудови графіків. U, BI, AU, BI, A

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Відстань між джерелом і приймачем, м. Гучність фону, д. БВиміряна гучність, д. БРозрахована гучність,д. Б1.0   2.0,1   3.0,2   4.0,3   5.0,4   6.0,5   7.0,6   8.0,7   9.0,8   10.0,9   11.1   

Номер слайду 15

l, м. Гучність звуку, д. Б

Номер слайду 16

l, м. Гучність звуку, д. Б

Номер слайду 17

4-6 балів: Як у повсякденному житті можна захистити себе від надмірного шуму. Дайте відповідь, користуючись підказками.7-9 балів: Дайте відповідь на попереднє запитання, але наведіть власні приклади.10-12 балів: Поясніть, чому коли покласти навушники, в яких звучить музика до склянки, гучність звуку збільшується.

Номер слайду 18

Дякую за увагу

zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
5 жовтня 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку