Урок фізики у 9 класі
Тема: Електричний струм у різних середовищах
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про струм у різних середовищах;
формувати системне мислення шляхом аналізу отриманої інформації та складання узагальнюючих таблиць;
розвивати мислительні операції порівняння, аналізу та синтезу при виконанні завдань різних типів;
створити ситуацію успіху;
розширювати операційне поле: вдосконалювати операції порівняння і узагальнення;
вдосконалювати вміння працювати у парах;
формувати вміння працювати з інтерактивною дошкою.
Обладнання: інтерактивна дошка; опорні конспекти для кожного учня; картки із додатковими завданнями; ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія».
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо та узагальнимо знання щодо протікання струму в різних середовищах ; покажемо практичне значення набутих знань у побуті, техніці, на виробництві.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогоднішній урок - це урок екскурсія до музею «Електричний струм у різних середовищах». Під час екскурсії ви повинні бути дуже уважними, щоб не потрапити у пастку , яку розставили нам закони природи, і тільки ваші знання дадуть нам перепустку у наступний зал музею. Під час екскурсії потрібно робити нотатки у свої зошити тому , що на виході з музею вам потрібно скласти невеликий тест.
Я – директор музею, а ви – мої помічники-екскурсоводи. Наша екскурсія буде проходити в 3-Д форматі. Ви будете її активними учасниками.
Я знаю, що ви багато трудилися, вивчаючи дану тему, тому я впевнена, що ви покажете гарні знання. Успіхів вам. А на шляху до успіху вам допоможуть такі настанови:
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Щоб попасти в перший зал, потрібно відкрити два замки. Для цього ви повинні виконати два завдання. 1 завдання – заповнити перший рядок узагальнюючої таблиці.(Слайд 3)
2 завдання - сполучити стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження. (Слайд 5)
Отже ви добре справилися із запропонованими вам завданнями і двері залу №1 «Електричний струм в металах» відкрито. Тож слово екскурсоводам.
Проект №1 «Застосування струму в металах».
А щоб потрапити до залу №2, потрібно за допомогою ребусу відгадати середовище, якому присвячені матеріали в ньому. 2 завдання – заповнити другий рядок узагальнюючої таблиці.(Слайд 7) І знову слово екскурсоводам.
Проект №2 «Застосування струму у вакуумі».
Наша екскурсія продовжується. Щоб потрапити до наступного залу пройдіть наступні випробування. 1 завдання – заповнити перший рядок узагальнюючої таблиці. 2 завдання - сполучити фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження. (Слайд 9) До свого залу запрошують юні екскурсоводи.
Проект №3 «Застосування струму в електролітах».
А от назву наступного залу вам пропоную відгадати. (Слайд ) І продовжуємо заповнювати таблицю. Успішно виконавши завдання, ви маєте можливість відвідати наступний зал нашого музею.
Проект №4 «Застосування струму в газах»
Ми підійшли до останнього залу і завершуємо заповнення таблиці. А тепер назвіть носії струму у чистих напівпровідниках та напівпровідниках р-типу і n-типу. Ви правильно виконали завдання і двері залу №5 відчинено. Слово екскурсоводам.
Проект №5 «Застосування струму у напівпровідниках».
ІV. Контроль знань.
От ми і відвідали останній зал нашого музею, але виявляється, щоб вийти з нього, потрібно теж пройти випробування та показати як ви засвоїли знання із даної теми. І група учнів сідає за комп’ютери виконувати тест з теми «Електричний струм у різних середовищах», а ІІ група учнів покажуть, як вони знають прилади, з якими познайомилися, вивчаючи дану тему. Серед запропонованих вам карток виберіть прилади та умовні їх позначення, що стосуються вашої теми і віднести до потрібного столу та покласти біля відповідних приладів.
V. Підсумки уроку.
От і закінчилася екскурсія до музею. Я задоволена роботою екскурсоводів. Всі ви молодці. Діти, а тепер дайте відповіді на запитання:
А ще я хочу нагородити працівників музею за гарну роботу грамотами та оцінками.
VІ.Домашнє завдання.
Скласти тест або кросворд по темі «Електричний струм у різних середовищах».