Урок фізичної культури

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з фізичного виховання в 11 класі з теми "Легка атлетика" Стрибки в довжину.
Перегляд файлу

 

Легка атлетика Стрибки в довжину

 

 

План-конспект

Інноваційного уроку фізичної культури

Солодкого Юрія Васильовича

Клас: 11

 

 

 

 

 

 

Тема.           Легка атлетика. Стрибки в довжину.

Мета :

  •  навчальна:дати загальне уявлення про стрибки в довжину,  спираючись на вже наявні знання та навички стрибків, висвітлити докладніше особливості циклічно-ациклічної техніки стрибка.
  • виховна: продовжувати виховувати в учнів бережливе ставлення до власного організму, розвивати вміння працювати самостійно та використовувати різні джерела інформації, сприяти формуванню етичних взаємовідносин у колективі; виховувати в учнів уміння слухати, культуру мови та спілкування.
  • розвиваюча: продовжувати розвивати в учнів творчу активність, логічне мислення, пізнавальні інтереси учнів (самостійно працювати з додатковою літературою, прилучати необхідну інформацію); формувати в учнів уміння працювати з опорно-інформаційними схемами, таблицями, малюнками, виділяти головне, пояснювати їх зміст на основі біологічних закономірностей; навчитись робити висновки.

 

Тип уроку : теоретичний.

Обладнання : таблиця зі схемою виконання стрибка в довжину, презентація вчителя, проекти учнів ( слайдова презентація ), мультимедійні засоби.

Девіз уроку:«Радість бачити і розуміти

є найкращий  дарунок природи»

                                                                                                   А. Ейнштейн

 

 

Хід уроку

І. Привітання

Доброго всім дня! На вулиці вже настала весна , ви всі ще під враженнями свята 8 Березня , у вас гарний настрій . Тож я бажаю вам  , щоб він залишився таким у вас до кінця уроку, тому за кожну правильну відповідь ви будете одержувати  «Смайлики» .

ІІ . Актуалізація опорних знань

Виконується у вигляді прийому «Так» і «Ні».

І. Сигнальні картки       «Так» і «Ні» .

1. Існує п’ять основних етапів виконання стрибків у довжину.      (Ні)

2. Найпростіший спосіб стрибків – зігнувши ноги.(Так)

3.    Уперше цей вид спорту з’явився у Давній Греції. (Так)

4.   Майкл Пауелл - перший олімпійський чемпіон зі стрибківув довжину. (Ні)

5.  Стрибок у довжину відноситься до найбільш консервативних дисциплін.(Так)

6.    Якщо попутний вітер під час стрибка перевищує допустиму норму 2 м/с. рекорд стрибка реєструється.    (Ні)

ІІ. Німий малюнок

стрибки в довжину методика навчання

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Прийом «Банк  ідей».

Запишемо ваші припущення на аркушах  і  закинемо їх у скриньку , а в кінці уроку перевіримо чи вони правдиві .

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Очікування учнів

 

Берег очікувань

 

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

 Стрибки у довжину — вид легкої атлетики, у якому спортсмени змагаються, хто далі стрибне, відштовхнувшись із-за певної лінії. У програму спортивних змагань здебільшого входять стрибки в довжину з розбігу, хоча існує різновид стрибків у довжину з місця. Стрибки з розбігу виконуються в спеціально підготовану яму з піском. Результат фіксується за віддаллю від лінії відштовхування до найближчого до неї відбитку тіла спортсмена в піску.

Представлення проектної роботи учня «Історія стрибків у довжину». (додаток №2)

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди

 Стрибок у довжину – один із видів легкоатлетичних стрибків швидкісно - силового характеру циклічно-ациклічної структури техніки. Спортивний результат у стрибках у довжину, головним чином, залежить від швидкості вильоту і кута вильоту. Тому найважливішими фазами стрибка є розбіг і відштовхування. Існує чотири взаємопов'язані фази стрибка: розбіг, відштовхування, політ і приземлення.

  • у розбігу – набрати оптимальну швидкість і приготуватись до відштовхування; 
  • у відштовхуванні – змінити напрямок руху тіла з мінімальною втратою швидкості; 
  • у польоті – зберегти рівновагу і підготуватись для приземлення ;
  •  у приземленні – перемістити частини тіла вперед за лінію торкання п’ятами поверхні стрибкової ями (у горизонтальних стрибках). Кожний вид стрибка в довжину  з розбігу складається з наступних чотирьох фаз: розбіг, відштовхування, фаза польоту і приземлення.

Виконання розбігу

Два вихідних  положення  використовуються перед початком розбігу:

  1. з місця (коли на контрольній позначці одна нога спортсмена стоїть попереду іншої); 
  2. з попереднього руху (легкого бігу або ходьби, з підходу чи підбіжки).
  3. з поступовою або швидко наростаючою швидкістю виконується розбіг.

  Техніка стрибка у довжину має на увазі, що швидкість повинна бути максимальною до моменту відштовхування, тулуб має перебувати у вертикальному положенні і існує можливість перейти до відштовхування без зайвої напруги.

Відштовхування

 Період відштовхування складається з фази амортизації і випрямлення ноги. Нога при відштовхуванні ставиться на брусок. Це здійснюється загрібаючим швидким рухом у напрямку зверху вниз. Стопа ставиться по відношенню до грунту завжди вниз і вперед. Потім відбувається під впливом інерції маси тіла згинання ноги в суглобах, а потім – випрямлення.  Відштовхування  (у кваліфікованих спортсменів) триває 0,12–0,13 с, кут відштовхування 73–75°, кут вильоту 20–24.°

При виконанні відштовхування помилками є :

  1. неправильний напрямок зусиль спортсмена, яке викликається неправильним нахилом голови (вперед або назад) і тулуба в момент, коли відбувається відштовхування .
  2. передчасне підтягування стрибуном поштовхової ноги.
  3. невелика амплітуда рухів, що здійснюються вільними кінцівками, а також раннє перегрупування спортсмена в польоті, яке викликане зайвою  напругою його рухів.

Техніка польоту

 Після фази відштовхування від бруска  для спортсмена починається найважче - рух у повітрі. Дальність і баланс польоту безпосередньо залежать від того, як легкоатлет відштовхнувся. При цьому максимальна висота підйому становить близько 60 см. Під час зльоту поштовхова  нога повинна деякий час залишатися позаду корпусу, а махова - бути зігнутою до горизонтального рівня. Така техніка стрибка в довжину з розбігу використовується при будь-якому способі. Корпус при цьому слід трохи нахилити вперед. Руки повинні бути зігнуті і спрямовані по осі руху в різні боки. Польотна фаза залежить від способу виконання стрибка. Що стосується завершальної стадії, то тулуб і кінцівки спортсмена повинні прийняти спеціальне положення - угруповання. За мить до приземлення обидві ноги слід випрямити і витягнути вперед, паралельно горизонтальній поверхні. Руки повинні виконувати кругові рухи для підтримки балансу, потім їх треба відвести максимально назад.

Представлення проектної роботи учня «Рекорди та рекордсмени стрибків у довжину». (додаток №2)

Розповідь учителя

Техніка стрибків у довжину з розбігу

За характером групування спортсмена в польоті розрізняють три способи стрибка: «зігнувши ноги», «прогнувшись» і «ножиці».

Спочатку стрибуни застосовували найпростіший спосіб – «зігнувши ноги», або «скорчившись», як тоді його називали. Спосіб «зігнувши ноги» застосовувався до кінця XIX ст.

У 1920 р. фінський стрибун Туулос вперше продемонстрував нову техніку стрибка в довжину - «прогнувшись». Незважаючи на те, що цей спосіб є менш ефективним у порівнянні з «ножицями», багато стрибунів, а особливо жінки, широко його використовують.

Сучасний спосіб «ножиці» вперше з'явився ще 1900 року, але широке розповсюдження отримав тільки в 30-40-х рр. XX ст.

У 1973 р. один із найсильніших шведських стрибунів із жердиною Х.Лагерквіст продемонстрував новий спосіб стрибка у довжину – «сальто вперед».

Але на конгресі ІААФ в 1974 р. стрибок у довжину способом «сальто вперед» був заборонений на тій підставі, що його виконання пов'язане з ризиком травматизму, а отже, небезпечне для здоров’я спортсмена.

Представлення проектної роботи учня «Цікаві факти». (додаток №2)

Фізкультхвилинка 

Фізкультура/руханка. Монатік. Monatik. Всеукраїнська школа онлайн - Bing video

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Зараз ми повернемося до «Банку ідей» і перевіримо всі ваші припущення щодо техніки виконання стрибків у довжину .

Тестування ( додаток )

 

VІІ . Підсумки уроку

Оцінювання

Учні підраховують смайлики  і на звітних аркушах виставляють оцінки .

 

Звершення очікувань учнів на уроці

Учні підходять до зображення берегів і переміщають стікери з Берега очікувань на Берег звершень .

 

VІІІ . Домашнє завдання

  1. Вивчити техніки стрибків у довжину.
  2. Виконати творче завдання: скласти кросворд.

 

 

Додаток

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

для перевірки теоретичних знань

з теми «Легка атлетика»

для учнів 11-х класів

І варіант

1.     Які дистанції бігу класифікуються як короткі?

а) 60м

б) 800м

в) 200м

г) 400м

д) 100м

2.     Які з наведених термінів означають способи стрибків у висоту?

а) «фосбері – флоп»

б) в «кроці»

в) «перекидний»

г) «перекатом»

д) «переступанням»

3.     Назвіть основні складові елементи техніки стрибків

а) повороти

б) приземлення

в) політ

г) відштовхування

д) розмахування

е) підготовка до відштовхування

4.     Який з перерахованих елементів техніки приземлення після стрибка у довжину потребує най більшої уваги вчителя?

а) паралельно постановка ступень

б) винесення рук уперед

в) м’яке (пружне) присідання

г) приземлення на обидві ноги одночасно

5.     Якої довжини повинен бути останній крок розбігу під час стрибка у довжину?

а) трохи довший попереднього

б) такої ж довжини, як і попередній

в) трохи коротший попереднього

6.     В чому полягає головна відмінність бігу від ходьби?

а) в постановці стопи; під час бігу стопа ставиться на носок

б) під час бігу наявна фаза польоту

в) в швидкості пересування

7.     Які основні особливості техніки стартового розгону?

а) перекат стопи з п’ятки на носок

б) біг на носках

в) великий нахил тулуба вперед

г) поступове збільшення довжини й частоти кроків

8.     Які дистанції класифікуються як довгі?

а) 1500м

б) 2000м

в) 42.150м

г) 10 000м

д) 3000м

9.     Що таке швидкість?

а) здатність людини швидко засвоювати нові рухи

б) здатність людини виконувати рух у найкоротший час

10.   За допомогою якої вправи визначається швидкість?

а) біг на 30м з урахуванням часу

б) біг на 60м з урахуванням часу

в) біг на 100м з урахуванням часу

г) стрибки на скакалці з урахуванням часу

д) стрибок у довжину з місця

11.  Початок бігу це:

а) розгін

б) прискорення

в) старт

12.  Заключне прискорення під час про бігання дистанції

а) фінішування

б) закінчення

в) добігання

 

ІІ варіант

1.     Які основні особливості техніки стартового розгону?

а) великий нахил тулуба вперед

б) поступове збільшення довжини й частоти кроків

в) перекат стопи з п’ятки на носок

г) біг на носках

2.     Які дистанції класифікуються як довгі?

а) 10 000м

б) 3000м

в) 1500м

г) 2000м

д) 42.150м

3.     Що таке швидкість?

а) здатність людини виконувати рух у найкоротший час

б) здатність людини швидко засвоювати нові рухи

4.      За допомогою якої вправи визначається швидкість?

а) біг на 30м з урахуванням часу

б) стрибки на скакалці з урахуванням часу

в) стрибок у довжину з місця

г) біг на 60м з урахуванням часу

д) біг на 100м з урахуванням часу

5.      Початок бігу це:

а) розгін

б) старт

в) прискорення

6.     Заключне прискорення під час про бігання дистанції

а) добігання

б) фінішування

в) закінчення

7.     Які дистанції бігу класифікуються як короткі?

а) 400м

б) 100м

в) 60м

г) 800м

д) 200м

8.     Які з наведених термінів означають способи стрибків у висоту?

а) «перекатом»

б) «переступанням»

в) «фосбері – флоп»

г) в «кроці»

д) «перекидний»

9.     Назвіть основні складові елементи техніки стрибків

а) повороти

б) розмахування

в) підготовка до відштовхування

г) приземлення

д) політ

е) відштовхування

10.    Який з перерахованих елементів техніки приземлення після стрибка у довжину потребує най більшої уваги вчителя?

а) м’яке (пружне) присідання

б) приземлення на обидві ноги одночасно

в) паралельно постановка ступень

г) винесення рук уперед

11.    Якої довжини повинен бути останній крок розбігу під час стрибка у довжину?

а) трохи коротший попереднього

б) трохи довший попереднього

в) такої ж довжини, як і попередній

12. В чому полягає головна відмінність бігу від ходьби?

а) під час бігу наявна фаза польоту

б) в швидкості пересування

в) в постановці стопи; під час бігу стопа ставиться на носок.

 

 

1

 

docx
Додано
22 березня 2023
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку