Тема: Фінікія. Ізраїльсько-Іудейське царство.
Мета: сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Фінікії та Ізраїльсько-Іудейського царства.
- збудити інтерес до Біблії як історичного джерела.
- встановити хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення , самостійної роботи.
- виховувати почуття толерантності до різних народів, культур.
Обладнання: підручник, карта, Біблія,мультимедійна дошка, ілюстрації.
Тип урок: вивчення нового матеріалу (презентація).
“ Якщо хто відплачує злом за добро - не відступить лихо з його дому! Лінощі сон накидають, і лінива душа голодує. Серце своє зверни до навчання , а вуха свої - до розумних речей. Хто яму іншому копає, сам у неї впаде. Хто сміється з убогого, той ображає свого Творця. Хто радіє з чужого нещастя, той буде покараний Творцем. “
Біблія. Старий заповіт
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ Протягніть одне одному руку, посміхніться і подаруйте увагу і гарний настрій. А я вам подарую знання.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розв’яжіть задачу
Купець з міста Вавилон повернувся з торговим караваном із Фінікії у рік смерті царя Хаммурапі. Із мандрівки він привіз гарні подарунками для своєї десятирічної доньки.
В якому році народилася його донька?
Скільки років минуло з того часу?
Розвязання:
Цар Хаммурапі помер у 1750 р. до Р.Х.
1)1750+10=1760 р. до Р.Х.
2)1760+2014=3774 роки
Відповідь: донька купця народилася у 1760 р.
2.Запитанняя:
Що таке історичні джерела?
Назвіть види історичних джерел
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План
1. Фізико-географічне положення та природні умови Фінікії.
2. Основні заняття та винаходи фінікійців
3. Біблія як історичне джерело
4. Ізраїльсько-Іудейське царство.
1.Фізико-географічне положення та природні умови Фінікії (розповідь вчителя супроводжується показами на карті)
Природні умови Фінікії
(робота в групах)
І група – що позитивного
ІІ група – що негативного
2.Основні заняття та винаходи фінікійців
Метод “Чиста дошка”( на дошці записані запитання,на які учні повинні дати відповіді опрацювавши відповідний матеріал з підручника. Питання,на які дані відповіді витираються. Учні тоді виконали завдання,коли дошка залишається чистою) Питання:
1.Яким було основне заняття мешканців фінікійських міст?
2.Що купували фінікійці?
3.Що продавали фінікійці?
4.Що таке колонізація?
5.Що таке метрополія?
6. Який з винаходів фінікійців мав надзвичайне значення для них самих?
7.Який з винаходів особливо важливий для розвитку людства?
3.Біблія як історичне джерело
Давайте згадаємо: що таке історичне джерело?
Розповідь вчителя
Словникова робота
Біблія (від грецьк. βιβλία — книги) — зібрання старовинних книг, створених на Близькому Сході на протязі ХV століть (XIII ст . до Р. Х. — II ст.), канонізоване в іудаїзмі та християнстві в якості Святого писання.
Пророки — проповідники волі Бога.
Робота з історичним джерелом
Давайте звернемось до Біблії. Глава 12 Книги Буття розповідає про те, як Бог явився Аврааму і звелів йому залишити його спокійну і благословенну батьківщину і вирушити в дорогу (Буття,12:1-8). Давайте почитаємо текст
Розповідь вчителя
За часів Тутмоса ІІІ (ХV ст. до н. е.) Палестина стала єгипетської провінцією. 400 років євреї перебували в рабстві.
Після суворих покарань, посланих Богом на Єгипет, фараон Рамзес ІІ відпустив євреїв. Мойсей вивів цей народ, 40 років вони блукали по пустелі.
На горі Синай бог Ягве з’явився Мойсею і вручив йому кам’яні таблиці – скрижалі. На них були записані закони для єврейського народу.
Близько 1030 р. до Р.Х. 12 родів (колін) євреїв об'єдналися і створили державу Ізраїль.
Першим царем було обрано Саула з роду Веніаміна. Пізніше його зять Давид заснував Ізраїльсько-Іудейське царство, а свого найбільшого розквіту воно досягло за царя Соломона
Метод “ Творчий спринт” (Розкажіть про царя Давида та царя Соломона за допомогою 6 слів)
Розповідь вчителя
У 1004 р. до Р.Х. цар Давид шляхом об’єднання створив Ізраїльсько-Іудейське царство. Давид приєднав до держави Саула території ізраїлевих племен, а також захопив Єрусалим, зробивши його своєю столицею, завоював ряд сусідніх територій, провів перепис населення (близько 973 до Р.Х.), ввів податки і разом з народним військом організував загони охоронців від чужинців. У єврейському фольклорі Давид зображений сміливцем, який переміг велетня Голіафа.
Найбільшої слави та могутності Ізраїльсько – Іудейське царство досягло за часів царя Соломона (964-928 рр. до Р.Х.), сина Давида, якого євреї вважали наймудрішим із людей.
На четвертий рік свого царювання Соломон почав будувати в Єрусалимі великий храм богу Ягве.
ІV. Закріплення знань
Гра “Так чи ні”
6. Соломон був сином Давида?
Відповіді:
1.Так.
2.Ні.
3.Так.
4.Ні.
5.Так.
6.Так.
7.Ні.
8.Так.
V. Підсумки уроку
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний матеріал підручника.
Творче завдання: Написати твір-фантазію “Плавання до Карфагену” або “В гостях у царя Соломона”.
Урок на тему: « Фінікія. Ізраїльсько-Іудейське царство»
6 клас
Підготувала вчитель історії
Розлуцького НВК
Сподарик Руслана Степанівна