Тема: Почуття людини. Емоції.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «емоції», «настрій людини», розкрити значення слів «емоції» та «настрій»; вплив емоцій на здоров’я людини; навчити розпізнавати настрій людини та емоційний стан, навчитися контролювати свої емоції; розвивати спостережливість, уміння працювати в групі та парі; виховувати повагу, любов та доброзичливість.
Обладнання: презентації до уроку, смайлики для вираження настрою, цеглинки LEGO, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Холодно в полі, в саду, на городі,
Зима мандрує по нашій господі,
Тепло і затишно в класі у нас.
Тож розпочати роботу вже час.
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Бесіда
- Кожного дня ми виконуємо певні дії, щось робимо, але є речі, які вдаються нам краще, щось гірше, а щась взагалі не виходить.
- Скажіть, будь ласка, що ви відчуваєте, якщо вам все вдається? (радість, щастя, впевненість)
- А коли програєте у грі, чи щось не вдається зробити? (Сум, злість, роздратування)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Це все, що ви назвали – це наші емоції, почуття. На сьогоднішньому уроці ми будемо про них говорити та вчитися їх контролювати.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Наші емоції впливають на наш настрій. Настрій – це емоційний стан людини, коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій людини змінюється надзвичайно часто. Він може бути позитивний або негативний.
Через настрій людина виражає своє ставлення до всього, що відбувається навколо нас і в житті.
Отже, ми визначили, що емоції відіграють важливу роль у житті кожної людини.
4.1. Вірш про емоції
Радість, горе, здивування,
Смуток, спокій, хвилювання –
Це емоції, мій друже,
І вони важливі дуже .
Як корисні, позитивні.
Сміх і радість, спокій теж!
Злість і смуток – негативні
За емоціями стеж!
Швидко негативний настрій
Зіпсує здоров’я, знай.
Не сумуй, жартуй, всміхайся
Завжди добрий настрій май!
4.3. Гра «Визнач емоцію»
Демонстрування емоцій на екрані:
4.4. Гра «Чарівники настрою»
- Уявіть, що ви всі чарівники. На екрані ми бачимо героя з мультика, він плаче. Що ми можемо зробити, щоб в нього покращився настрій і він перестав плакати?
(Відповіді дітей)
4.5. Робота в підручнику (с.14-15)
V. Закріплення вивченого матеріалу
5.1. Гра «Дорога компліментів»
Уявіть, що в когось з однокласників або друзів поганий настрій, яким одним словом ми можемо підбадьорити наших друзів ?
(Відповіді дітей)
5.2. Гра «Дзеркало»
Кожній дитині даю перед собою дзеркало і кажу певну емоцію, а діти мають її показати і подивитися на себе з цією емоцією у дзеркало.
5.3. Робота у зошиті
VI. Підсумок уроку
6.1. Вправа з LEGO
Беремо 2 цеглинки лего – зелену і червону. Якщо емоція позитивна – піднімаємо зелену цеглинку, якщо негативна – червону.
Радість, щастя, біль, смуток, задоволення, туга, сум, любов, упевненість.
6.2. Гра «Подаруй любов»
Діти роблять коло, вчитель дає їм іграшкове сердечко, учні передають його один одному з приємними словами, або дають відповідь на питання: «Чому я тебе люблю?».
6.3. Бесіда
- Після нашого уроку, після ігор і вправ, які ми виконали, скажіть, з які емоції переповнюють вас?
(Відповіді дітей)
VII. Підсумок уроку
7.1. Рефлексія
Грає ніжна мелодія
Закрийте очі, уявіть, що ви прийшли до лісу, але розпочався дощ, звіявся холодний вітер, які емоції вас переповняють? Запам’ятайте їх. Ви забігаєте вглиб лісу і враз бачите промінчик сонечка, ви вийшли на зелену галявину, а там світить сонечко, зігріваючи своїм промінням, співають пташечки і так тепло, так добре. Подумайте, які емоції зараз вас переповнять?
(Відповіді дітей)
Нехай позитивні емоції завжди переважають і викорінюють негативні.