Конспект уроку
з біологі у 8 класі
підготувала:
Слишик ОксанаМиколаївна
учитель біології, вищої категорії
Стокопанівської загалноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів
Генічеської районної ради
Херсонської області
Тема: Ферменти, їхня роль у життєдіяльності організму
Мета:
навчальна: ознайомити з особливостями будови та властивостями ферментів; розкрити значення ферментів для живих організмів; формувати знання про основні види ферментів; нагадати роль травних ферментів у процесі травлення; дослідити властивості ферментів.
розвивальна: розвивати навички роботи в парі, навички міжособистісного спілкування, мову, пам’ять, мислення, увагу, уміння систематизувати та узагальнювати інформацію, робити логічні висновки;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, формувати переконання необхідності раціонального харчування, науковий світогляд, інтерес до предмета.
Терміни та поняття: Ферменти, активний центр, субстрат,ключ – замок, рука – рукавичка,тиск, температура, рН середовище
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування прктичних умінь і навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
( Привітання учнів, перевірка їхньої готовності до уроку. Створення робочого настрою)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
( Методика мозковий штурм )
Учитель біології : Для створення робочого настро, пропоную переглянути уважно відеоролик.
( перегляд відеоролика)
Учитель біології: Ми з вами переглінули притчу і перед нами постала проблема. Як же можна зв'язати старого верблюда з нашим сьогоднішнім уроком?
Ваші пропозиції.( учні висовують пропозиції). Добре сьогодні на уроці я разом з колегою учителем англійської мови Мариною Федорівною допоможем вам на уроці дізнатися який саме секрет має цей старий верблюд.
Ми з вами вже багато дізналися про травну систему,познайомилися з процесами життєдіяльності людського організму, які контролює саме травна система. А ось сьогодні , я пропоную познайомитися з помічниками травної системи. Тому тема нашого уроку: «Ферменти, їхня роль у життєдіяльності організму».
Відкриваємо зошити, записуємо тему нашого уроку.
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
Учитель біології: ( використовує відеопрезентацію, учні сторюють алгорит опорної схеми)
Учитель біології: Сьогодні переглянувши презентацію, прослухавши міні лекцію ви познайомилися з новими термінами та поняттями, якими саме?
(на слайді зявляються терміни та поняття, учні їх називають)
Ферменти, активний центр, субстрат,ключ – замок, рука – рукавичка,тиск, температура, рН середовище.
Учитель англійської мови: Завдання ускладнюється. Необхідно назвати терміни на англійській мові.( учні проводять лексичну роботу)
Учитель анг.мови: Наступне завдання. Будь – ласка продовжіть речення, використовуючи опорну схему в зошиті, нові терміни та поняття.
1.Біологічні прискорювачі реакцій……( ферменти)
2.Невелика ділянка феерменту….( активний центр )
3.Ферменти діють на виначений ….( субстрат)
4.Відповідність ферментв і субстрата……( ключ – замок )
5.Активність ферментів залежить …..(рН середовища, температури, тиску)
Уитель біології: Скажіть будь – ласка, а ви б хотіли побачити фермент?
У вас сьогодні є така можливість. Ми з вами проведемо практичну роботу. У вас на столах знаходяться інструктивні картки, обладнання, картки куди неообхідно заносити свої спостереження.У мене сьогодні помічниця, яка залюбки погодилася провести практичну роботу. Ваше завдання уважно виконувати інструкції Лоліти.
( учні виконують завдання )
ІНСТРУКТИВНА КАРТКА
Лабораторне дослідження: « Виявлення ферментів і вплив на них фізичних факторів »
Обладнання і матеріали: невеликі убики сирої та вареної картоплі, предметні скельця, розчин гідрогену пероксиду.
Хід роботи
Що робити |
Що спостерігали |
Висновки |
1.На предметне скельце № 1 налийте розчин гідроген пероксиду |
|
|
2.На предметне скельце № 2 налийте розчин гідроген пероксиду |
|
|
Висновок:
Учитель біології: Добре з'ясували що, у випадку розкладання пероксиду водню на воду і оксиген у вигляді бульбашок газу є присутність ферменту, якщо впливає температура, фермент денатурує.
ІV .Узагальнення та систематизація знань:
Учитель біології: Я вам підготувала хвилинку реалаксації, але вона відрізняється від інших релаксів. Я пропоную перегланути комікс.
( Дівчинка на англійській мові відтворює інформацію у вигляді коміксу: в руках кава,куштує, кривиться, до кави додає молоко, утворюється пінка, смакує )
V.Осмислення обєктивних звязків:
( робота в парах )
Учитель біології: Про що йшла мова? Я вам теж підготувала завдання творчого характеру:
*Чому з свіжих ківі не можна зробити желе?( робота з гаджетами);
* У яких випадках використовують даний препарат? ( переклад з англійської мови)
* Що демонструє ця продукція?( робота з рекламою)
VІ Домашнє завдання:Прочитати §9-10 виконати творче завдання