Урок "Фінікія. Ізраїльсько-Іудейське царство."

Про матеріал
Урок "Фінікія. Ізраїльсько-Іудейське царство." Тип урок: вивчення нового матеріалу (презентація).
Перегляд файлу

Тема: Фінікія.        Ізраїльсько-Іудейське       царство.

Мета: сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Фінікії та Ізраїльсько-Іудейського царства.

- збудити інтерес до Біблії як історичного джерела.

- встановити хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення , самостійної роботи.

- виховувати почуття толерантності до різних народів, культур.

Обладнання: підручник, карта, Біблія,мультимедійна дошка, ілюстрації.

Тип урок: вивчення нового матеріалу (презентація).

                                                                             “ Якщо хто відплачує злом за добро        - не відступить лихо з його дому! Лінощі сон накидають, і лінива душа голодує. Серце своє зверни до навчання , а вуха свої - до розумних речей. Хто яму іншому копає, сам у неї впаде. Хто сміється з убогого, той  ображає свого Творця. Хто радіє з чужого нещастя, той буде покараний Творцем. “                   

                                                                                                   Біблія. Старий заповіт

 

 

                                  Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ                                                  Протягніть одне одному руку, посміхніться і подаруйте увагу і гарний настрій. А я вам подарую знання.

 

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

Розв’яжіть задачу

 

    Купець з міста Вавилон повернувся з торговим караваном із Фінікії у рік смерті царя Хаммурапі. Із мандрівки він привіз гарні подарунками для своєї десятирічної доньки.

     В якому році народилася його донька?

     Скільки років минуло з того часу?

Розвязання:

Цар Хаммурапі помер у 1750 р. до Р.Х.

1)1750+10=1760 р. до Р.Х.

2)1760+2014=3774 роки

Відповідь: донька купця народилася у 1760 р.

2.Запитанняя:

Що таке історичні джерела?

Назвіть види історичних джерел

IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План 

1.  Фізико-географічне положення та природні умови Фінікії.

2. Основні заняття та винаходи фінікійців

3. Біблія як історичне джерело

4. Ізраїльсько-Іудейське царство.

 

1.Фізико-географічне положення та природні умови Фінікії (розповідь вчителя супроводжується показами на карті)

Природні умови Фінікії
(робота в групах)

І група – що позитивного
ІІ група – що негативного

2.Основні заняття та винаходи фінікійців                         

 Метод “Чиста дошка”( на дошці записані запитання,на які учні повинні дати відповіді опрацювавши відповідний матеріал з підручника. Питання,на які дані відповіді витираються. Учні тоді виконали завдання,коли дошка залишається чистою)  Питання:

1.Яким було основне заняття мешканців фінікійських міст?

2.Що купували фінікійці?

3.Що продавали фінікійці?

4.Що таке колонізація?

5.Що таке метрополія?

6. Який з винаходів фінікійців мав  надзвичайне значення для них самих?

7.Який з винаходів особливо важливий для розвитку людства?

 


3.Біблія як історичне джерело
Давайте згадаємо: що таке історичне джерело?

 Розповідь вчителя

  • у 13-14 ст. до н.е. з Дворіччя  на землі Ханаану (Палестини) прийшли скотарські племена  євреїв. Слово “євреї” означало “зарічні люди” адже,  прийшли з-за річки Євфрат.  
  • Історію цього народу викладено в Біблії, у Старому Завіті.
  • у Біблії розповідається,що першим євреєм був Авраам

Словникова робота

    Біблія  (від грецьк. βιβλία — книги) — зібрання старовинних книг, створених на Близькому Сході на протязі  ХV століть (XIII ст . до Р. Х. II ст.), канонізоване в іудаїзмі та християнстві в якості Святого писання.

    Пророки проповідники волі Бога.

Робота з історичним джерелом 
    Давайте звернемось до Біблії. Глава 12 Книги Буття розповідає про те, як Бог       явився Аврааму і звелів йому залишити його спокійну і благословенну батьківщину і вирушити в дорогу  (Буття,12:1-8). Давайте почитаємо текст 

Розповідь вчителя

За часів Тутмоса ІІІ (ХV ст. до н. е.) Палестина стала єгипетської провінцією. 400 років євреї перебували в рабстві.

Після суворих покарань, посланих Богом на Єгипет, фараон Рамзес ІІ  відпустив євреїв. Мойсей вивів цей народ, 40 років вони блукали по пустелі.

На горі Синай бог Ягве з’явився Мойсею і вручив йому кам’яні таблиці – скрижалі. На них були записані закони для єврейського народу.

Близько 1030 р. до Р.Х. 12 родів (колін) євреїв об'єдналися і створили державу Ізраїль.

Першим царем було обрано Саула з роду Веніаміна. Пізніше його зять Давид заснував Ізраїльсько-Іудейське царство, а свого найбільшого розквіту воно досягло за царя Соломона

Метод “ Творчий спринт” (Розкажіть про царя Давида та  царя Соломона за допомогою 6 слів)

Розповідь вчителя

У 1004 р. до Р.Х. цар Давид шляхом об’єднання створив Ізраїльсько-Іудейське царство. Давид  приєднав до держави Саула території ізраїлевих племен, а також захопив  Єрусалим, зробивши його своєю столицею, завоював ряд сусідніх територій, провів перепис населення (близько 973 до Р.Х.), ввів податки і разом з народним військом організував загони охоронців  від чужинців. У єврейському фольклорі Давид зображений сміливцем, який переміг велетня Голіафа.

Найбільшої слави та могутності Ізраїльсько – Іудейське царство досягло за часів царя Соломона (964-928 рр. до Р.Х.), сина Давида, якого євреї вважали наймудрішим із людей.

На четвертий рік свого царювання Соломон  почав будувати в Єрусалимі великий храм богу Ягве.

ІV. Закріплення знань       

 Гра “Так чи ні”

  1. “Фінікія” в перекладі з грецької означає “Країна пурпуру”?
  2. “Колонія” – це місто-порт?
  3. Пророк Мойсей звільнив єврейський народ з єгипетського полону та водив народ по пустелі 40 років,перш ніж повернутися до Ханаану?
  4. Ізраїльсько-Іудейське царство виникло на острові Крит?
  5. Давид заснував Іудейське царство?

     6.    Соломон був сином Давида?

  1. Давид та Соломон були видатними мореплавцями?
  2. Біблія – священна книга у християн та історичне джерело?

Відповіді:

1.Так.

2.Ні.

3.Так.

     4.Ні.

5.Так.

6.Так.

7.Ні.

8.Так.

V.     Підсумки уроку

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Творче завдання: Написати твір-фантазію “Плавання до Карфагену” або “В гостях у царя Соломона”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:                « Фінікія.             Ізраїльсько-Іудейське       царство»

                                                        6 клас

 

 

 

                                                       Підготувала вчитель історії

                                                  Розлуцького НВК

                                                           Сподарик Руслана Степанівна

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
24 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку