Урок "Електричний струм у різних середовищах"

Про матеріал
Узагальнюючий урок "Електричний струм у різних середовищах". Нестандартний урок-екскурсія до музею «Електричний струм у різних середовищах».
Перегляд файлу

Урок фізики у 9 класі

Тема: Електричний струм у різних середовищах

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про струм у різних середовищах;

формувати системне мислення шляхом аналізу отриманої інформації та складання узагальнюючих таблиць;

розвивати мислительні операції порівняння, аналізу та синтезу при виконанні завдань різних типів;

створити ситуацію успіху;

розширювати операційне поле: вдосконалювати операції порівняння і узагальнення;

вдосконалювати вміння працювати у парах;

формувати вміння працювати з інтерактивною дошкою.

Обладнання: інтерактивна дошка; опорні конспекти для кожного учня; картки із додатковими завданнями; ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія».

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо та узагальнимо знання щодо протікання струму в різних середовищах ; покажемо  практичне значення набутих знань у побуті, техніці, на виробництві.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

           Сьогоднішній урок  - це урок екскурсія до музею «Електричний струм у різних середовищах». Під час екскурсії ви повинні бути дуже уважними, щоб не потрапити у пастку , яку розставили нам закони природи, і тільки ваші знання дадуть нам перепустку  у наступний зал музею. Під час екскурсії  потрібно робити нотатки у свої зошити тому , що на виході з музею вам потрібно скласти невеликий тест.

  Я – директор музею, а ви – мої помічники-екскурсоводи. Наша екскурсія буде проходити в 3-Д форматі. Ви будете її активними учасниками.

Я знаю, що ви багато трудилися, вивчаючи дану тему, тому я впевнена, що ви покажете гарні знання. Успіхів вам. А на шляху до успіху вам допоможуть такі настанови:

  • Є те, що я вмію робити краще за інших.
  • Успіх – мій природний стан.
  • Я завжди максимально викладаюся на своїй роботі.
  • Я – успішна людина. Мені вдається все, за що я беруся.
  • Усе, що я роблю, - мені на користь.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

 Щоб попасти в перший зал, потрібно відкрити два замки. Для цього ви повинні виконати два завдання. 1 завдання – заповнити перший рядок узагальнюючої таблиці.(Слайд 3)

2 завдання  - сполучити стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження. (Слайд 5)

 Отже ви добре справилися із запропонованими вам завданнями і двері залу №1 «Електричний струм в металах» відкрито. Тож слово екскурсоводам.

 Проект №1 «Застосування струму в металах».

 А щоб потрапити до залу №2,  потрібно за допомогою ребусу відгадати середовище,  якому присвячені матеріали в ньому. 2 завдання – заповнити другий рядок узагальнюючої таблиці.(Слайд 7) І знову слово екскурсоводам.

Проект №2 «Застосування струму у вакуумі».

Наша екскурсія продовжується. Щоб потрапити до наступного залу  пройдіть наступні випробування. 1 завдання – заповнити перший рядок узагальнюючої таблиці. 2 завдання - сполучити  фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження. (Слайд 9) До свого залу запрошують юні екскурсоводи.

Проект №3 «Застосування струму в електролітах».

 А от назву наступного залу вам пропоную відгадати. (Слайд ) І продовжуємо заповнювати таблицю. Успішно виконавши завдання, ви маєте можливість відвідати наступний зал нашого музею.

Проект №4 «Застосування струму в газах»

Ми підійшли до останнього залу і  завершуємо заповнення таблиці. А тепер назвіть носії струму у чистих напівпровідниках та  напівпровідниках р-типу і  n-типу. Ви правильно виконали завдання і двері залу №5 відчинено. Слово екскурсоводам.

 Проект №5 «Застосування струму у напівпровідниках».

ІV. Контроль знань.

От ми і відвідали останній зал нашого музею, але виявляється, щоб вийти з нього, потрібно теж пройти випробування та показати як ви засвоїли знання із даної теми. І група учнів сідає за комп’ютери виконувати тест з теми «Електричний струм у різних середовищах», а ІІ група учнів покажуть, як вони знають прилади, з якими познайомилися, вивчаючи дану тему. Серед запропонованих вам карток виберіть прилади та умовні їх позначення, що стосуються вашої теми і віднести до потрібного столу та покласти біля відповідних приладів.

V. Підсумки уроку.

 От і закінчилася екскурсія до музею. Я задоволена роботою екскурсоводів. Всі ви молодці. Діти, а тепер дайте відповіді на запитання:

  • Розповідь кого з екскурсоводів вам найбільше сподобалася?
  • Чиї експонати вас найбільше вразили?
  • Хто на вашу думку проявив найбільшу творчість?
  • Які у вас враження від уроку?

А ще я хочу нагородити працівників музею за гарну роботу грамотами та оцінками.

VІ.Домашнє завдання.

Скласти тест або кросворд по темі «Електричний струм у різних середовищах».

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку