План-конспект
відкритого заняття з
фізичної культури
модуль «Баскетбол»
5 клас
Викладач: Курпієва Ю.А.
вчитель фізичної культури
Бериславського ЗПЗСО №3
План-конспект
відкритого уроку з фізичної культури
Дата проведення:
Розділ: Модуль баскетбол.
Тема уроку. Удосконалення техніки передачі та ведення м’яча
Завдання заняття:
1.Удосконалення техніки передачі м’яча вивченими способами.
2.Удосконалення техніки ведення м’яча вивченими способами.
3.Формування швидкості і спритності під час проведення навчальної гри.
4. Формування здоров’язбережувальної компетентності школярів шляхом засвоєння знань про усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності.
5.Закріплення технік ведення м’яча, прийому – передачі м’яча, кидок у кошик.
6. Розвивати в учнів наскрізні вміння: критично мислити, організовувати свою діяльність, співпрацювати , рефлексувати.
Місце проведення заняття: спортивна зала.
Час: 45 хвилин.
Обладнання: свисток, секундомір, м’ячі баскетбольні, фішки, карточки.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Примітки |
І |
Підготовча частина |
15хв |
|
|
1. Шикування класу в одну шеренгу. «Добрий день!» Опитування учнів про самопочуття. 2. Повідомлення завдань уроку Удосконалення техніки ведення м’яча . Удосконалення техніки прийому – передачі м’яча . Навчальна гра «Баскетбол» ( за спрощеними правилами) 3. Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці. |
40с.
1хв
40с |
Для шикування в шеренгу подаю команду: «Клас, в одну шеренгу – шикуйсь» . Фронтальний метод. Особливу увагу звернути на дотримання правил техніки безпеки та поведінки.
|
|
5. Перевірка частоти серцевих скорочень
|
40с |
Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, помітити спеціальною маркувальною наліпкою для того, щоб під час уроку звертати на них більше уваги. |
|
6.Стройові вправи
|
|
Під час поворотів слідкую, щоб учні не розмахували руками, зберігали правильну поставу. Виправляти помилки . |
2. |
Вправи в русі: Ходьба та її різновиди
|
3хв |
«Наліво в обхід, кроком – руш!» «М’яч у руках над головою!», «На носках – руш!» Слідкувати за поставою «М’яч за спину – став!», «На п’ятках – руш!» Слідкувати за поставою «М’яч попереду – став!», «На внутрішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою «М’яч за спину – став!», «На зовнішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою
|
|
Біг та його різновиди.
- Виконуємо звичайний біг з веденням м’яча правою рукою та лівою рукою; - Біг змійкою з веденням м’яча .
Перешикування із колони по одному в колону по два
|
3хв |
«Бігом – руш!» В середньому темпі. Слідкувати за правильним диханням.
«Наліво, в колону по два – руш!» |
3. |
Загально розвивальні вправи з м’ячем |
8-7хв |
|
|
Потягування
В.п. – вузька стійка, м’яч внизу; |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Нахили праворуч, ліворуч В.п.-основна стійка, м’яч угорі. нахил праворуч, дивитися на м’яч; 2-в.п. Те саме в іншу сторону. |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Випади вперед
В.п. – вузька стійка, м’яч внизу; |
7-8 р
|
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. Слідкую за координацією рухів. |
|
Стрибки
В.п.-вузька стійка, м’яч внизу. Стрибки. На рахунок «Один» - стрибок ноги нарізно, м’яч вгорі, «Два» - в. п. |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Вісімка В.п. :ноги нарізно, руки внизу з м’ячем. 1-4 Описати «вісімку» навколо розставлених ніг від правої ноги. 5-8 .Аналогічні дії від лівої ноги. |
|
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
4 |
Спеціальні вправи.
двома руками.
|
8-10р.
|
Показати, виправляти помилки. Слідкувати за правильністю ловлі м’яча
|
5 |
Вимірювання пульсу за 10с. Визначення середнього показника ЧСС у класі. |
10с. |
Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку. |
|
Основна частина |
25 хв. |
|
|
Питання : – Де зародився гра у баскетбол? (США) – Скільки гравців в одній команді? (5)
Повторення стійкі баскетболіста
ведення в русі;
|
1хв.
5хв.
1-2хв 1-2хв 2хв
7-6 хв. 1-3хв.
3хв
|
Фронтальний метод.
Звернути увагу на учнів, які не згинають ноги. Виправлення рук з додатковим натиском пальців на м’яч і перенесення маси тіла на виставлену ногу
Ведення м’яча виконується послідовними поштовхами по ньому до підлоги, трохи вбік і попереду себе, але так, щоб він не піднімався вище пояса. М’яч слід прикривати корпусом, ведучи протилежною від суперника рукою. Пересуватися необхідно на напівзігнутих ногах.
|
|
Команди , які не грають на карточках відмічають помилки граючих команд. |
12-8хв |
Клас розподілити на чотири команди. Дві команда хлопців і дві дівчат. Пояснити правила спрощеної гри в «Баскетбол». Звертати увагу на порушення зупинкою гри свистком. Виправляти помилки.
|
ІІІ
|
Заключна частина |
5 - хв. |
|
1.Шикування в одну шеренгу |
30 сек |
«Клас, розійдись!» «В одну шеренгу – шикуйся!» |
|
2.Дихальні вправи. |
2- хв. |
Виконання гри – медитації під музичний супровід.
|
|
3.Перевірка частоти серцевих скорочень
|
10 сек. |
Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку. |
|
4.Підведення підсумку заняття. На сьогоднішньому занятті ми удосконалили техніку ведення м’яча . Підведення підсумків по карточкам, які порушення були в кожній команді. Виставлення оцінок з урахуванням кількості наліпок , які учні отримали протягом уроку. |
2хв сек. |
Визначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
|
Домашнє завдання Робити ранкову зарядку
|
30 сек. |
|
|
5.Організований вихід зі спортивного залу
Вивожу клас зі спортивного залу. |
30 сек. |
«Право - руч!», «За направляючим в роздягальню кроком – руш!» |