урок:" Ферменти, їхня роль у життєдіяльності організму"

Про матеріал
навчальна: ознайомити з особливостями будови та властивостями ферментів; розкрити значення ферментів для живих організмів; формувати знання про основні види ферментів; нагадати роль травних ферментів у процесі травлення; дослідити властивості ферментів. розвивальна: розвивати навички роботи в парі, навички міжособистісного спілкування, мову, пам’ять, мислення, увагу, уміння систематизувати та узагальнювати інформацію, робити логічні висновки; виховна: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, формувати переконання необхідності раціонального харчування, науковий світогляд, інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з біологі у 8 класі

підготувала:

Слишик ОксанаМиколаївна

учитель біології, вищої категорії

Стокопанівської загалноосвітньої

 школи І – ІІІ ступенів

Генічеської районної ради

Херсонської області

 

Тема: Ферменти, їхня роль у життєдіяльності організму

Мета:

навчальна: ознайомити з особливостями будови та властивостями ферментів; розкрити значення ферментів для живих організмів; формувати знання про основні види ферментів; нагадати роль травних ферментів у процесі травлення; дослідити властивості ферментів.

розвивальна: розвивати навички роботи в парі, навички міжособистісного спілкування, мову, пам’ять, мислення, увагу, уміння систематизувати та узагальнювати інформацію, робити логічні висновки;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, формувати переконання необхідності раціонального харчування, науковий світогляд, інтерес до предмета.

Терміни та поняття: Ферменти, активний центр, субстрат,ключ – замок, рука – рукавичка,тиск, температура, рН середовище

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування прктичних умінь і навичок.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

( Привітання учнів, перевірка їхньої готовності до уроку. Створення робочого  настрою)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

( Методика  мозковий штурм )

Учитель біології : Для створення робочого настро, пропоную переглянути уважно відеоролик.

( перегляд відеоролика)

Учитель біології: Ми з вами переглінули притчу і перед нами постала проблема. Як  же можна зв'язати старого верблюда з нашим сьогоднішнім уроком?

Ваші пропозиції.( учні висовують пропозиції). Добре сьогодні на уроці я разом з колегою учителем англійської мови Мариною Федорівною  допоможем вам на уроці дізнатися який саме секрет має цей старий верблюд.

Ми з вами вже багато дізналися про травну систему,познайомилися з процесами життєдіяльності людського організму, які контролює саме травна система. А ось сьогодні , я пропоную познайомитися з помічниками травної системи. Тому тема нашого уроку: «Ферменти, їхня роль у життєдіяльності організму».

Відкриваємо зошити, записуємо тему нашого уроку.

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу

Учитель біології: ( використовує відеопрезентацію, учні сторюють алгорит опорної схеми)

  • Історична довідка;
  • Будова ферменту;
  • Властивості ферментів

Учитель біології: Сьогодні переглянувши презентацію, прослухавши міні лекцію ви познайомилися з новими термінами та поняттями, якими саме?

(на слайді зявляються терміни та поняття, учні  їх називають)

Ферменти, активний центр, субстрат,ключ – замок, рука – рукавичка,тиск, температура, рН середовище.

Учитель англійської мови: Завдання ускладнюється. Необхідно назвати терміни на англійській мові.( учні проводять лексичну роботу)

Учитель анг.мови: Наступне завдання. Будь – ласка продовжіть речення, використовуючи опорну схему в зошиті, нові терміни та поняття.

1.Біологічні прискорювачі реакцій……( ферменти)

2.Невелика ділянка феерменту….( активний центр )

3.Ферменти діють на виначений ….( субстрат)

4.Відповідність ферментв і субстрата……( ключ – замок )

5.Активність ферментів залежить …..(рН середовища, температури, тиску)

Уитель біології: Скажіть будь – ласка, а ви б хотіли побачити фермент?

У вас сьогодні є така можливість. Ми з вами проведемо практичну роботу. У вас на столах знаходяться інструктивні картки, обладнання, картки куди неообхідно  заносити свої спостереження.У мене сьогодні помічниця, яка залюбки погодилася провести практичну роботу. Ваше завдання уважно виконувати інструкції Лоліти.

( учні виконують завдання )

ІНСТРУКТИВНА   КАРТКА

Лабораторне дослідження: « Виявлення ферментів і вплив на них фізичних факторів »

Обладнання і матеріали: невеликі убики сирої та  вареної картоплі, предметні скельця, розчин гідрогену пероксиду.

Хід роботи

Що робити

Що спостерігали

Висновки

1.На предметне скельце № 1 налийте розчин гідроген пероксиду

 

 

2.На предметне скельце № 2 налийте розчин гідроген пероксиду

 

 

Висновок:

 

Учитель біології: Добре з'ясували що, у випадку розкладання пероксиду водню на воду і оксиген у вигляді бульбашок газу є присутність ферменту, якщо впливає температура, фермент денатурує.

ІV .Узагальнення та систематизація знань:

Учитель біології: Я вам підготувала хвилинку реалаксації, але вона  відрізняється від інших релаксів. Я пропоную перегланути комікс.

( Дівчинка на англійській мові відтворює інформацію у вигляді коміксу: в руках кава,куштує, кривиться, до кави додає молоко, утворюється пінка, смакує )

V.Осмислення обєктивних звязків:

( робота в парах )

Учитель біології: Про що йшла мова? Я вам теж підготувала завдання творчого характеру:

*Чому з свіжих ківі не можна зробити желе?( робота з гаджетами);

* У яких випадках використовують даний препарат? ( переклад з англійської мови)

* Що демонструє ця продукція?( робота з рекламою)

VІ Домашнє завдання:Прочитати §9-10 виконати творче завдання

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Слишик Оксана
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку