11 травня о 19:00Вебінар: Трудові відносини в закладі освіти: права, обов’язки та соціальні гарантії

Урок "Еволюція образу Хлопчика-зірки. Символічний зміст назви твору"

Про матеріал
Конспект уроку за темою: "Еволюція образу Хлопчика-зірки. Символічний зміст назви твору" супроводжується презентацією, яка мотивує навчальну діяльність учнів.
Перегляд файлу

 

 Еволюція образу Хлопчика-зірки.

Символічний зміст назви твору

 

Мета: допомогти учням краще усвідомити зміст казки та зрозуміти символічну назву твору; простежити шлях еволюції Хлопчика-зірки; з’ясувати, в чому, на думку автора, полягає справжня краса; розвивати вміння аналізувати казку, давати оцінку прочитаному, робити самостійні висновки; виховувати любов до матері, повагу до загальнолюдських моральних цінностей

Обладнання: підручники, зошити, ілюстрації до казки, завдання для груп (картки), фрагменти та музика до фільму «Зоряний хлопчик», зірки, кінострічка, презентація, НПІМК

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок


Хід уроку

І. Організаційний момент

Швидше , швидше ви збирайтесь.

Один одному всміхайтесь.

Не баріться, бо вже час.

Казка всіх чекає нас.

Прийом «Фантастична хвилинка» ( на фоні слова вчителя)

- Погляньте на це загадкове небо. Воно приваблює, манить, надихає…

Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Народ зазначив: «Зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей».

Як не згаснути, живучі на землі. Як залишити по собі слід, про який будуть згадувати інші..

Що найголовніше у житті… Про це піде мова на нашому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, під час цього казкового зорепаду зірочки і до нас потрапили.

- У кожного з вас на парті є власна зірочка.

- А ще і на екрані.

- Та вони якісь незвичайні. На них є літери.

- Спробуймо зрозуміти, про що вони шепочуть нам.

ЛУЙЬДА

- А хто це?

- Який твір Оскара Уайльда ми прочитали?

- То пригадайте, про що мова йшла у ньому.

Робота у групах

Прийом «Режисер»

Створення кінострічки.

І група – за ілюстраціями;

ІІ група – за уривками з тексту.

Прийом «Музей загублених речей»

Відвідає «Музей загублених речей»

ІІІ група -  Назвіть речі, про які йшла мова у казці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Приваблива мета»

Розгадати ребус.

ІV. Оголошення теми, мети уроку

Прийом «Очікування»

- Що роблять коли падає зірка з неба?

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? 

V. Сприйняття нового матеріалу

Вступне слово вчителя

- Діти, у кожному творі літератури немало «загадок», часто на кожну загадку є декілька правильних відповідей. А відгадати краще за всіх зможе той, хто уважно слідує за «підказками»  автора. Однією з таких «підказок»  буває назва твору.

О. Уайльд назвав свою казку «Хлопчик-зірка».  Чому саме зірка?

- Що вам відомо про це слово?

Прийом «Заздалегідь»

Робота з тлумачним словником.

Пояснити значення слова «Зірка».

- Це слово має одне значення?

- Яке воно? (багатозначне).

  1. Самосвітне небесне тіло. 
  2. Видатна, прославлена, знаменита  людина.
  3. Геометрична фігура.
  4. Світла пляма на лобі у тварин.
  5. Садова рослина, суцвіття якої має квітки з п’ятьма пелюстками.

- Ми зупинимося на перших двох значеннях цього слова: небесне тіло та знаменитість.

Прийом «Асоціативний кущ»

Бесіда за змістом прочитаного

- У який світ нас занурюють перші сторінки казки? Зачитайте.  С.92 (світ лютого холоду. Холод, як правило, асоціюється зі злом, незрозумілістю)

- Які ваші відчуття?

- За яких обставин ми зустрілися з головним героєм? Зачитайте С.93

-  Що ж чекало знайду? (Його забрав один з лісорубів у свою і до того багатодітну родину, до родинного вогнища).

- Хлопчик-зірка ріс й виховувався вкупі з дітьми Лісоруба, їв і пив з ними за одним столом і грався разом з ними. Чому став іншим?

- Зачитайте портрет героя. Які риси характеру підкреслює автор у зовнішності героя?

- Уявіть, що ви художники. Які кольори використали б для портрета Хлопчика-зірки?

-Доведіть, що душа головного героя чорна, у ній немає місця доброті, милосердю.

 Читання в особах

Зачитайте розмову Хлопчика-зірки з лісорубом (с.98)

Перегляд фрагменту фільму «Зоряний хлопчик

 (перша зустріч хлопчика з матір’ю)

Бесіда

-Про які риси характеру говорить перша зустріч хлопчика з матір’ю?

-Яка з рис є, на вашу думку, найстрашніша? Чому?

-Чому зникла врода хлопчика?

-Чому з гарної квітки хлопчик перетворився на бридку жабу?

-Чому всі відвернулися від Хлопчика-зірки?

-Чи усвідомив він свій гріх?

Фізкультхвилинка

Слово вчителя

 -Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.

-Перелічіть, що зробив хлопчик, аби отримати прощення матері?

( пішов шукати матір і шукав її довгих 3 роки, попросив вибачення у «Божих створінь», яких ображав,  дорогою допоміг зайцю звільнитися з мисливської пастки, три рази віддавав монети прокаженому)

-Хто і коли продав у рабство Хлопчика-зірку?

-Ким був дідуган, що купив хлопчика?

-За що покарав  чаклун його?

-Що спонукало хлопчика допомогти Зайченяті?

-Чому відбулося нове перетворення, коли хлопчик зустрівся з батьками?

Слухання аудіозапису «Сповідь Хлопчика – Зірки»

Бесіда

  • Чому відбулося нове перетворення? (Він зазнав страждань)
  • Що змінилося в характері Хлопчика-зірки?
  • Чи повернулася краса до хлопчика? Чим вона відрізняється від попередньої? Зачитайте уривок з тексту. (с.104)
  • Що нового з’явилося в очах хлопчика? (М’яке, сердечне, страждання зробили його добрим, благородним, чутливим)

Інтерактивна вправа «Зірочка» . Робота в групах

Охарактеризуйте головного героя

І група  - до перетворення;

ІІ група  - після перетворення.

ІІІ група  - Запишіть ланцюжок емоцій у казці, пов’язаних із образом Хлопчика-зірки

(співчуття-обурення-огида-повага-радість)

Прийом «Гронування»

За що був покараний головний герой?

За жорстоке ставлення

  • до матері;
  • до людей;
  • до тварин.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 А тепер допишіть на зірках, який висновок з уроку зробили ви для себе, продовживши речення: «Прочитавши про Хлопчика-зірку,

  • я зрозумів(-ла), що …
  • мене найбільше вразило …
  • мене засмутило …

VІI. Узагальнення та систематизація знань

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

-Чому казка має таку назву? (Зіркова хвороба, впав із неба, що зірка - холодна і далека, яким був для людей зоряний хлопчик, що зовнішня краса має відповідати внутрішній).

- Якою є головна думка казки?

(Будь добрим, милосердним, і добро повернеться до тебе.

До старших, до близьких потрібно ставитися з повагою, із вдячністю за їх піклування.

Злі вчинки не залишаються безкарні.)

- Як відбувається еволюція (розвиток) образу головного героя? (Від краси зовнішньої до потворності й краси внутрішньої та краси зовнішньої і внутрішньої).

- Який художній прийом найчастіше зустрічається у казці? (Антитеза)

Творча робота

Власні учнівські вірші, розповіді про маму.

VIІI. Підсумок уроку. Оцінювання

Слово вчителя.

-На початку уроку кожному з вас із неба впала зірка.

-Чи здійснилося ваше бажання?

-Чи знаєте ви, що треба зробити, коли з неба падає зірка?

Прийом «Казкова феєрія»   (на дошці)

- А зараз я пропоную власноруч створити зоряне небо з ваших зірочок і подарувати цей зорепад присутнім, щоб усі бажання та заповітні мрії обов’язково збулися. 

IХ. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи за розділом «Літературна казка»

doc
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку