Урок "Елеонор Портер "Полліанна та її друзі"."

Про матеріал
Допомогти учням краще усвідомити зміст твору, його ідейні, художні та естетичні особливості; розвивати навички компаративного аналізу, виразного читання, переказування, виділення головних епізодів роману, їх коментування, характеристики героїв, висловлювання своєї думки про прочитане; виховувати інтерес до художнього слова, почуття дружби, відповідальності за свої вчинки, прагнення до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Тема: Елеонор Портер "Полліанна та її друзі".

Мета: допомогти учням краще усвідомити зміст твору, його ідейні, художні та естетичні особливості; розвивати навички компаративного аналізу, виразного читання, переказування, виділення головних епізодів роману, їх коментування, характеристики героїв, висловлювання своєї думки про прочитане; виховувати інтерес до художнього слова, почуття дружби, відповідальності за свої вчинки, прагнення до самовдосконалення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, кольоровий папір.

                                 Друг - це найкраще, що в тебе може

                                 бути, і найкраще, чим можеш бути

                                 ти.

                                                                           Д. Пейджест.

                                       Хід уроку.

I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Як добре, коли в тебе багато друзів - чесних, порядних, вірних, відданих, готових підтримати в скрутну хвилину. Але, якщо навіть у тебе один друг, усе одно, ти можеш почуватися впевнено, щасливо.

III. Оголошення теми і мети уроку.

Робота над епіграфом.

- Чи погоджуєтеся ви з висловом, що "друг - це найкраще, що в тебе може бути...?

- Чи хороші ви друзі?

VI. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Слово вчителя.

Удома вам потрібно було скласти розповідь від імені героїв роману. ( Розповідь дітей).

Евристична бесіда.

- Хто навчив Полліанну "гри в радість"?. ( Батько ).

- У чому полягала ця гра ? ( У тому, щоб знаходити привід для радощів у всьому без винятку).

- Коли виникла гра? ( Коли в пожертву отримали милиці).

- Хто перший в будинку тітки погодився грати в радість? (Ненсі).

* Гра в радість. (Слайд. Записана прикра ситуація, з якої діти знаходять вихід).

2. Гра "Упізнай друзів Полліанни" (слайд).

* Завжди привітна, турботлива, чуйна, але не любила свого імені та ранки по понеділках. (Ненсі). (слайд).

*Сувора, холодна, стримана, нещасна, сумна. Завдяки Полліанні стала турботливою, доброю, чуйною. (Тітка Поллі). (слайд).

*Дуже радів появі Полліанні в домі, розповідав про її маму, любив дівчинку й завжди підтримував її. (Старий Том). (слайд).

* Дратівлива, вразлива, сердита хвора жінка, яка лежала в темній кімнаті і не дозволяла відчиняти вікна. Познайомившись з Полліанною, стала терпимою, уважнішою до оточуючих, дозволяла відчиняти вікна і пускати сонячне проміння в будинок, розчісувати своє кучеряве волосся. (Місіс Сноу). (слайд).

* Мовчазний, замкнутий, похмурий, одинокий. Після всиновлення ним дитини, його життя набуло сенсу, стало яскравим, веселим, повноцінним. (Джон Пендлтон). (слайд).

* Сумний, зневірений, бездомний, хотів мати батьків, сім`ю і будинок. Завдяки Полліанні у нього з`явилися друзі, надія на краще життя. (Джиммі). (слайд).

* Був засмученим, у розпачі, писав проповіді, розпочинаючи їх словами "Горе вам...". Усвідомив свою місію, роль у житті мешканців міста і починав проповідь так "Радійте, люди...". (Священник Пол Форд). (слайд).

* Лікар, завжди привітний, добрий, чуйний, але кохав якусь жінку, з якою їх розділяло давнє непорозуміння. (Чилтон).

3. Асоціативний кущ. Подарунок другу.

* Крем проти ластовиння. (Полліанні).

* Троянда. (Тітці Поллі).

* Стетоскоп. (Лікарю Чилтону).

* Дитяча іграшка. (Джонові Пендлтону).

* Сонячне світло. (Місіс Сноу).

* Бейджик з написом "Пишаюся своїм ім`ям". (Ненсі).

* Біблію із закладкою проповіді "Радійте всі!" (Священнику Полу Форду).

Вчитель. Діти, ви напевно вже втомилися. Пропоную фізкульт. хвилинку.

Є у мене друг.

Подивіться, де він тут. (Діти роблять вправи, повертаючи голову та тулуб то вліво, то вправо).

У моїй душі, у серці,

На уроці,  й на перерві.

Подарую йому сонце. (Руки підтягують  вгору).

Подарую йому небо.

Подарую зірочки. (Руки піднімають вгору, вниз).

З клумби гарні квіточки. (Роблять вправи, нахиляючись уперед).

Він веселий, він завзятий,

Любить бігати, стрибати.

Посміхатися мені,

Дарувати радість всім.

 Подивіться всі навкруг

Ось такий у мене друг.

Учитель.

На попередніх уроках ми познайомились із Томом Сойєром і його друзями. Згадайте, яким був головний герой Марка Твена?

1 завдання.(На мультимедійній дошці). Асоціативний диктант.

  • Випишіть, які риси характеру, із запропонованих, притаманні героям – Тому Сойєру та Полліанні.

(Жадібність, чемність, хитрість, балакучість, відкритість, сміливість,  правдивість, рішучість, кмітливість, вірність у дружбі, щедрість, брехливість, терпимість).

Учитель. І все ж більше у них спільного. Це – діти. Вони живуть своїм особливим життя, радіють йому, активно пізнають світ, стикаються із цілком серйозними проблемами й намагаються їх розв`язати. І часто дають уроки доброти, моральності, сміливості, мужності навіть деяким дорослим.

2. Порівняльна характеристика Тома Сойєра і Полліанни.

Спільне. Приблизно одного віку, сироти, виховуються у родичів, навчаються в школі, розумні, веселі, дружелюбні, сміливі, активно впливають на оточуючих.

Відмінне. Том Сойєр.  Бешкетливий, вигадливий; живе, оточений любов`ю рідних; прагне пригод; потрапляє в небезпечні ситуації; здатен на нерозсудливі вчинки, що приносять великі переживання для близьких людей; легко закохується, заради цього може йти на всілякі жертви.

Полліанна. Спокійна, вдумлива, спостережлива; дбає про людей; домагається їх прихильності своєю любов`ю, відданістю, життєрадісністю, прагненням усім допомогти, всіх зробити щасливими; її гра в радість підтримує багатьох жителів міста, змінює їх життя на краще; коли з Полліанною трапляється нещастя, вони її підтримують, допомагають здолати відчай і перемогти.

3. Створення кольорограми. (Діти вибирають кольорові папірці, з якими асоціюються літературні герої, і прикріпляють їх на дошку).

Питання.

  • Чи могли б бути друзями Полліанна та Том Сойєр?
  • Чи хотіли б ви мати таких друзів ? Кого?
  • Як ви вважаєте, друзями можуть стати тільки одинакові за характером, зовнішністю або поведінкою ? (Показ слайдів, де відображається дружба різних протилежностей).
  • Чому вони подружилися? (Відповіді дітей).
  • Показ в слайдах притчи «Образи та радості».

     Довго йшли пустелею два друга. Раз вони посварилися, і один із них зопалу дав іншому ляпаса. Друг відчув біль, але промовчав. Лише написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Друзі продовжили подорож. І через багато днів знайшли оазис із озером, у якому вирішили покупатися. Постраждалий від ляпасу мало не втонув, але друг його врятував. Коли отямився, то висік на камені: «Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя». Перший поцікавився:

  • Коли я тебе скривдив, ти написав на піску, а тепер – пишеш на камені. Чому?

    І друг відповів:

  • Коли хтось кривдить нас, ми повинні писати це на піску, щоб вітри могли стерти напис. Але повідомлення про гарні вчинки ми маємо висікати на камені, щоб жодний вітер не міг це стерти. Навчися писати образи на піску й висікати радощі на камені. Залиш дещицю часу для життя! І нехай тобі буде легко й світло…

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

* Створення сенкану за ім`ям свого друга.

VI. Домашнє завдання.

Виразно читати, переказувати опрацьовані розділи роману Е. Портер «Полліанна», виділяти ключові слова, висловлювати власні судження про героїв та їхні вчинки.

VII. Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивна гра «Мікрофон».

  • Продовжте речення.
  • Я вважаю, що мати багато друзів – це…
  • Бути другом – це…

Розробка уроків із зарубіжної літератури вчителя Новозбур`ївського ЗБДО Голопристанської районної ради Херсонської області Єфімової Валентини Василівни

 

  •  

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку