Бінарний урок з фізичної культури і математики в 5 класі "Математичні естафети"

Про матеріал
Бінарний урок з математики та фізичної культури в 5 класі "Математичні естафети" ( по темі: « Додавання та віднімання звичайних дробів»)
Перегляд файлу

               Бінарний урок з математики та фізичної культури в 5 класі  

"Математичні  естафети" ( по темі: « Додавання та віднімання звичайних дробів»)

Мета уроку: 1. Формувати вміння  використовувати знання з теми «Додаванням та віднімання звичайних дробів» в нестандартній ситуації; розвивати інтерес до вивчення математики; логічне мислення, навички усної лічби, математичну мову учнів; виховувати  ініціативність, впевненість в собі, лідерські якості.

                     2. Навчати учнів застосовувати набуті уміння і навички вивченні на уроках фізкультури, приймати рішення в неординарних ситуаціях.

  1.      Сприяти розвитку спритності, швидкості, координації рухів та закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітніх предметів.
  2. Виховувати зібраність та організованість при виконанні вправ.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Місце проведення : спортивна зала.

Інвентарь: картки із завданнями, маркери, магнітна дошка 2 шт, пазли, танграм 2 шт, координаційна драбина 2 шт., фішки, гімнастична лава 2 шт, обручі, свисток, портативна колонка.

Вчителі: фізкультури - Козлова Наталія Святославівна,

математики – Загороднюк Олена Сергіївна.

 

Хід уроку

 

Зміст уроку

Дозування

Методичні вказівки

1

2

3

4

1. Підготовча частина (13хв)

1

Організація класу: шикування. повідомлення завдань уроку.

Вчитель математики: Здоров'я – найбільша цінність, говорить народна мудрість. Це тому, що тільки за наявності здоров’я в людини є сили та наснага для справ, спілкування, творчості. Тому сьогоднішній наш урок математики ми поєднали з уроком фізичної культури.

Щоб провести його, нам обов’язково треба журі.

Представлення жюрі

Вчитель фізичної культури:  Побажаємо командам:

Думати – колективно,

Діяти – спортивно,

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково!

 

2хв

Звернути увагу на зовнішній вигляд (відзначити кращу форму).

2

Інтерактивна вправа з безпеки життєдіяльності: «Так» чи «Ні»

1.Щоб уникнути травм на уроці фізкультури повинна бути дисципліна і порядок. 

2. До спортивної зали можна заходити без дозволу вчителя. 3. Під час виконання вправ учні повинні дотримуватися інтервалу і дистанції. 4. Розминку на уроці фізкультури можна не робити. 5. На уроці фізкультури учні повинні бути в спортивній формі і в спортивному взутті.

1 хв

Звернути увагу на важливість дотримання правил безпеки життєдіяльності під час уроку

1. Так

2.Ні.

3.Так.

4. Ні, обов’язково робити.

5. Так.

 

3

 «Мозковий штурм»:

- Які ви знаєте фізичні якості?

- На що вказує знаменник дробу?

- На що вказує чисельник дробу?

- Четверта частина від числа 32 (8)

  • Чому дорівнює чверть години?  (15 хвилин)
  • Квадрат числа 9. (81)

 

1хв

-Сила, сритність,швидкість, гнучкість,витривалість...

-на скільки частин поділено ціле;

- скільки таких частин взято;

4

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

Запитати про самопочуття здобувачів освіти.

 

30с

Норма 70-100 уд/хв.

5

Стройові вправи: повороти

- Право-руч!

- Ліво-руч! 

- Кру-гом!

30с

Стежити: -за чітким виконання вправ, -за поставою та вірним виконанням поворотів.

6

Ходьба:

- на п`ятках, руки на пояс;

- на носках, руки вгору в замок;

- на зовнішній стороні стопи, руки в сторони;

- на внутрішній стороні стопи, руки за спину;

- в напівприсід, руки на коліна;

- присіді;

1хв

Під музичний супровід. Стежити за дотриманням дистанції під час руху.

Звернути увагу на правильну поставу

7

Гра «Світлофор»:

Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий світлофор – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються.

2хв

Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварії»). Хто підчас гри неуважний, той стає замикаючим.

Відстань – 2 кроки.

8

Ходьба. Вправи на відновлення дихання:

1-2 руки через сторони вгору, глибокий вдих; 3-4 руки вниз, видих.

30с

 

 

Виконувати повільно, вдихати носом, видихати – ротом.

9

Перешикування в русі

30с

Через центр в колону по два руш!

10

Загально-розвиваючі вправи на місці:

     1) В.п. - ноги нарізно, руки на пояс.

1-3 - кругові рухи головою вправо.

4-в.п. 5-8- теж, вліво.

     2) В.п. - ноги нарізно, руки перед грудьми в  «замок» зігнуті.

1-руки вперед, 2-в.п., 3-руки над головою, 4-в.п.

     3) В.п. - ноги нарізно, руки вгору.

1-3- колові рухи руками вперед, 4-в.п.

5-7- колові рухи руками назад, 8-в.п.

   4) В.п. - ноги нарізно, права рука вгору, ліва вниз.

1-2- відведення прямих рук назад,

3-4 - те саме, з зміною положення рук.

     5) В.п. - ноги нарізно, руки на пояс.

1-3 колові оберти тулубом вліво, 4-в.п.,

5-7 колові оберти тулутом вправо, 8 в.п.

     6) В.п.- ноги нарізно, руки на пояс.

1-випад правою вперед, 2-в.п.,

3-випад правою вправо, 4-в.п.,

5-випад лівою вперед, 6-в.п.,

7-випад лівою в ліво, 8-в.п.

     7)  В.п. - о.с.

1- упор присівши;  2- упор лежачи;

3- упор присівши; 4- о.с.

     8) Стрибки: 1-3 на двох ногах,

4- поворот кругом на 360

4хв

4 р

 

 

6-8 р

 

 

4 р

 

 

6 р

 

 

4 р

 

 

4-6 р

 

 

 

 

6 р

 

 

6 р

Темп виконання повільний

image004

 

Руки повністю випрямляти в ліктьових суглобах

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

Руки прямі

 

 

Повертати лише тулуб

 

 

Спина пряма

 

 

 

 

Виконувати стрибком

 

 

Один раз поворот в праву сторону, другий – в ліву

2. Основна частина (27 хв.)

1

Естафета «Назва команди»

Вчитель математики. Капітан команди отримує картки, на одній стороні яких записаний дріб, а на іншій стороні - буква. Капітан повинен роздати учасника команди  дроби у порядку зростання, тобто першому учню самий менший дріб, останньому  самий більший. Капітан біжить два рази.

Вчитель фізичної культури. Учні по черзі підбігають до  магнітної дошки та  та розміщують дроби у порядку зростання. Результатом є назви їх команд: СПРИТНІ, РОЗУМНІ

3 хв.

Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету. Естафета вважається завершеною, коли останній учасник виконає передачу естафети і команда голосно скаже назву своєї команди.

2

 Естафета «Загадковий малюнок - танграм»

Вчитель математики. Учасникам необхідно скласти із семи частин фігуру, зображену на дошці. Цю головоломку називають танграм. Назва танграм виникла в Європі, від слів «тань», що означає «китаєць», і «грана», що означає «буква».

Вчитель фізичної культури. За свистком вся команда біжить до магнітної дошки, складає фігуру і фінішує.

3хв

Команда, яка першою складе фігуру і перетне лінію фінішу виграє

3

Конкурс «Переміщення по драбині»

Вчитель фізичної культури. На підлозі навпроти кожної команди лежить координаційна драбина, поділена на 9 частин. Учитель роздає завдання. Учні повинні покласти завдання на частину драбини, яка означає дріб.

Вчитель математики.   Роздає кожному учню завдання:  ; ; ; ; ; .

3хв

Команда, яка найшвидше закінчить завдання - переможе у цій естафеті. За помилку додається бал команді суперника.

4

Естафета «Математичний виклик номерів»

Вчитель математики.   Учні кожної команди розраховані  за порядковими номерами. Учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, котрий бігтиме по дистанції. 4+2=6;  8-3=5;  5-2=3, 2+2=4, 6-5=1, 9-7=2 .

Вчитель фізичної культури. Учні порядковий номер яких є відповіддю на завдання оббігають фішки і повертаються назад

3хв

Команда, яка набере більше балів, переможе у цій естафеті

5

Естафета « Подолай перешкоди»

Вчитель математики.   На шляху є 2 «перешкоди», а вкінці 1 картка з рівнянням. Тільки розв’язавши письмово рівняння, учень повертається до своєї команди. Перемагає команда, члени якої розв’язали правильно більшу кількість рівнянь.

 1) ;         2) ;

3)     ;         4) ;

5) х – 5 = 4;     6) 8  – х = 3.

Вчитель фізичної культури. За свистком учасники від кожної команди починають іти по перевернутій лаві,  далі прискорюються до обруча, пролазять крізь нього і підбігають до стільця із завданням, виконавши рівняння, по прямій біжать назад і передають естафету наступному учаснику.

5хв

За кожне правильно виконане завдання нараховується 1 бал,  і плюс 2 бала, якщо команда фінішувала першою. Команда, яка набере більше балів переможе у цій естафеті.

6

Естафета «Пазли»

Вчитель математики. А зараз ви покажете свої знання з геометричних фігур і якщо ви правильно дасте відповіді на питання з ваших карток, то вкінці команда складе пазл. 

Питання:

  1. Як називають прямокутник, у якого всі сторони рівні? (Квадрат)
  2. Сума довжин сторін трикутника? (Периметр)
  3. Чому дорівнює сума кутів трикутника(180 ˚)
  4. Скільки граней має прямокутний паралелепіпед? (6)
  5. Скільки ребер має куб? (12)
  6. Промінь, який виходить з вершини кута і ділить його на дві рівні частини ( Бісектриса)

Вчитель фізичної культури. За свистком перший учень пригає на одній нозі до обруча з картками. Бере один пазл, відповідає  на геометричне питання і прикріплює на стіну до розгадки, біжить  назад і передає естафету іншому. Вкінці має скластися пазл-картина.

4хв

Команда, яка складе пазл першою переможе у цій естафеті і набере 2 бали, друга 1 бал.

7

Естафета «Один за всіх»

Вчитель математики. Показує неправильний дроби, завдання правильно виділити цілу частину:

            

Вчитель фізичної культури. Команди утворюють коло, поклавши руки один одному на плечі. Яка ціла частина у дробі стільки разів присідають всією командою. Цілу частину називає командир.                                                                                                                                                            

3хв

За кожне найшвидше правильно виконане завдання нараховується два бали, і одне команді яка буде другою. Команда, яка набере більше балів переможе у цій естафеті.

8

Конкурс капітанів

Вчитель математики. Якщо перший названий дріб більший, то капітан команди робить поворот вправо, якщо перший названий дріб менший, то поворот вліво.

          Завдання:      і ;      і ; 

і ;   і ;  і .

3 хв

Виграє той капітан, який допустить найменше помилок.

3. Заключна частина (5хв)

1.

Шикування.

Гра «Заборонений рух» Учні виконують рухи за командою вчителя, окрім забороненого руху, хто помиляється – робить крок уперед і робить три присіди.

1хв

В одну шеренгу.

Інтервал між учнями 50см.

2.

 

 

 

 

 

Рефлексія.

  • Які ваші враження від уроку?
  • Що вам вдалося найкраще?
  • Що вам сподобалося найбільше?
  • Які фізичні якості ви розвивали на уроці?
  • Над чим ще будете працювати?
  • Чи виправдались ваші очікування?

Вимірювання ЧСС за 15 сек

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Норма  до 120 уд/хв. Учні пульс яких перевищує норму виконують вправи на відновлення.

3.

Підведення підсумків уроку.

Слово журі.

1хв

Відзначити кращих учнів.

4.

Домашнє завдання:  згинання і розгинання рук в упорі лежачи: хлопці 2* 10 разів; дівчата: 2*5 разів.

З математики: скласти задачу на застосування звичайних дробів з однаковими знаменниками.

30с

Вправи виконувати згідно власних можливостей.

Задача на додавання, або віднімання мішаних чисел.

5.

Організований вихід із залу.

30с

В колону по одному

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку